Gå til innhold

The Walking Dead - Generell Diskusjon - (USA-sendetid) - (Ikke spoilere fra tegneserien)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nope. Sesong 2 kommer, bare neste år. Imellomtiden kan man jo sjekke ut annen kvalitet fra AMC. Som Breaking Bad, Mad Men, og se The Killing når den tid kommer. Eller lese tegneserien o.s.v.

 

 

Altfor kort sesongfinale, likt sesongen. Og sesongslutten var grei, det virket litt som en haste-løsning som funket. Men sluttet altfor tidlig. Jeg likte hvordan Jacqui valgte å bli med Dr. Jenner. Godt tegn på hvor forskjellige standpunkter karakterne har. Noen tror at det finnes noe mulighet for å overleve, og andre vil bare overleve så lenge de kan, og de siste. Vel de ender opp med å drepe seg, ofre seg, eller lignende. Det er helt klart at noen andre kommer til å ta denne vendingen senere, det er bare et tidspørsmål. Mentaliteten til karakterne går virkelig nedover for hver gang, noen for noen øyeblikk. Og andre, sikkert for en god stund.

 

Som sagt så håper jeg på dette i sesong 2 med tanke på ting fra tegneserien.

 

 

Woodburry blir introdusert som området, med senere fengslet og Philip(The Governor). Samt at Michonne blir introdusert. Kanskje Ty først hvis ikke T-Dog er "erstattern" hans i tv-serien.

 

Håper også de venter kanskje med sesong 3 ved å re-introdusere Morgan fra piloten.

Er du helt sikker? På at du vil lese det neste?

 

Håper på også at de viser Carl slik som i tegneserien. At han f. eks dreper Shane i det Shane er nærmest på vei til å drepe Rick.

 

At Rick mister armen kanskje under torturen han får fra Philip.

 

Å hvordan Carl dreper ene ungen til Allen og Donna(forhåpentligvis blir disse også introdusert, før eller etter Tyresee). På grunn av den ene dreper den andre.

 

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=OrQJt8DB-Us

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Sett ferdig sesongen nå, var en grei avsluttning. Problemet er bare at det er 10 måneder til neste sesong. Skal dog få lest tegneserien i mellomtiden.

 

Var bra at han "faren" til Andrea og Amy (husker ikke navnet hans) ikke ble igjen, liker han ganske godt. Var også litt unødvendig at de ikke fikk tatt med seg noen forsyninger fra CDC, men litt av poenget med 2. sesongen er vel en fresh start.

 

EDIT:

Noen som har prøvd ut DISSE?

Endret av N.N
Lenke til kommentar

Det jeg tenkte på mens jeg så episoden:

 

 

Faen så sure alle er. Her er det sistemann som har forska på dette i 30 dager helt alene, og de kommer og forventer nærmest å bli behandla som konger? Hva med litt ydmykhet og takknemlighet?

Nå er det veldig lett å si at 'sånn og sånn' skal en oppføre seg når en ikke befinner seg i samme situasjon, men det gjør det enda verre. Fordi jeg ikke har mulighet til å kjenne megi gjen og ha respekt for deres væremåte. Men greit med små humorinnslag, som bakfull asiat :wee: .

Og de ville ha svar på spørsmål med en gang, uten å la han engang forklare.

 

Og sparing av ammo? Joa, løper over gresset og bruker hagle på tre-fire walkers når han rednecken brukte øks like effektivt.

 

Synd vi ikke har sett mer til Merle, kan vi konkludere med at han er borte for godt?

 

Lenke til kommentar

Hvorfor folk setter akkurat slike ting i spoilere forstår jeg ikke. Episoden er sendt, og det er no problem. Mulig vi får se Merle igjen, tror nok de ender opp med en liten detour til Atlanta igjen. Lurer på om vintern kommer i sesong 2.

 

EDIT:

Noen som har prøvd ut DISSE?

 

Jupp. Er noen her inne som har lest disse. Dette er tegneseriene. Er i blad 21 nå selv.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Warning, spoilers. Da var episode seks ferdig. Første sesong av the walking dead! Jævlig bra episode, kjipt at stedet eksploderte til slutt. Vi så jo at doktoren visket noe til Rick. Kanskje om et trygt sted? Et lignende sted? Hvem vet. Jeg tror iallefall dem møter på fengslet i sesong to. Ser virkelig fram til den, synd vi må vente såpass lenge. Ganske kul start også, da vi så militæret med mer. Nei, hva tror dere doktoren visket?

Lenke til kommentar

Warning, spoilers. Da var episode seks ferdig. Første sesong av the walking dead! Jævlig bra episode, kjipt at stedet eksploderte til slutt. Vi så jo at doktoren visket noe til Rick. Kanskje om et trygt sted? Et lignende sted? Hvem vet. Jeg tror iallefall dem møter på fengslet i sesong to. Ser virkelig fram til den, synd vi må vente såpass lenge. Ganske kul start også, da vi så militæret med mer. Nei, hva tror dere doktoren visket?

 

Å jeg vet hva han hvisket i øret til Rick..

 

Noen muligheter :

 

*Videocamera surveillance : Shane og Kona til Rick.

*You are all infected, it's only a matter of death.

*There is no cure but death.

Lenke til kommentar

Han sa jo ganske tydelig at det var et spørsmål om tid, og det beste de kunne gjøre var å bli med deres kjære i en halvtime før det hele ble slutt. Uten smerte.

Eggene kan for alt vi vet være smittet, men usansynlig siden det ser ut til at egg har veldig lang holdbarhet, samme gjelder baconet. Og siden doktoren ikke er smittet, er de andre nok ikke det. Med mindre han har, pga dårlig hygiene overført bakterien via maten etter det lille uhellet hans på labben.

 

Selv tipper jeg at han sa noe om at Shane gjorde noe dumt, eller om hva neste ting de burde gjøre er. Meeen, det må vi vel vente et år på :(

Lenke til kommentar

Dette er sannsynligvis det som ble hvisket , utifra tegneserien i alle fall :

 

 

Det som trolig ble hvisket var nok at blodprøvene viste at de alle hadde viruset, legg merke til at forskeren nevnte "and no surprises there" .

Dette passer også bra med utviklingen senere i serien der et par av Prota's kommer til å dø på en "naturlig" måte uten å ha blitt bitt.

 

 

Må si at jeg virkelig likte disse 6 første episodene , hadde jo selvsagt foretrukket at forskeren hadde overlevd inne på centeret sitt og fortsettet forskningen eller at Rick og gjengen måtte prøve å få tak i bensin for at han kunne fortsette å drive plassen, men slik gikk det jo desverre ikke.

 

Spennende at det ble lagt opp til at franskmennene hadde vært nærme å finne en "kur".

Lenke til kommentar

 

EDIT:

Noen som har prøvd ut DISSE?

 

Jupp. Er noen her inne som har lest disse. Dette er tegneseriene. Er i blad 21 nå selv.

 

Mente eksakt disse bladene, vet jo at det er tegneserien. Var noen her som sa de hadde kjøpt noe på Play, som hadde noe bonusmatriel bakerst. Hvis jeg først skal kjøpe vil jeg ha de :p

 

"your son have aids"

 

LOL, tror nok det var det han sa.

Lenke til kommentar

Ahh. Så vidt jeg vet det så er det samme "bonus-materiale"(egentlig flere sider bare med tegnet "promobilder") som er i tegneseriebladene. Så du får sett dem i alle utgaver av tegneserien. Det er ikke noe vitsen å kjøpe en bok fullt med alle coverne hvis du kjøper bøkene som også inneholder dem(i en egen del). Jeg ville hvis jeg hadde vært deg heller kjøpt bøkene først. Det andre kan du kjøpe senere hvis du føler for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...