Armageddon Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Nå har jeg aldri vært med på et zombie-utbrudd før, men når smitten overføres med bitt og kloring så ville nok de fleste ha blitt utsatt de første dagene. Folk vet ikke hva som skjer, det er kaos og folk blir egoistiske og tenker bare på seg selv. Når hun lillesøstera ble fersk zombie så hun ikke så unormal ut, bortsett fra kjøttsåret og de freeky øynene. I storbyer så er det naturlig nok av folk å ta av for de vandøde, så da blir det jo ganske stor spredning på kort tid. Det virker ikke som at det er så vanskelig å gjemme seg fra zombiene. Problemet er når du skal hente forsyninger eller lete etter våpen eller hjelp, som illustrert i denne serien. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Som noen nevnte tidligere. Serien heter The Walking Dead. Ikke The Running Dead. Dette er drama med en distinkt form for thriller lagt til seg. Nei, den er ikke som de fleste filmer og annet om dette. Derav distinkt - ikke rullebånd. Ikke mislik en serie fordi den ikke gjør som alle andre. Ja, det krever mer av deg som seer (tilpasning), men ser man på det store bildet er det de distinkte seriene (og filmene) som er å ettertrakte. Selv om det ofte er en "Hva faen er dette her for noe?"-øyeblikk. Bare til å se på David Lynch det ^^ Hvor mange ganger skal dere si akkurat samme ting? Innlegget ditt er jo så og si identisk med de forrige. "Ikke mislik serien for den ikke gjør som alle andre?" Okay hvilke andre Zombie serier er det ute akkurat nå? Er alle andre serier helt hjernedøde som "gjør som alle andre"? skjønner ikke hvorfor alle skal oppføre seg så arrogante i denne tråden. Arroganse er å ikke respektere at noen kan komme med en mening som ikke er lik sin egen. Jeg skjønner ikke hvorfor du tar så på vei av diskusjon og utveksling av perspektiv og synspunkt? Du setter dine egne preferanser, noe som er helt ok for meg. Men det er ikke arroganse å gi deg tilsvar. Jeg antar at folk deler sine meninger fordi de liker å diskutere dem. Ikke vær så redd for andre perspektiver, det er tross alt kjernen i en diskusjon. Edit: Hva gjelder spredning, kan det godt være alle som dør - uavhengig av grunn - blir zombie. Vet ikke hvordan det er i tegneserien, men det vil i hvert fall forklare hvorfor spredningen skjer så raskt. Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Som noen nevnte tidligere. Serien heter The Walking Dead. Ikke The Running Dead. Dette er drama med en distinkt form for thriller lagt til seg. Nei, den er ikke som de fleste filmer og annet om dette. Derav distinkt - ikke rullebånd. Ikke mislik en serie fordi den ikke gjør som alle andre. Ja, det krever mer av deg som seer (tilpasning), men ser man på det store bildet er det de distinkte seriene (og filmene) som er å ettertrakte. Selv om det ofte er en "Hva faen er dette her for noe?"-øyeblikk. Bare til å se på David Lynch det ^^ Hvor mange ganger skal dere si akkurat samme ting? Innlegget ditt er jo så og si identisk med de forrige. "Ikke mislik serien for den ikke gjør som alle andre?" Okay hvilke andre Zombie serier er det ute akkurat nå? Er alle andre serier helt hjernedøde som "gjør som alle andre"? skjønner ikke hvorfor alle skal oppføre seg så arrogante i denne tråden. Arroganse er å ikke respektere at noen kan komme med en mening som ikke er lik sin egen. Og det er vel det de fleste som har svart på innlegget mitt har gjort. Den posten du skriver til meg nå passer egentlig bedre til de som har stått i mot meg i denne diskusjonen. Jeg har bare delt min meninger om serien og så klart skal folk få lov til å være imot meg. Men, i stede blir jeg slengt dritt til. Vis du ser på de andre postene har jeg blitt kalt rasist, idiot og blitt fremstilt som en umoden liten "pjokk". Skal jeg ikke få lov til å forsvare meg mot disse anklagene? Det virker som du istede for å svare på spørsmålene eller "motargumentasjonene" jeg kom med i posten min, har du et større behov for å forklare meg hvordan jeg skal diskutere. Vi kan bare la det ligge her da, beklager vis jeg har fornærmet noen. Er på episode fem nå og må si ting har begynt å ta seg opp. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 (endret) Edit: Hva gjelder spredning, kan det godt være alle som dør - uavhengig av grunn - blir zombie. Vet ikke hvordan det er i tegneserien, men det vil i hvert fall forklare hvorfor spredningen skjer så raskt. Dette er hva Robert Kirkman sier om saken. Cause of the Zombie outbreak and government collapse Kirkman explained that going back to explain how the government originality collapsed, "...doesn't interest me, for the time being...I may change my mind eventually."[3] As too the cause of the zombie outbreak, Kirkman wrote, "I have ideas [about the cause of the zombie plague]...but it's nothing set in stone because I never plan on writing it. So yes...I do know...kind of."[4] In response to a question: "I think you should elaborate more on how people can turn into zombies without one biting you, or how this whole mess started in the first place. Was it like a plague or a rapture kind of thing?" Kirkman responded: "...That starts to get into the origin of all this stuff, and I think that's unimportant to the series itself, There will be smaller answers as things progress ... but never will we see the whole picture."[5] Endret 4. desember 2010 av Uderzo Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Carlgutt: Jeg kan ikke svare for andres dårlige retorikk, jeg svarer for meg, som du quotet. Om noen blir for personlig, ikke ta deg nær av det. Selv om smak forteller veldig mye om hvem man er (for referanse, les gjerne Pierre Bourdieus La Distinction (om du ikke alt har gjort det)), er det som regel lite konstruktivt med å ta budbringer fremfor budskap. Selv mener jeg at, innen zombiesjangeren, er The Walking Dead kanskje det mest distinkte og originale siden George Romero. Den skaper en identitet mer ved å skille seg ut og fokusere på karakterene, og hvordan det hele preger dem. Eksempelvis at de blir mer "usiviliserte" igjen. Gamle kjønnsroller brytes ned for enkelte, hvor kvinnefrigjøringen nærmest blir satt tiår tilbake i leiren. Det er også dette med at lover ikke eksisterer lenger, slik at gruppen lager nye gjennom diskurs - et veldig sentralt tema. Der kan den nok sammenlignes litt med Jericho, hvor jeg mener TWD klarer det langt bedre (selv om Jericho ble knallbra mot slutten). Det er kanskje ikke så spennende som å stadig måtte vente på at en ninjazombie hopper ut fra intet, men syntes nå de krydrer godt med spenning inn i det hele også. For oss som seere må vi ikke bli etnosentriske. Serien forsøker å vise hvordan mennesker vil oppføre seg i et samfunn som har kollapset, noe som for oss sittende foran TV-skjermen her i trygge nord er vanskelig å relatere seg til. Noe jeg mener serien er flink til, spesielt når man ser på reaksjonene serien har. Lenke til kommentar
-sparks- Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 (endret) Jeg tror det øyeblikket du prøver å dekonstruere zombiefilmer og leter etter realisme, detter hele moroa sammen. Zombier er døde kropper som magisk beveger seg rundt uten vann eller drivstoff, de kan lukte/se uten å nødvendigvis ha hode, og fremstiller verden som fullstendig uforberedt på sykdoms epidemier(på tross av at bitt er en veldig lite effektiv måte å spre sykdom på). Det er ren fantasi, bare med haugevis av folk som det fremdeles er politisk korrekt å drepe i store mengder, pluss den apokalypse delen med en tom verden som sosialt utilpasse mennesker liker så godt, istedet for trollmenn, hobbiter og alver. Første episode var relativt god, starten i sykehuset var merkelig likt 28 days later. Endret 4. desember 2010 av -sparks- Lenke til kommentar
KjemikerJon Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Et tullete argument. Selv om en zombie-epidemi er ren julenissefiksjon, betyr ikke det at alt er tillatt. Legger noe opp til en forholdsvis realistisk skildring av et what-if scenario, skal også produktet bedømmes etter det nivået. Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Anbefaler å lese zombie survival guide, samt world war Z. Så skjønner dere litt mer^^ Lenke til kommentar
-sparks- Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Et tullete argument. Selv om en zombie-epidemi er ren julenissefiksjon, betyr ikke det at alt er tillatt. Legger noe opp til en forholdsvis realistisk skildring av et what-if scenario, skal også produktet bedømmes etter det nivået. Det har jeg da heller ikke sagt. Lenke til kommentar
Balli Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Jeg tror det øyeblikket du prøver å dekonstruere zombiefilmer og leter etter realisme, detter hele moroa sammen. Zombier er døde kropper som magisk beveger seg rundt uten vann eller drivstoff, de kan lukte/se uten å nødvendigvis ha hode, og fremstiller verden som fullstendig uforberedt på sykdoms epidemier(på tross av at bitt er en veldig lite effektiv måte å spre sykdom på). Det er ren fantasi, bare med haugevis av folk som det fremdeles er politisk korrekt å drepe i store mengder, pluss den apokalypse delen med en tom verden som sosialt utilpasse mennesker liker så godt, istedet for trollmenn, hobbiter og alver. Første episode var relativt god, starten i sykehuset var merkelig likt 28 days later. og resident evil 2 :b Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Og tegneserien merkelig nok Lenke til kommentar
KjemikerJon Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Det har jeg da heller ikke sagt. Du sier at morroa blir borte hvis man leter etter realisme. Realismen er blant de tingene som gjør det appelerende. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 4. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2010 Starten i sykehuset? Lenke til kommentar
Balli Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Starten i sykehuset? det vi mener er at zombiene først er der etter hovedpersonen våkner på et sykehus. Lenke til kommentar
Yugoslavern Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Nettopp ferdig med å se de fem første episodene av the Walking Dead, må si jeg er veldig imponert. Skuespillerne gjør en bra jobb og effektene er sabla gode. Men skal være ærlig å si at jeg hadde forventet litt mer komiske innspill her og der, på en måte slik som Supernatural, men det gjør ikke noe. Serien er dritbra, og hvis du liker filmer som har med zombier og gjøre, kommer du til å elske denne serien. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 4. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2010 Ånei, ikke start med sånn tull som Supernatural. Det er en shitty skrevet serie man ikke må blande inn i snakk om The Walking Dead. I tillegg kan jo hovedpersonene der dø hundre ganger, og folk kjøper det og blir sjokkert forsatt? Det pluss manusforfattere som tydeligvis røyker noe dårlig, eller har en sterk fobi mot biler så de setter opp en bil som en ond skapning er bare litt vel ehm...tilbakestående? Jeg veit ikke helt hva jeg skal kalle det. Men du må jo se på det slik. De har jo liksom opplevd passe tragiske ting, og situasjoner der de ikke akkurat har en grunn for å le. Altså jeg har opplevd mye tragdie på min hånd, blant annet mistet broren min. Å tro meg, det tok litt tid før man begynner å spøke og le igjen. Å da er det naturligvis litt slik på tv også. Dessuten har jo serien hatt sine morsomme øyeblikk som da Darryl nærmest lurte på hva huleste Glenn var for noe før verden ble slik den er i serien, etter den taktikken han kom med. Vibrator-samtalen til Carol, introduksjonen til Glenn. Jeg håper ikke at det kommer inn så mye morsomheter, synes det blitt litt vel cheesy å blande inn morsomheter inn i hver eneste dommedags, zombie, monster-ting serie eller film. 4 Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Humor er viktig Maury spesielt i situasjonen karakterene befinner seg i. MEN det er veldig viktig at det blir brukt riktig. "What did you do before this" og vibrator diskusjonen er gode eksempler på dette. Humoren gjør at karakterene for en glede i hverdagen sin og holder mote oppe. Skjønner dog gått at du er redd for cheesy humor scener. Det kan fort bli brukt veldig feil. Så langt synes jeg den humoren mellom karakterene har vært bra og realistisk og håper vi får se litt mer av sånne små gullkorn. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Største minuset jeg ser for meg kan finne sted med denne sesongen, er at den kun er 6 episoder kort. Lenke til kommentar
Hudrin Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 ikke kødd med vår dean og sam! uansett walking dead er perfekt som den er, ikke kom med noe svart humor inn her, her skal vi se blood and guts ser fram til episode 6! Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Ånei, ikke start med sånn tull som Supernatural. Det er en shitty skrevet serie man ikke må blande inn i snakk om The Walking Dead. I tillegg kan jo hovedpersonene der dø hundre ganger, og folk kjøper det og blir sjokkert forsatt? Det pluss manusforfattere som tydeligvis røyker noe dårlig, eller har en sterk fobi mot biler så de setter opp en bil som en ond skapning er bare litt vel ehm...tilbakestående? Jeg veit ikke helt hva jeg skal kalle det. Men du må jo se på det slik. De har jo liksom opplevd passe tragiske ting, og situasjoner der de ikke akkurat har en grunn for å le. Altså jeg har opplevd mye tragdie på min hånd, blant annet mistet broren min. Å tro meg, det tok litt tid før man begynner å spøke og le igjen. Å da er det naturligvis litt slik på tv også. Dessuten har jo serien hatt sine morsomme øyeblikk som da Darryl nærmest lurte på hva huleste Glenn var for noe før verden ble slik den er i serien, etter den taktikken han kom med. Vibrator-samtalen til Carol, introduksjonen til Glenn. Jeg håper ikke at det kommer inn så mye morsomheter, synes det blitt litt vel cheesy å blande inn morsomheter inn i hver eneste dommedags, zombie, monster-ting serie eller film. Lavmål og disse en annen serie slik. Hadde det vært en - knapp hadde du fått en nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå