Gå til innhold

The Walking Dead - Generell Diskusjon - (USA-sendetid) - (Ikke spoilere fra tegneserien)


Anbefalte innlegg

Så denne tråden her og bestemte meg for å sjekke ut.. nå har jeg sett samtlige i går og i dag!

 

Kjempeserie! :w00t:

 

Synd det er bare en episode igjen.. :(

 

Jeg har ikke lest noe i denne tråden annet enn denne siste siden her, men skjønner ikke hvorfor de vil ha nye skribenter til neste sesong! :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, det kan gå bedre faktisk hvis det skaffes riktige folk. Robert Kirkman og Frank Darabont forblir jo, og det er jo de eneste nødvendige spør du meg for serien i de som bør forbli. Det er trossalt de to mest sentrale i produksjonen av The Walking Dead som har kommet opp med dette.

 

Uansett betyr ikke det at Charles H. Eglee(Tell it To The Frogs) og Adam Fierro(WildFire) ikke kommer til å skrive i sesong 2 heller. Sesong 2 er dessto mye større, og serien trenger da ekstra med manusforfattere. Så det er et forsøk til å gi nytt "blod" inn i produksjonen, og samtidig lette litt på utgiftene så de kanskje da kan gå til skuespillerne/selve produksjonen istede. Å det betyr heller ikke at Darabont ikke kommer til å hyre inn en eller flere faste manusforfattere og. Føler meg uansett trygg så lenge Kirkman og Darabont forblir.

 

EDIT:

Å i tillegg er ikke det rundt at forfatterne er "sparka" helt sant heller. Det er bare for meste at Eglee er litt egoistisk og vil være showrunner, noe Darabont ville forsette med tilross for at han hadde sagt at skulle forsette å fokusere på film istede. Det er faktisk en bra ting når skapern av serien forsetter å være showrunner, og har med skapern av konseptet/tegneserien som produsent.

Fear not, 'Walking Dead' fans. Reports of the writing staff's demise earlier this week may have been exaggerated.

 

Executive producer Robert Kirkman, upon whose comic books the zombie drama is based, has spoken out about this week's news that showrunner Frank Darabont had apparently fired the entire writing staff..

 

Kirkman told tvguide.com that this week's report in deadline.com was "premature," and said "It's kind of unfortunate that it's being reported that our writing staff has been fired because that's not the case. ... It makes Frank look bad. I don't think Frank wants it out there that he's just firing people off of a successful show."

 

According to Kirkman, what really happened was that Darabont's "go-to guy," executive producer and writer Charles "Chic" Eglee ('Dexter,' 'Dark Angel') chose to leave the series after Darabont decided to stay on for Season 2. The original deal had been that Darabont would be showrunner for Season 1 and then move on, leaving room for Eglee to take over.

 

 

When Darabont changed his mind, however, and decided to stay put, Eglee quit. "Chic Eglee is a high-level television writer. He was brought onto 'The Walking Dead' with the idea that Frank was going to work on the first season and then go off and do movies," Kirkman says. "Chic didn't want to be second-in-command on a show when he's used to being a top dog, and so he decided to go off and do something else, which is something that happens and is not a big deal."

 

Kirkman says he's excited to continue working with Darabont, and credits him with creating a unique vision for the show. But what about reports that 'The Walking Dead' would be hiring-in freelance writers for Season 2? All Kirkman will say for now is that it's too soon to tell.

 

"It's a little premature to be nailing down. I don't know if it's going to be a freelance situation or if we're going to have writers in a writers' room," he said. "That's something that's being worked on now."

Endret av Empire of Maury
Lenke til kommentar

Er på episode 4 nå og er en del ting jeg føler for å ta opp med serien som jeg ikke er helt fornøyd med. Setter det bare opp i en liste.

 

Zombiene: Det viktigste først. Jeg må si at Zombiene i serien virker usedvanlig lite truende. Jeg skjønner at det er det "originale" konseptet at Zombier bare går og ikke løper, men fortsatt. Jeg sliter med å skjønne hvordan infeksjonen kan ha spredd seg i så stor grad med denne type zombies, med mindre viruset har lugget i noe helt vesentlig for mennesker som i vannet. Det virker som skaperen av serien prøver å gjøre zombiene mer truende enn det de faktisk er. Karakterene kan jo egentlig bare jogge vekk fra dem uten noe problem, i stede så løper de nærmest inn i blindveier med vilje hvor de blir omringet.

 

Spenningsfaktoren: Er nesten ikke tilstede værende. Det var så klart en del i første episode når vi ikke var helt sikker hva som hadde skjedd, men that's it. Serien får bare ikke adrenalinet mitt til å pumpe. Bare se på filmer som f.eks 28 days/weeks later hvor folk løper med blodtørstige Zombier langt opp i helen da sitter jeg med hjerte i halsen.

 

Karakterene: Denne her er kanskje litt vel personlig men for meg så er det litt irriterende at de er sånn små rednecks. Ikke så klart på det verste men ganske harry og amerikanske. Dette problemet hadde jeg med True Blood også. Det er bare vanskeligere å ha medfølelse og forståelse for karakterene når de oppfører seg som de gjør. Dette er spesielt irriterende når Zombiene er så lite truende og det virker som det ligger veldig mye fokus i den sosiale interaksjon mellom karakterene.

 

Generell Handling: De bor i en camp langt opp i skogen og det eneste som kan drepe dem er Zombier som ikke beveger seg raskere en ei katt med brukne ben. All realistisk fornuft tilsier at de bare kan leve der i fred og ro til de er gamle. Noe som ikke er kjempe interessant å se på.

Lenke til kommentar

Er på episode 4 nå og er en del ting jeg føler for å ta opp med serien som jeg ikke er helt fornøyd med. Setter det bare opp i en liste.

 

Zombiene: Det viktigste først. Jeg må si at Zombiene i serien virker usedvanlig lite truende. Jeg skjønner at det er det "originale" konseptet at Zombier bare går og ikke løper, men fortsatt. Jeg sliter med å skjønne hvordan infeksjonen kan ha spredd seg i så stor grad med denne type zombies, med mindre viruset har lugget i noe helt vesentlig for mennesker som i vannet. Det virker som skaperen av serien prøver å gjøre zombiene mer truende enn det de faktisk er. Karakterene kan jo egentlig bare jogge vekk fra dem uten noe problem, i stede så løper de nærmest inn i blindveier med vilje hvor de blir omringet.

 

Spenningsfaktoren: Er nesten ikke tilstede værende. Det var så klart en del i første episode når vi ikke var helt sikker hva som hadde skjedd, men that's it. Serien får bare ikke adrenalinet mitt til å pumpe. Bare se på filmer som f.eks 28 days/weeks later hvor folk løper med blodtørstige Zombier langt opp i helen da sitter jeg med hjerte i halsen.

 

Karakterene: Denne her er kanskje litt vel personlig men for meg så er det litt irriterende at de er sånn små rednecks. Ikke så klart på det verste men ganske harry og amerikanske. Dette problemet hadde jeg med True Blood også. Det er bare vanskeligere å ha medfølelse og forståelse for karakterene når de oppfører seg som de gjør. Dette er spesielt irriterende når Zombiene er så lite truende og det virker som det ligger veldig mye fokus i den sosiale interaksjon mellom karakterene.

 

Generell Handling: De bor i en camp langt opp i skogen og det eneste som kan drepe dem er Zombier som ikke beveger seg raskere en ei katt med brukne ben. All realistisk fornuft tilsier at de bare kan leve der i fred og ro til de er gamle. Noe som ikke er kjempe interessant å se på.

 

Da tror jeg vi konkluderer med at serien ikke er for deg. Move on.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så enig. Jeg er sykt lei disse pjokkene som ønsker det som er standard innenfor zombie-splattere på film. Det er liksom som om det er negativt å gå en helt annen vei enn hva alle andre gjør. Zombiene er sånn i tegneserien og. Men tro meg, kommentaren din om at de ikke er farlige er rett og slett ulogisk. Zombiene er svært farlige, spesielt i mengder. Å de kan være der helt plutselig, for folk uten noe å beskytte seg med, er de et gangske så lett bytte.

 

Å kommentaren rundt karakterne får meg til mistenke deg litt som rasist. Ikke mot svarte folk, men mot amerikanere generelt. Fordi de eneste redneckene vi har sett på serien nå er jo bare Merle, Darryl, og Ed/Carol. Å kalle folk for redneck bare fordi de snakker som om de kommer fra Texas eller sørstatene er feil.

Lenke til kommentar

Er på episode 4 nå og er en del ting jeg føler for å ta opp med serien som jeg ikke er helt fornøyd med. Setter det bare opp i en liste.

 

Zombiene: Det viktigste først. Jeg må si at Zombiene i serien virker usedvanlig lite truende. Jeg skjønner at det er det "originale" konseptet at Zombier bare går og ikke løper, men fortsatt. Jeg sliter med å skjønne hvordan infeksjonen kan ha spredd seg i så stor grad med denne type zombies, med mindre viruset har lugget i noe helt vesentlig for mennesker som i vannet. Det virker som skaperen av serien prøver å gjøre zombiene mer truende enn det de faktisk er. Karakterene kan jo egentlig bare jogge vekk fra dem uten noe problem, i stede så løper de nærmest inn i blindveier med vilje hvor de blir omringet.

 

Spenningsfaktoren: Er nesten ikke tilstede værende. Det var så klart en del i første episode når vi ikke var helt sikker hva som hadde skjedd, men that's it. Serien får bare ikke adrenalinet mitt til å pumpe. Bare se på filmer som f.eks 28 days/weeks later hvor folk løper med blodtørstige Zombier langt opp i helen da sitter jeg med hjerte i halsen.

 

Karakterene: Denne her er kanskje litt vel personlig men for meg så er det litt irriterende at de er sånn små rednecks. Ikke så klart på det verste men ganske harry og amerikanske. Dette problemet hadde jeg med True Blood også. Det er bare vanskeligere å ha medfølelse og forståelse for karakterene når de oppfører seg som de gjør. Dette er spesielt irriterende når Zombiene er så lite truende og det virker som det ligger veldig mye fokus i den sosiale interaksjon mellom karakterene.

 

Generell Handling: De bor i en camp langt opp i skogen og det eneste som kan drepe dem er Zombier som ikke beveger seg raskere en ei katt med brukne ben. All realistisk fornuft tilsier at de bare kan leve der i fred og ro til de er gamle. Noe som ikke er kjempe interessant å se på.

 

Da har du missforstått hva serien dreier seg om.

 

Den dreier seg ikke om Zombier, den dreier seg om menneskene og dems overlevelse. Dette er et klassisk drama såpeopera bare med Zombier som setter personenes personligheter i en vansklig situasjon. Isteden for å være på et øde øy... Og til tross for store personlighets forskjeller må de forsøke å jobbe sammen.

 

Ang at de er så treige, har du aldri hørt "Strength in numbers"? Når du kommer lenger i episoder, vil du se at Zombiene begynner å bevege seg ut av byene pga mat mangel. Tenk det litt på hvor mangen det er snakk om. Tenk på hvor mange våpen/ammunition de har...ikke tal om at de overlevende vil klare seg i det lange løpet. Ikke for å snakke om mat osv.

 

Du kan jo spille spillene Dead Rising, der vil du fort se at treige Zombier er langtifra ufarlige når de er i store tall.

 

 

Jeg personlig synes at Zombie "drepe/spennings" scene er uinterssante. Jeg liker den mennesklige situasjonen, og overlevelses siden MYE mer interssant og spennende. Jeg har ofte bare spolt i filmen når det er "action" scener med zombier.

Endret av AvidGamer
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vel, Carlgutt. Du kaller jo alle i serien for rednecks. Så hvorfor er du da ikke rasistisk mot amerikanere? Spesielt fordi bare man snakker noe anderledes enn du er vandt med fra alle andre amerikanske filmer og tv-serier?

 

 

Ahh Dead Rising. Faen for en herlig sær spillserie. :love:

God blanding av drama/spenning, humor og pskyopater plukka ut fra random B-filmer.

Lenke til kommentar

Godt mulig serien kan gro på meg, men foreløpig er jeg ikke "frelst". Dette er helt vanlig for folk flest når de begynner på å en serie så det er ikke vits å gi meg så mye dritt for det.

 

Jeg skjønner godt at de velger å fokusere mer på menneskene, dette er jo helt logisk og jeg skrev det i kommentaren min:

Dette er spesielt irriterende når Zombiene er så lite truende og det virker som det ligger veldig mye fokus i den sosiale interaksjon mellom karakterene.

 

Det er ikke sånn at jeg forventer en Zombie splatter hvor de bare løper rundt og drepe Zombier hele tiden. Men, jeg hadde ikke hatt noe imot en forklaring på hvordan viruset klarte å spre seg i så stor grad. Spenning er ikke spennende i den formen at akkurat nå som jeg ser så bor de i et paradis i fjellene utenfor noe fare. Ja det er spennende å se hvordan karakterene sosialisere og skaperen har tydeligvis mye peiling på hvordan dette fungere i virkeligheten (En er nøtt til å ta ledelsen, folk må deles inn i roller osv, osv). Dette er foreløpig ikke nok for meg. Jeg tror likevel at etter at serien går fremover vil jeg like den bedre.

 

Ja jeg har hørt om "strength in numbers" ja jeg skjønner at den største truselen ikke er Zombiene selv, men at de ødelegger hele samfunns strukturen og mange resusser. Jeg er ikke en dum liten rasistisk pjokk selv om jeg ikke er frelst av serien ennå, som mange av dere tydeligvis er :)

 

 

Vel, Carlgutt. Du kaller jo alle i serien for rednecks. Så hvorfor er du da ikke rasistisk mot amerikanere? Spesielt fordi bare man snakker noe anderledes enn du er vandt med fra alle andre amerikanske filmer og tv-serier?

 

Klassiske rasist kortet som folk elsker å dra frem vis noen er uenig med dem, ahh. Jeg følte bare at karakteren så langt i serien var VELDIG amerikanske. Akkurat som man noen gang opplever at noen er veldig Norske. Jeg har studert i utlandet og har sosiologi og sosialantropologi i programfag så jeg vil nok si jeg har greit forståelse for kulturer. Jeg skjønner at kommentaren min kan oppfattes veldig dømmende, og jeg beklager for det.

 

edit2: svart på smitten kommer nok senere i serien regner jeg med, eller så får vi aldri vite det. Dette er jo forsåvidt helt greit siden det gir noe mystikk over serien. Jeg hadde bare problemer med å skjønne hvorfor smitten spredde seg så raskt når zombiene virker så lite truende, men dette har jo dere fint forklart for meg at de ikke er så :) Men man jo ikke glemme at de ikke alltid vare "Strenght in numbers" med mindre veldig mange ble smittet på en gang.

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar

Greia er at mer eller mindre alt du sier er jo underforstått i serien. Hvor kommer smitten fra? Det vet ikke karakterene enda, men om du hadde sett episode 5 ville du sett at vi kanskje får et svar på nettopp det. At det er noen "rednecks" med i serien er da heller ikke akkurat utenkelig. De bor litt utenfor byene og har nok av redskap til å overleve. I motsetning til dressjakkemenneskee i byen. Og at de lever trygt? Vel, se flere episoder. De lever absolutt ikke trygt.

 

Your argument is invalid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som noen nevnte tidligere. Serien heter The Walking Dead. Ikke The Running Dead.

 

Dette er drama med en distinkt form for thriller lagt til seg. Nei, den er ikke som de fleste filmer og annet om dette. Derav distinkt - ikke rullebånd.

 

Ikke mislik en serie fordi den ikke gjør som alle andre. Ja, det krever mer av deg som seer (tilpasning), men ser man på det store bildet er det de distinkte seriene (og filmene) som er å ettertrakte. Selv om det ofte er en "Hva faen er dette her for noe?"-øyeblikk. Bare til å se på David Lynch det ^^

  • Liker 1
Lenke til kommentar

syntes første episode var ekstremt lovende. likte det veldig godt, men etterhvert som serien går ser jeg flere og flere antydninger til at serien kan bli ødelagt for min del. synes karakterene flest er kjedelige og de sosiale interaksjonene uinteressante. jeg skulle likt å se en litt mer realistisk skildring av en postapokalyptisk verden. at en haug treige, uintelligente zombier har overtatt verden virker ikke riktig.

Lenke til kommentar

Jeg må være uenig i det Dotten at The Walking Dead er ikke noe rullebånd serie. Den er slett ikke orginal. Joda Zombie settingen er "ny", men alt annet er ikke annet enn text-book drama/situasjon.

 

Jeg sier ikke at serien er dårlig. Faktisk så digger jeg den. Men du kan ikke nekte for at alt drama mellom personene har vi sett før 1000 ganger.

Lenke til kommentar

Som noen nevnte tidligere. Serien heter The Walking Dead. Ikke The Running Dead.

 

Dette er drama med en distinkt form for thriller lagt til seg. Nei, den er ikke som de fleste filmer og annet om dette. Derav distinkt - ikke rullebånd.

 

Ikke mislik en serie fordi den ikke gjør som alle andre. Ja, det krever mer av deg som seer (tilpasning), men ser man på det store bildet er det de distinkte seriene (og filmene) som er å ettertrakte. Selv om det ofte er en "Hva faen er dette her for noe?"-øyeblikk. Bare til å se på David Lynch det ^^

 

Hvor mange ganger skal dere si akkurat samme ting? Innlegget ditt er jo så og si identisk med de forrige. "Ikke mislik serien for den ikke gjør som alle andre?" Okay hvilke andre Zombie serier er det ute akkurat nå? Er alle andre serier helt hjernedøde som "gjør som alle andre"? skjønner ikke hvorfor alle skal oppføre seg så arrogante i denne tråden.

Lenke til kommentar

Jeg er litt enig. Jeg synes serien er god, men jeg tar det ikke som en personlig fornærmelse at ikke alle tilber den, noe det nesten kan se ut som enkelte andre gjør.

 

Så å svare på kritikk/ros man er uenig i gjør da om til fanboy? Å er da negativt i din bok?

 

Det er alt vi gjør, jeg gir egentlig blaffen i om folk ser på det akkurat her. Eller liker det. (EDIT: Bryr meg dog veldig om seertllene i USA, siden jeg håper serien forsetter i flere sesonger så vi får sett meste av det "herlige" fra tegneserien og) Men jeg liker at det kommer både negativ kritikk og posetiv kritkk. Å jeg liker, sikkert som en del andre her å diskutere serien og komme med meninger om hva man liker og ikke likte ved en episode, karakter og sånt. Fordi vi har en god del gode meninger i en denne tråden, negativt og posetivt.

 

Å det er i tillegg pinelig å se den trenden fra Lost-forumet se forsette her at folk som misliker at jeg skriver mine "sammendrag" av episodene. Det er noe utrolig flåsete. Liker du det eller ikke, så se bort ifra innlegget/tråden eller kommenter tilbake. Ikke kom disse fjortiss-meldingen på PM.

Endret av Empire of Maury
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...