Gå til innhold

The Walking Dead - Generell Diskusjon - (USA-sendetid) - (Ikke spoilere fra tegneserien)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men du/dere, er det ikke sånn at "alle" er infisert, og det kun er snakk om tid før alle blir til zombier. Da er det lite kuler og krutt kan gjøre med en zombieapokalypse. Tvert imot vil det jo potensielt gjøre det enda verre.

 

Så vidt jeg har skjønt: Alle er infiserte, men man må for å turne. Man kan ikke bli walker sånn uten videre.

Lenke til kommentar

Nettopp. Om militæret da skyter alle så vil jo alle bli til zombier og apokalypsen et faktum.

Ikke hvis de skyter de i hodet vel?

Evnt granater rundt omkring sørger for at de "forsvinner"

 

ta forsyninger, dra langt langt til fjells..og ikke bare utenfor en by, og avvent situasjon, til slutt vil zombier råtne bort, uungåelig fact. dra hjem igjen og gjennopprett livet som det var..men slikt kan man ikke gjøre i en dramaserie :)

Lenke til kommentar

 

Vis du vil tenke realistisk så er det ikke snakk om at gående Zombier hadde klart ta over verden.

 

Skal vi tenke realistisk ville en rik mann aldri klart å gjøre som Batman gjør. Ikke at det gjør Batman Begins og The Dark Knight til dårligere filmer av den grunn.

 

"I don't need to see sweat patches under Superman's arms, I want to see him fly."

 

Jeg er i så måte veldig glad for at forfattere ikke unngikk å lage zombie-apokalypse fordi de anså en slik hendelse som urealistisk. :)

Lenke til kommentar

 

Vis du vil tenke realistisk så er det ikke snakk om at gående Zombier hadde klart ta over verden.

 

Skal vi tenke realistisk ville en rik mann aldri klart å gjøre som Batman gjør. Ikke at det gjør Batman Begins og The Dark Knight til dårligere filmer av den grunn.

 

"I don't need to see sweat patches under Superman's arms, I want to see him fly."

 

Jeg er i så måte veldig glad for at forfattere ikke unngikk å lage zombie-apokalypse fordi de anså en slik hendelse som urealistisk. :)

 

Selv om det er urealistisk får vi et troverdig konsept. Det er kanskje urealistisk at f.eks superman kan fly, men det er realistisk i forhold til kreftene hans. Det er ikke sånn at han plutselig forvandler seg om til en blekksprut, hvorfor ikke? Fordi de hadde vært urealistisk i forhold til kreftene hans. Selv om Fantasi univers er urealistiske trenger man visse grunnpilarer. Folkene i lord of the rings svever ikke rundt på rosa gasskyer i et sukker land. Det er en grunn til at "nerder" diskuterer så mye rundt hvordan kreftene til superhelter fungerer i forhold til det universet de er i. Se bare f.eks:

 

http://www.youtube.com/watch?v=kuVpwjYgvgg

 

ps: Ble litt mye snakk om realisme her, det er ikke bare det det handler om. Det jeg prøver å si er at, igjen man trenger visse grunnpilarer som universene bygger på. Det må være en vis kontroll og forklaring til hvordan ting fungerer.

Lenke til kommentar

Litt relatert spoiler fra tegneserien(Les på eget ansvar)

 

Til og med kaptiterte hoder kommer tilbake i zombie-form. Thomas(?) han ene av de 4 fangene som er gjenværende i fengslet i Wildburry i tegneserien dreper da disse tvillingene, de voksende(fra Hersel om jeg ikke husker feil). Disse ser vi komme tilbake, før Glenn skyter hodene deres så de dør i zombie-formen og.

 

Lenke til kommentar

Hvor får dere det fra at alle er infisert og at alle blir turna uansett hvordan de dør, står det i tegneserien? Tv-serien virker jo å bygge på "blir du bitt, turner" du konseptet. Jeg begynte på tegneserien nå og der blir det jo sagt "Evertime one of those things kills one of us, we become one of them"

 

Vis det likevel er sånn at alle som dør - uansett grunn, blir til zombier så er det jo ikke rart at de tok over verden.

Lenke til kommentar

jeg skjønner ikke hvorfor ingen i noen zombie filmer/serier bruker en slik tyggesikker drakt laget for å trene hunder?!? en hund kan bite mye kraftigere en et menneske.

Hvor får man tak i slike drakter? Det høres ikke ut som noe man finner i alle butikker/hus.

på kennel som trener aggressive hunder

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...