Gå til innhold

The Walking Dead - Generell Diskusjon - (USA-sendetid) - (Ikke spoilere fra tegneserien)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor får man tak i slike drakter? Det høres ikke ut som noe man finner i alle butikker/hus.

Ville det ikke være fornuftig at en politistasjon har noe sånt?

 

Tenkte tanken at det kunne vært logisk selv ja.

Eller tenk på eksplosivdrakt da? Den må jo tåle en hel del mer og har et visir foran ansiktet.

Lenke til kommentar

Hvor får dere det fra at alle er infisert og at alle blir turna uansett hvordan de dør, står det i tegneserien? Tv-serien virker jo å bygge på "blir du bitt, turner" du konseptet. Jeg begynte på tegneserien nå og der blir det jo sagt "Evertime one of those things kills one of us, we become one of them"

 

Vis det likevel er sånn at alle som dør - uansett grunn, blir til zombier så er det jo ikke rart at de tok over verden.

 

Det har vi fra BÅDE tegneserien og tv-serien. Dør man blir man zombie.

 

Angående Morgan:

 

Han kommer tilbake, men om det følger tegneserien ser vi ikke dette før i sesong 5/6/7 et sted.

 

Lenke til kommentar

Hvor får dere det fra at alle er infisert og at alle blir turna uansett hvordan de dør, står det i tegneserien? Tv-serien virker jo å bygge på "blir du bitt, turner" du konseptet. Jeg begynte på tegneserien nå og der blir det jo sagt "Evertime one of those things kills one of us, we become one of them"

 

Vis det likevel er sånn at alle som dør - uansett grunn, blir til zombier så er det jo ikke rart at de tok over verden.

 

Det har vi fra BÅDE tegneserien og tv-serien. Dør man blir man zombie.

 

 

Når fikk vi vite det i TVserien?

Lenke til kommentar

Likte spesielt den episke musikken og stemningen den ga meg, samt var det en ganske tankevekkende handling de gjorde.

 

Når du nevner dette er jo dette litt klassisk Frank Darabont. Dette er et viktig spørsmål som blir tatt opp i The Mist fra 2007 som Frank Darabont var med å lage. Spørsmålet i filmen, hvertfall for min del det viktigste var dette hva skal man gjøre når verden er helt fortapt? Skal man gi seg, å dø en verdig død? Eller kan skal man forsette helt til slutt?

 

Jeg liker hvordan dette spørsmålet kommer tilbake i TWD. Spesielt fordi nå er det mye mer og flere steder serien kan fokusere på. Dette er vel et spørsmål som til å ende med at flere i serien velger å drepe seg selv, eller bli brutt ned mentalt.

 

Ganske interessangt å sammenligne med The Mist, morsomme er jo også at tre av de sentrale skuespillerne i serien har jo en rolle i nettopp The Mist også ;)

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...