Gå til innhold

The Walking Dead - Generell Diskusjon - (USA-sendetid) - (Ikke spoilere fra tegneserien)

Anbefalte innlegg

Men hva annet enn å skyte inn i en vegg 40 meter unna og å tiltrekke seg enorme mengder zombier ville det gjort? Løpet på en tanks kan ikke tiltes rett ned i bakken mot zombiene utenfor og lyden ville tiltrukket seg enda fler.

Ellers er vel heller ikke en tanks noe de fleste bare kan sette seg inn i og kjøre på med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle som klager over noe, med utgangspunkt i "hvordan jeg ville gjort det", feiler ganske så mye.

Virkelighetsmodellen til en person som sitter i varmen bak en tv-skjerm teller ikke særlig, og ingen bør bruke seg selv som utgangspunkt i hva som er logisk for en verden gått under grunnet menneskespisende zombier. Depresjon, angst, lovløshet og håpløshet preger sinnet til menneskene i denne verdenen. De har ingen regler å forholde seg til, de lager reglene selv.

Sesongfinalen handlet om to ting. Hvordan Rick mister bit for bit av seg selv (når kommer han til et punkt han ikke har mer å gi?) og at karakterene begynner å spørre seg selv hva vitsen egentlig er. Karakterene oppførte seg like forskjellig som de er forskjellig seg i mellom (de menneskene ville aldri dannet en gruppe om ikke det var ekstraoridnære forhold som tilsier det) - som var bra å se.

Som sesongfinale var det litt merkelig episode. Sesongen var også for kort.

Den lange ventetiden kan bli slitsom, om alle skal bruke egosentrisme som grunnlag for hva som er logisk adferd eller ei av karakterene i serien.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Elsker serien! Liker at de ikke følger tegneserien helt slavisk, da jeg allerede har lest de fleste bøkene.

Det som suger er at vi må vente helt til neste år nå. ET ÅR. Helt til neste jul nesten... Satser på at vi ikke får noe z-day her i mellomtia.

Lenke til kommentar

Jeg synes denne serien hittil har vært utrolig bra. Det er sjeldent jeg har sett 6 episoder etter hverandre som har vært av såpass høy kvalitet, har egentlig bare ventet på at det skal dabbe av som mange andre serier, men det skjedde jo aldri.. tør ikke å tenke på hvor mye det må ha kostet å lage denne serien.

For meg virket ikke episode 6 som noe sesongavsluttning, men den var alikevell sinnsyk bra. Likte spesielt den episke musikken og stemningen den ga meg, samt var det en ganske tankevekkende handling de gjorde.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Likte spesielt den episke musikken og stemningen den ga meg, samt var det en ganske tankevekkende handling de gjorde.

Når du nevner dette er jo dette litt klassisk Frank Darabont. Dette er et viktig spørsmål som blir tatt opp i The Mist fra 2007 som Frank Darabont var med å lage. Spørsmålet i filmen, hvertfall for min del det viktigste var dette hva skal man gjøre når verden er helt fortapt? Skal man gi seg, å dø en verdig død? Eller kan skal man forsette helt til slutt?

Jeg liker hvordan dette spørsmålet kommer tilbake i TWD. Spesielt fordi nå er det mye mer og flere steder serien kan fokusere på. Dette er vel et spørsmål som til å ende med at flere i serien velger å drepe seg selv, eller bli brutt ned mentalt.

Lenke til kommentar

Liker at serien er såpass åpen som den er ja. For oss som ikke har lest noe tegneserie så kan jo alt skje i neste sesong.

Selv ville jeg ha dratt tilbake til Atlanta, funnet en båt med masse drivstoff, og videre til en liten øy i Karibien. Men blir ikke mye underholdning ut av det.

Lenke til kommentar

Liker at serien er såpass åpen som den er ja. For oss som ikke har lest noe tegneserie så kan jo alt skje i neste sesong.

Selv ville jeg ha dratt tilbake til Atlanta, funnet en båt med masse drivstoff, og videre til en liten øy i Karibien. Men blir ikke mye underholdning ut av det.

hater som regel zombiefilmer pga alt det ulogiske folk gjør for og bli drept istedet for og prøve og overleve, men ikke alle kan være en gun/army/survival maniac altså :D noen er bare mennesker, og serien her er helt topp :) god blanding av vanlige folk i den gruppa, og liker og se hvordan mennesker man aldri trodde kunne bli til noe som helst står fram og kommer med visdomsord eller handlinger :)mens andre er komplett idiot..med konsekvens. synd man må vente så jækla lenge nå.

Lenke til kommentar

Tar du syre mens du ser serien? That`s not good man.

(EDIT: Beklager den, så det var skriveleif nå)

Fant en god oversikt på en av favorittsidene mine, Io9 over scener/ting de mener burde vært med i tv-serien. Spoilere fra tegneserien såklart.

Spoilere fra tegneserien.

- Wiltshire Estates

- Woodburry og fengslet

- Hershel

Slik jeg håper i sesong 2 er at vi kanskje avslutter sesongen med slutten av fengslet, der hvor blant annet Judith og Lori dør. Dermed trenger vi litt fast-forwarding i det at vi kan hoppe over en tid. F. eks at sesongen har et par episoder nå rett etter CDC, så gjerne et par episoder der det er vinter. Så Hershel-farmen, og så fengslet. Alternativt så kan jo sesongen avsluttes med at de finner fengslet og i sesong 2. Men håper på at vi kan kanskje få halve sesong 2 i fengslet.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Håper serien viker mye fra tegneserien, akkurat slik Dexter gjør mye annerledes kontra bøkene.

Det gjør det mer uforutsigbart, i tillegg tror jeg de kan gjøre det enda bedre - fordi TV-mediet kan spille på flere ulike lag.

Så "løst basert" på tegneserien er det jeg håper på :)

Lenke til kommentar

Tar du syre mens du ser serien? That`s not good man.

(EDIT: Beklager den, så det var skriveleif nå)

Beklageligvis ikke en skrivefeil, men heller et utrolig teit uttrykk som er mye brukt hos ungdommer. Betyr noe sånt som "utrolig fett/awesome".

Angående hvor mye serien bør vike fra tegneserien må jeg si meg enig med Dotten. Det er ikke nødvendig alt som passer bra i tegneserie form som passer bra på film. I tillegg er det kjekt å kunne se TV-serien og ikke få servert samme historien som du fikk i tegneserien, eller vice versa. Jeg vet iallefall at jeg har fått den gleden av Dexter!

The Walking Dead er for meg den beste nykommeren i år.

Lenke til kommentar

Leste nettopp første "boken". Jeg er overrasket hvor identisk den var til TV serien. Noe veldig små forandringer, men eller følger TV serien nesten scene for scene.

Bok 1 stopper når de Morgan, og han faren med sønnen forlater politstasjonen med våpene.

Nydlig tegnet (svar/hvit), ikke overdreved detaljer, med store og tydlige biler.

Kaster meg rett på bok 2 nå. :D

EDIT:

Okay, Bok 2 er HELT anderledes. Var ikke noen tanks, heller ikke all den tiden med folka i byggninger (ingen hillbilly osv). Men han treffer han gutten som hjalp han ut av tanksen, og de går direkte til leirer og finner famlien.

PS

Er jævlig lite dialog, men masse store bilder. Så du "leser" en bok på 5 minutter. Ganske kjipt egentlig. Men regner med det plukker seg opp nå siden han kom til leiren.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Og hvorfor klarer zombiene å drepe militæret? Det er jo helt bak mål. De har tankser, helikoptre, tusenvis av soldater, bilder, automatvåpen, granater, osv osv osv. Aldri i livet at militæret hadde blitt så eid. De hadde aldri tapt.

Hvorfor? Tja, les zombie survival guide, samt world war z. Dem kommer fra alle kanter, flere hundre kommer stormende mot deg - selvom du klarer å drepe 100 av dem, kommer fremdeles resten. *Guns need reloading* dem gikk jo også tom for ammo, plutselig blir en soldaten infisert, de må ta seg av han - samt fjerne zombien, i tilegg til å passe på alle andre. I world war Z, i world war z battle of yonkers. Så hadde hæren helikoptre, stridsvogner, fly og mer. Men uansett hvor mange dem tok, kom flere. Helikoptrene, samt stridsvognene gikk jo også tom for ammo. En må også regne med at militærledelsen, presidenten osv - er gjemt i enorme undergrunnsbunkere. Så, dem har ingen til å gi ordre eller noe - flere deserterte nok, dro til familene sine også videre. Derfor kan en godt konkludere at det ikke er rart at militæret tapte. Husk, en må også treffe alle zombiene i hodet - derfor blir det og vanskelig. Så, her har du pretty much grunnen til at dem tapte. Battle of yonkers ->

Vis du vil tenke realistisk så er det ikke snakk om at gående Zombier hadde klart ta over verden. Vis vi skal ta utgangspunkt i Amerika da, så har militæret der nok militær ressurser til å jevne new york med jorden over natten. Nå er det gjerne ikke sånn krigføring fungerer da og de hadde nok sent inn noen bakkestyrker.

Vis vi sier at f.eks Los Angels sentrum blir rammet. En fyr blir infisert av Zombie viruset og klarer på et mirakuløst vis og smitte nok folk som fører til at Byen blir infisert av mange Zombier. Styrker hadde blitt sent inn og plassert strategisk. I tillegg har man helikoptre, tanks, andre kjøretøy osv. Zombiene hadde blitt meid ned og skutt i fillebiter. Selv om de er Zombier er de fortsatt mennesker i en kjøttkropp, bare ennå tregere og dummere. Hvordan skulle Zombiene klart å ta over tanks, helikoptre? Tom for ammo? De kunne bare dratt tilbake til militær basene og fylt opp, og jeg tviler på at de hadde trengt det en gang.

ja Obama hadde kanskje blitt plassert til et sikkersted men det betyr ikke at absolutt alle generaler politikker osv. ikke hadde hatt mulighet til å gi ordre. Men, ja la oss si da styrkene tapte i Los Angels og Zombiene tok over byen. Da hadde byen mest sannsynlig blitt satt i karantene og ingen hadde kommet inn eller ut. Det hadde vært et helvete for de overlevne som fortsatt bodde innen for område, men hadde sørget for at sykdommen ikke spredde seg.

Nå vis Zombie viruset hadde f.eks. spredd seg over hele lufta og infisert mennesker over hele verden så kunne jeg kanskje kjøpt det. Men at zombier som labber tregere en bestemora mi skal ta over verden bare med å bite, det skjer bare ikke.Synes f.eks I am Legend og spillet Left 4 Dead gjorde en bra jobb på å lage et konsept som virket troverdig. Selv om disse bare er Action Flicks. Don't get me wrong jeg digger Zombie serier og filmer, men jeg digger de ennå mer når de i vertfall føles litt troverdige og realistiske. Ingen av oss vet jo hva som egentlig hadde skjedd, men vi kan trekke visse konklusjoner med å se på menneskets historie, dagens teknologi og samfunn OL.

GL zombies.

http://www.youtube.com/watch?v=Rw7V2pvwHZs&feature=fvw

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...