Gå til innhold

The Walking Dead - Generell Diskusjon - (USA-sendetid) - (Ikke spoilere fra tegneserien)

Anbefalte innlegg

I WWZ boken så er det jo Russerne som hadde den beste set-upen, ettersom zombiene frøs fast i sibir når det var 50 kuldegrader. Dog om jeg husker feil var problemet deres at folk innendørs som ble til zombies skapte litt kaos her og der.

Men tilbake on topic. Rart at ingen har nevnt den Woodbury som set-up? De hadde det jo temmelig trygt med brede, tunge og høye barrierer rundt og konstant folk på skift som patrulerte. De hadde jo holdt ut over et år der, og hadde manpower nok til å deale med det meste av trusler (bortsett fra Rick & Co).

Woodbury_Tire_Wall.jpg

ygsh2.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dessverre vil jeg helst glemme sesong 3. :p

Elsket wwz filmen jeg. Har ikke lest boken, så ser for meg det blir det samme som å lese harry potter og ringenes herre etter å sett filmene :p

Det er nettopp ikke det det er. World War Z-filmen er for de som elsker alle generiske zombiefilmer, bare et lite hakk bedre enn røkla. En grei søndagsfilm med kald pizza ved siden av, mens du sparer biffen til en bedre film en fredagskveld du vil se noe bra.

Lenke til kommentar

I WWZ boken så er det jo Russerne som hadde den beste set-upen, ettersom zombiene frøs fast i sibir når det var 50 kuldegrader. Dog om jeg husker feil var problemet deres at folk innendørs som ble til zombies skapte litt kaos her og der.

Men tilbake on topic. Rart at ingen har nevnt den Woodbury som set-up? De hadde det jo temmelig trygt med brede, tunge og høye barrierer rundt og konstant folk på skift som patrulerte. De hadde jo holdt ut over et år der, og hadde manpower nok til å deale med det meste av trusler (bortsett fra Rick & Co).

Woodbury_Tire_Wall.jpg

ygsh2.jpg

bra oppsett der sånn egentlig. Mulighet for å skape et sivilisert samfunn. Men forsatt avhengig av å dra rundt for å skaffe resurser, så omerådet de må rundt i for å finne mer utvides stadig. Kommer til et punkt hvor det rett og slett blir enklere å forflytte seg, og starte på nytt .

Noe som av og til slår meg er, hvilken menneskehet er det de prøver å redde? Greit nok, de fleste er vel gode mennesker, men etter så lang tid tror jeg det vil være vannskelig for menneskeheten å få en ny start. Plutselig får alle det for seg at de vil være ledere og slikt, ingen som vil være nederst på rangstigen om dere skjønner.

tror denne zombie epedemien har fått frem det værste i alle de som enda er i live, selv om de fleste prøver å skjule det :p

Lenke til kommentar

Vil ikke akkurat si det verste, kanskje hos noen, men det er interessant. Kan se for meg at det blir det samme (altså nærmest sammenligning) i et av de øde thousands of square miles oppe i nord alaska/nord kanada og du lever av jakt og fiske. Alt det du er vant med forsvinner, du lever av instinktene dine og det er nettopp det de gjør i TWD.

De lever etter basic survival. Ingen regler, kun overlevelse. Menneskehet? Kanskje ikke, men teoretisk sett så vil de aldri være mer "menneskelig" enn det dem er nå. Vil si Rick og Daryl er de mest unike angående dette. Abraham så langt jeg har sett ham er ikke det, han er en overlever, men han er militærisert. Han må ha "et mission" å leve for nå som familien er død.

Lenke til kommentar

Merle var det eneste positive i grunn med sesong 3 (utenom episoden Clear). Michael Rooker gjorde rollen så bra når det virket som at produsentene hadde behov for å skrive karakteren om til en mer brukbar karakter på slutten av sesong 3.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Slutt å mas på klaging. Klaging er en norsk folkesport. ;p

Serien trenger en liten endring i hva den gjør, men den trenger å komme et stykke videre før den kan gjøre det. Den kan ikke bare sleppe ballen på ting.

its the other way around; klaging = mas.

Synes siste episode nøstet opp mye, og likte den veldig godt.

Lenke til kommentar

Det blir jo repetisjon igjen. Først Governer, Terminus og nå sykehuset. Det virker som om konseptet er det samme, men fienden byttes.

og hva er galt med det?

virker som noen her inne har alltid noe og klage over.

Problemet er at det blir litt vell forutsigbart.

Og etterkvart som sesongane går så blir det også meir og meir usannsynleg at dei kjem over godt tilpassa "samfunn" med slemminger som Rick og Co kan rasere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...