Gå til innhold

The Walking Dead - Generell Diskusjon - (USA-sendetid) - (Ikke spoilere fra tegneserien)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på hvor navnet stammer fra? negro\Niger etc?

Men syns han virker mere som blanding av gangster,nynasist, Antagonist

Nei. Negan er samme type som de som styrer våre samfunn. Det er slike folk som klarer å karre til seg makten og ikke skammer seg over å gjøre alle andre til slaver. Vasekte psykopater.

Litt trasig at Carl dro for å drepe Negan, og gjennom episoden hadde han 39 sjanser til å klubbe til ham med Lucille bakfra eller dytte ham ned fra catwalken, men lot være..

Nå er jo Negan omtrent dobbelt så stor og dobbelt så slem som Carl. Så det er vel ikke så rart.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Litt trasig at Carl dro for å drepe Negan, og gjennom episoden hadde han 39 sjanser til å klubbe til ham med Lucille bakfra eller dytte ham ned fra catwalken, men lot være..

Nå er jo Negan omtrent dobbelt så stor og dobbelt så slem som Carl. Så det er vel ikke så rart.

Han kom for å drepe, men avsto fra en haug sjanser til å gjøre det, det er ganske rart. Han bar Lucille store deler av episoden, og ofte mens Negan hadde ryggen til og de sågar var alene. Ett kraftig swing med balltreet hadde vært tilstrekkelig til å få inn to slag til, og vips var Negan død.

Lenke til kommentar

Han kom for å drepe, men avsto fra en haug sjanser til å gjøre det, det er ganske rart. Han bar Lucille store deler av episoden, og ofte mens Negan hadde ryggen til og de sågar var alene. Ett kraftig swing med balltreet hadde vært tilstrekkelig til å få inn to slag til, og vips var Negan død.

Hvis du er 1.60 og skal slå en som er nesten 2 meter i hodet med et balltre er nok ikke det så enkelt å få inn det perfekte slaget. Det hjelper ikke å få det inn i kroppen heller når du er mye mindre enn motstanderen. Hadde Carl forsøkt å slå Negan i hodet med balltre er muligheten langt større for at det hadde mislykkes enn lykkes. Greit nok at litt kraft hadde gått inn i hodet, men mye kraft hadde nok blitt dempet av deler av balltreet som hadde gått inn i kroppen.

Jeg tenkte det samme som deg! Hvorfor ikke prøve? Han sparer nok muligheten til senere vil jeg tro. En bedre mulighet.

Lenke til kommentar

Nei. Negan er samme type som de som styrer våre samfunn. Det er slike folk som klarer å karre til seg makten og ikke skammer seg over å gjøre alle andre til slaver. Vasekte psykopater.

Slaver? Nå må du rulle inn.

Det er vel heller det du kommer med som høres ut som noe en psyko ville sagt.

Lenke til kommentar

Ja, det er jo klassisk psykopati å ønske at folket har makten og frihet, heller enn en grotesk elite :roll:

Å lyge og manipulere seg til makt og ønske makt og oppmerksomhet har selvsagt ingenting med psykopati og narsissisme å gjøre. :roll:

Det er typisk duer og fredelige vanlige mennesker som klarer å karre seg til makt gjennom det politiske systemet vi har idag. :roll:

For å være helt ærlig skjønner jeg ikke hvorfor du forsvarer det groteske systemet vi har på plass idag og de monstrene som råder i det systemet. Det er de vemmeligste kryp du kan forestille deg, avskyelige monstre uten noe form for empati eller interesser i andres beste. De ønsker seg kun mest mulig makt, mest mulig oppmerksomhet og er kyniske nok til å lyge og manipulere for å få det som de vil. Forsvarer du slike lave ekle krapyl? Da bør du jammen revurdere ditt syn på verden. Disse menneskene er groteske krigsforbrytere som ønsker å begrense friheter, som overvåker folket, som er imot overvåkning av politikere, som fører hemmelig politikk bak folkets rygg, som driver kriminalitet mot menneskeheten, bryter menneskerett konstant og lurer folket til å tro på røverhistorier som selv boken 1984 ikke kunne forestille seg på sitt aller verste. Krigsforbrytere og aggressive Hitlertyper som ønsker verdensdominans, dreper på kommando, driver bestillingsdrap rundt i verden, ødelegger folks liv og land, men som klager på andre når de dreper en flue. Doublespeak på sitt aller verste og hykleri og dobbelmoral som er åpenbar og klar og tydelig for alle som ikke er grovt korrupte.

Disse menneskene som styrer tyranniet i vestlige land er samme type forferdelige mennesker som Negan i The Walking Dead. Totalt empatiløse, groteske, hensynsløse monstre.

Lenke til kommentar

Ja, det er jo klassisk psykopati å ønske at folket har makten og frihet, heller enn en grotesk elite :roll:

Det er vel kanskje heller et tegn på vrangforestillinger når man er så opptatt av å demonisere en moderne rettsstat.

Jeg skjønner fortsatt ikke hvordan du kan påstå at vi er slaver. Innbyggerne i Norge har flere og bedre beskyttede rettigheter enn nærmest hvem som helst gjennom hele menneskehetens historie. Særlig etter at vi begynte å leve i større samfunn.

Lenke til kommentar

Å lyge og manipulere seg til makt og ønske makt og oppmerksomhet har selvsagt ingenting med psykopati og narsissisme å gjøre. :roll:

Det er typisk duer og fredelige vanlige mennesker som klarer å karre seg til makt gjennom det politiske systemet vi har idag. :roll:

For å være helt ærlig skjønner jeg ikke hvorfor du forsvarer det groteske systemet vi har på plass idag og de monstrene som råder i det systemet. Det er de vemmeligste kryp du kan forestille deg, avskyelige monstre uten noe form for empati eller interesser i andres beste. De ønsker seg kun mest mulig makt, mest mulig oppmerksomhet og er kyniske nok til å lyge og manipulere for å få det som de vil. Forsvarer du slike lave ekle krapyl? Da bør du jammen revurdere ditt syn på verden. Disse menneskene er groteske krigsforbrytere som ønsker å begrense friheter, som overvåker folket, som er imot overvåkning av politikere, som fører hemmelig politikk bak folkets rygg, som driver kriminalitet mot menneskeheten, bryter menneskerett konstant og lurer folket til å tro på røverhistorier som selv boken 1984 ikke kunne forestille seg på sitt aller verste. Krigsforbrytere og aggressive Hitlertyper som ønsker verdensdominans, dreper på kommando, driver bestillingsdrap rundt i verden, ødelegger folks liv og land, men som klager på andre når de dreper en flue. Doublespeak på sitt aller verste og hykleri og dobbelmoral som er åpenbar og klar og tydelig for alle som ikke er grovt korrupte.

Disse menneskene som styrer tyranniet i vestlige land er samme type forferdelige mennesker som Negan i The Walking Dead. Totalt empatiløse, groteske, hensynsløse monstre.

Ser poenget ditt.

Samme tanke slo egentlig meg også.

Hvordan ble ting gjort i middelalderen? Jo, kongene hadde masse folk som ridde rundt i omerådene for å sammle inn skatt, i form av avlinger, kjøtt osv. Og hadde man ikke skaffet nok, måtte man ta straffen.

Nå er det vel måten det fremvises i serien som vinkles ifra "de underslåtte" som gjør at vi føler han er så mye værre.

Han er psykotisk, gjør kanskje ting litt mer brutalt enn nødvendig, men man må jo sette seg i respekt som han sier selv i serien.

Det eneste jeg lurer på er om the saviors klarer å gi den beskyttelsen de sier de skal gi om noe skulle skje?

Endret av G-Man™
Lenke til kommentar

Ser poenget ditt.

Hvordan ble ting gjort i middelalderen? Jo, kongene hadde masse folk som ridde rundt i omerådene for å sammle inn skatt, i form av avlinger, kjøtt osv. Og hadde man ikke skaffet nok, måtte man ta straffen.

Nå er "poenget" hans at den norske stat er like ille som Negan. Vrangforestillinger, med andre ord.

Lenke til kommentar

Ser poenget ditt.

Nå er "poenget" hans at den norske stat er like ille som Negan. Vrangforestillinger, med andre ord.
Vel, er jo ikke like ille. De knuser ikke skallen din om du gjør oppgjør mot politikkerene. Men, man blir jo straffet om man ikke følger de fastsatte regler.

Og de som styrer står jo fritt til å endre lover og regler nesten slik de ønsker.

Husker at noen kastet egg på en politiker for mange år siden, han fikk veldig streng straff. Nesten værre enn de som voldtar andre.

Så, kan jo faktisk se paralellene.

Selv om som sagt man ikke blir slått til døde

Lenke til kommentar

Ser poenget ditt.

Nå er det vel måten det fremvises i serien som vinkles ifra "de underslåtte" som gjør at vi føler han er så mye værre.

Han er psykotisk, gjør kanskje ting litt mer brutalt enn nødvendig, men man må jo sette seg i respekt som han sier selv i serien.

Det eneste jeg lurer på er om the saviors klarer å gi den beskyttelsen de sier de skal gi om noe skulle skje?

Sorry at det ble litt mye off topic her, men jeg synes Negan er en interessant karakter. Ikke fordi jeg liker han, men fordi jeg avskyr han og fordi det er sjeldent man ser slike karakterer på sitt aller verste, fremstilt i tv serier eller filmer. Joda. Vi ser mye ufyselige karakterer på film og i serien, men Negan er i en klasse for seg, og jeg synes det er interessant å trekke sammenlikninger med realiteten.

Det som iallefall er helt klart er at Negan er en totalt empatiløs psykopat. Jeg mener de som styrer våre samfunn er samme typen. Men det kan vi heller diskutere i en annen tråd.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ser poenget ditt.

Det var ikke det jeg sa. Jeg sa folkene som styrer de falske demokratien våre, er folk som er like ille som Negan.

Det er vel kanskje heller et tegn på vrangforestillinger når man er så opptatt av å demonisere en moderne rettsstat.

Jeg skjønner fortsatt ikke hvordan du kan påstå at vi er slaver. Innbyggerne i Norge har flere og bedre beskyttede rettigheter enn nærmest hvem som helst gjennom hele menneskehetens historie. Særlig etter at vi begynte å leve i større samfunn.

Jeg har ikke sagt staten ikke er en moderne rettstat. Jeg har bare sagt den ikke er demokratisk, at det ikke er folket som styrer og at systemet gjør at de verste av de verste sitter med makten. Å tro det systemet er flott og skinnhellig er vel heller en større vrangforestilling enn den du indikerer jeg sitter med.

Jeg tror ikke vi skal gå altfor off topic på denne tråden og kan heller diskutere det i en annen tråd. Men har du noengang tenkt over hvor mye frihet folk EGENTLIG har i livet sitt? Du er fri til å gjøre hva du vil eller, så lenge du står opp klokken 7 på morgenen, drikker kaffen, går på jobb og kommer hjem igjen senere. Og for hva? For å bygge et bedre samfunn eller for å tjene et totalt korrupt system uten mål og mening?

Jeg er iallefall klar over at det er mulig at alle i verden lever verdige liv, at vi har nok teknologi, resurser og "etteretning" til at alle i verden kan leve verdige liv med det de trenger, og da har jeg problemer med å se hvordan aktivitetene folk sløser tiden sin med i hverdagen er for å gjøre verden til en bedre plass.

Men, istedenfor å diskutere det videre her kan vi opprette en egen tråd. Jeg synes bare det er interessant hvordan Negan fremstilles og hva slags type han er. Samme type som karrer seg til makten i vårt system mener iallefall jeg.

Jeg fører gjerne den debatten videre i en egen tråd på politikk og samfunn, så det er bare til å opprette en tråd og utfordre meg på mine påstander.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Ser poenget ditt.

Vel, er jo ikke like ille. De knuser ikke skallen din om du gjør oppgjør mot politikkerene. Men, man blir jo straffet om man ikke følger de fastsatte regler.

Og de som styrer står jo fritt til å endre lover og regler nesten slik de ønsker.

Husker at noen kastet egg på en politiker for mange år siden, han fikk veldig streng straff. Nesten værre enn de som voldtar andre.

Så, kan jo faktisk se paralellene.

Selv om som sagt man ikke blir slått til døde

De står slett ikke fritt til å endre lover og regler nesten slik de ønsker. Du er ikke spesielt informert om hvordan et representativt demokrati fungerer.

Å sammenligne det å straffe noen med bøter el.l. etter lov og dom med å få slått inn skallen for å ha forulempet en brutal drittsekk blir bare for dumt.

Den norske stat kan ikke sammenlignes med Negan i det hele tatt. Det finnes absolutt ingenting de har til felles.

Lenke til kommentar

Det var ikke det jeg sa. Jeg sa folkene som styrer de falske demokratien våre, er folk som er like ille som Negan.

Det er de altså ikke, da de er underlagt demokratiske spilleregler. Og de går ikke rundt og slår inn skallen på folk som ser stygt på dem.

Jeg tror ikke vi skal gå altfor off topic på denne tråden og kan heller diskutere det i en annen tråd. Men har du noengang tenkt over hvor mye frihet folk EGENTLIG har i livet sitt? Du er fri til å gjøre hva du vil eller, så lenge du står opp klokken 7 på morgenen, drikker kaffen, går på jobb og kommer hjem igjen senere. Og for hva? For å bygge et bedre samfunn eller for å tjene et totalt korrupt system uten mål og mening?

Vi har langt større frihet enn de fleste andre i historien. Dagens samfunn er mindre korrupt en nær sagt noe som helst menneskeheten har kommet opp med tidligere. I dag har vi friheten til å f.eks. dyrke fritidsinteresser, mens tidligere ble all tid brukt til å tjene en "allmektig" hersker. Folk jobbet seg bokstavelig talt til døde.

Du eier hverken kunnskap eller sans for proporsjoner.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Herregud så ujevn denne halvsesongen har vært. Skikkelig sterk åpning, så en episode om Morgan og Carol (som jeg bryr meg fint lite om) som møter en ny tulling som vi ikke har hørt noe om siden. Deretter noen bra episoder om Negan igjen, en helt grei episode om Hilltop som slutta med en cliffhanger, men som ikke ble fulgt opp før etter den kjedelige episoden om Tara og jungeldamene. Er så glad for at jeg sparer opp disse episodene og ikke ser den hver uke.

Lenke til kommentar

D blir det bare å vente et par måneder ogjen, om man ønsker det da :p

Forsatt usikker på hvorfor jeg følger med, mye langdrygt som er unødvendig og oppbrukt.

Men, tross alt brukt såppas mye tid på serien, så må bare forsette ?

Men fy for en ekkel scene i dagens episode.

"You dont have any guts"

Ble for en gangs skyld litt uvell av den der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...