Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

The Walking Dead - Generell Diskusjon - (USA-sendetid) - (Ikke spoilere fra tegneserien)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mye rot i serien for tida. Så de tre siste episodene idag på rappen (Hadde glemt av serien fram til idag :p).

Høydepunktet for min del var faktisk Saviors-gjengen og Negan. Alt fra hvordan de lekte med Rick med sperringene sine og sakte men sikkert fanget de. Som fan av Jeffrey Dean Morgan kan jeg ikke gjøre annet enn å like Negan også. Synd det ble cliffhanger ut av det. Scenen på slutten kunne gjerne vært 10 minutter lengre for min del.

Serien har potensiale til å være noe av det beste som er på skjermen men i stedet så gjør de den så dårlig at den havner på et sitcom-nivå, bare uten humoren. Godt at GoT er tilbake snart som en liten medisin fra TWD.

Lenke til kommentar

Jeg må si at jeg syntes siste episode var mer enn god nok, jeg! :) Maury nevner noen ting i sin recap, som garantert er berettiget, men jeg tenkte faktisk ikke så mye på det selv når jeg så episoden..

Likte spenningen ved at de ble styrt i retningen de ville, osv.. Sjarmerende han Negan også! :)

Håper fortsatt på Eugene, siden jeg ikke er så begeistret for han..

Lenke til kommentar

Jeg må si at jeg syntes siste episode var mer enn god nok, jeg! :) Maury nevner noen ting i sin recap, som garantert er berettiget, men jeg tenkte faktisk ikke så mye på det selv når jeg så episoden..

Likte spenningen ved at de ble styrt i retningen de ville, osv.. Sjarmerende han Negan også! :)

Håper fortsatt på Eugene, siden jeg ikke er så begeistret for han..

Utifra selve plottet i episoden så kan egentlig hvem som helst dø. Til og med Carl / Rick trenger ikke å være helt trygg da det er ganske så klart at det finnes andre i serien som kan ta over ( hovedsakelig pga populæritet hos seerne ) men det hadde vært kanskje alt for "risky" for selve serien.

En mulighet kan være at Michonne tar kvelden , noe som igjen kan påvirke Rick sine valg enda mer mot the Saviours , vi ser jo også at det er flere grupper med mennesker der ute som kanskje kan bli allierte med Rick og sine venner om de også er under press fra "The saviours".

Lenke til kommentar

Det har til en viss grad vært mye repetisjon i tidligere sesonger så blir spennende å se hva sesong 7 bringer. Vanligvis havner de et sted de slår seg ned og er der mye av sesongen, dreper noen walkere og treffer noen nye folk. Flere av disse dør og de sitter igjen med et fåtall som skrives inn som hovedpersoner. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Serien bærer preg av repetisjon og generelt veldig lite fremgang i universet og handlingen ellers. Jeg har nevnt det før, men savner å få vite mer om hvordan verden er. Hva skjedde? Mer interessant enn at de flytter fra sted til sted, møter nye guvernører og at personer man ikke bryr seg om blir tatt av dage, før alt blir gjentatt gang på gang.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Serien bærer preg av repetisjon og generelt veldig lite fremgang i universet og handlingen ellers. Jeg har nevnt det før, men savner å få vite mer om hvordan verden er. Hva skjedde? Mer interessant enn at de flytter fra sted til sted, møter nye guvernører og at personer man ikke bryr seg om blir tatt av dage, før alt blir gjentatt gang på gang.

Jeg er helt enig. Jesus snakket jo om at de kjente flere settlements som de handlet med (vis jeg ikke husker helt feil) så det hadde kanskje vært en forfriskende vri hvis en ble bedre kjent med disse i sesong 7.

Lenke til kommentar

Er forsåvidt enig om at det hadde vært fint å få vite langt mer om hva som skjedde og verdenen rundt dette.

Noe av dette får man dog vite i Fear the walking dead , andre ting kan man plukke opp i sesong 1 og 2 , men personlig føler jeg at Rick og Co burde egentlig ha stilt seg noen spørsmål etter de kom i kontakt med labben i en tidligere sessong og kanskje hatt som langsiktig mål å se om det kan finnes noen måte å løse Zombie problemene på.

Lenke til kommentar

Det er i alle fall teit at det ikke er et tema engang. Aldri prater de om verdenen, om det er en løsning på zombiene eller om hele verdenen er under.

I TWD universet er det tydeligvis bare USA som eksisterer.

Det kaaan jo hende at de vil spare det til sesong 15 eller noe, men jeg tror ikke serien blir å holde seg så lenge om de skal fortsette sånn her.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er i alle fall teit at det ikke er et tema engang. Aldri prater de om verdenen, om det er en løsning på zombiene eller om hele verdenen er under.

Det kaaan jo hende at de vil spare det til sesong 15 eller noe, men jeg tror ikke serien blir å holde seg så lenge om de skal fortsette sånn her.

TWD tjener så mye penger at jeg tipper vi hvertfall får 30 + sesonger til.
Lenke til kommentar

jeg tror ikke serien blir å holde seg så lenge om de skal fortsette sånn her.

Tja virker jo som det blir mer og mer populært da flere ser på serien, ser ingen grunn til at det skal slutte på en stund, supernatural er oppe i sin 12 sesong

Lenke til kommentar

Dere har kanskje rett. Mulig at TWD bare er siktet for mye på et amerikansk publikum? Skulle likt å sett rating/views delt opp i fra land. 

Serien har mye bra, og en spenning- og dramaserie basert på en postapokalyptisk-zombie-verden er jo drømmescenario. Hater bare at de skal kjøre ninja-zombies og åpenbart ekstremt dumme avgjørelser som ingen ville gjort som eneste måten å skape spenning. For ikke å glemme fake-deaths som gjør at man faktisk til slutt driter i om noen dør.

Tror serien hadde fått mye bra av å få noen nye skribenter inn på manuset. Hvem det skal være aner jeg ikke, men noe burde gjøres. 

Og så vet jeg ikke om de fortsatt har problemer med budsjettet, for det burde de ikke ha. Men grådige menn i dress er grådige.

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar

De har jo egentlig nok med og overleve, ikke finnes det radio/tv/internet heller, så komunikasjon er heller skral.

• Liker 1
Lenke til kommentar

De har jo egentlig nok med og overleve, ikke finnes det radio/tv/internet heller, så komunikasjon er heller skral.

Forstår at de kanskje ikke får gjort så veldig mye, men de har vel ikke nevnt omverdenen engang? Det nærmeste er vel når Daryl og andre klager over at "the worlds gone to shit".  

Skulle bare ønske at det var et samtaleemne. Mer interessant enn ugler av skrap. 

Lenke til kommentar

Forstår at de kanskje ikke får gjort så veldig mye, men de har vel ikke nevnt omverdenen engang? Det nærmeste er vel når Daryl og andre klager over at "the worlds gone to shit".  

Skulle bare ønske at det var et samtaleemne. Mer interessant enn ugler av skrap. 

Kan jo tenke på verden rundt såklart, men hva skal de gjøre med det liksom :hmm:  hjelper ikke de på noen måte. De forstår vel såpass at det gjenspeiler seg slik de har det overalt, alle kjemper for livet sitt og er villige til å gjøre det ekstreme for å leve. 

Eugene hadde mulig kur som var tull, kan jo kanskje tenkes at det vil være noe om en kur i fremtiden, men det vil også by på problemer da Negan liker å være sjef. 

Walking dead er nok rimlig lett å følge fremover om det er 2 eller 10 sesonger til... Rick må lære opp Judith, lære seg  Carol killstreak  :ninja:

Er spent på season 2 Fear the Walking dead som starter nå igjen, likte seas1. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...