Filmvenn Skrevet 30. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2014 Siste episoden og de siste episodene er original historie for TV-serien, noe inspirert av tegneserien. Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 30. mars 2014 Del Skrevet 30. mars 2014 Okei. Så dem følger ikke helt slavisk etter tegneserien? Lenke til kommentar
PhelpsTransposed Skrevet 30. mars 2014 Del Skrevet 30. mars 2014 Idè: siden dette er en tråd viet til tv-serien kanskje vi skal slutte å snakke om tegneserien? Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 30. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2014 (endret) Han stiller et spørsmål som ikke har noe spoilere i seg, enten svaret eller spørsmålet. Ikke behov for snippi tone da. Endret 30. mars 2014 av Maury Lenke til kommentar
PhelpsTransposed Skrevet 30. mars 2014 Del Skrevet 30. mars 2014 Jo, egentlig. Tro det eller ei, men det er faktisk greit å ikke vite noe fra tegneserien i det hele tatt. Det at de går bort fra tegneserien kan bety noe (f.eks at det som skjer nå bare er et sidespor og at de snart er tilbake igjen) osv osv osv. I tillegg klarer jo alltid enn eller annen dumrian å begynne å avsløre noe. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 30. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2014 (endret) Nei. Å si en ting er fra tegneserien eller ikke er ikke spoiler. Det er å svare på et spørsmål i dette tilfelle. Om en spoiler noe så er det spoiler, men det er noe annet. Endret 30. mars 2014 av Maury Lenke til kommentar
Shotflaks Skrevet 30. mars 2014 Del Skrevet 30. mars 2014 Skjønner det ikke.. Blodet spruter alle veier og dem får ikke på seg en dråpe????Skjer med det..... Lenke til kommentar
Grimmert Skrevet 30. mars 2014 Del Skrevet 30. mars 2014 Angående Terminus så fikk jeg samme "viben" som i (siste episode?) av sesong 1 av spillet. Litt synd om tv-serien går samme vei, men det er vel en problemstilling som måtte dukke opp på et eller annet tidspunkt. Ellers begynner jeg å bli lei av tv-serien. Hvor mange retninger kan de egentlig ta det nå? Jeg synes det ligner mer og mer på en såpeserie. Det er for mange hovedkarakterer å følge og de ender opp i de samme situasjonene hele tiden. Jeg skjønner at det å finne seg et sikkert sted er et stort poeng i en slik serie, men hvor mange ganger skal de egentlig gå den samme runden? Lete etter et sikkert sted -> finne dette stedet -> skaffe seg litt håp -> bli skuffet/miste det sikre stedet -> lete etter et sikkert sted...og sånn fortsetter det, bare med forskjellige karakterer. Men det er vel en start at de nå begynner å tenke litt større, som hva som startet det hele og hvordan de skal kurere det, men regner vel med at de aldri kommer seg til Washington. I så fall tar det vel minst et par sesonger. Er fortsatt irritert over hvor mange episoder de klarte å skvise ut av "the governor".. 1 Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 30. mars 2014 Del Skrevet 30. mars 2014 Bare sett snakk om tegneserien i spoiler, herregud så vanskelig man skal gjøre ting. 2 Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 30. mars 2014 Del Skrevet 30. mars 2014 Hvis det er spoiler å spørr om hvilken chapter siste episode er, så kan man like gjerne sette spoiler i det meste. "Jeg har lest siste bok nå, spoil of spoilers" "Hæ? Finnes det en bok til. Trodde at spoil of spoiler var den siste boken… faen, nå har du spoilet" Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 30. mars 2014 Del Skrevet 30. mars 2014 https://www.youtube.com/watch?v=taPTjAp5GSs Hahaha ka fffaan? Dagens:) Lenke til kommentar
PhelpsTransposed Skrevet 30. mars 2014 Del Skrevet 30. mars 2014 (endret) Bare sett snakk om tegneserien i spoiler, herregud så vanskelig man skal gjøre ting. Enig. Man vet ikke om noe er en spoiler før det har skjedd, kan ikke dere respektere at det er noen av oss som bare vil forholde oss til tv-serien, ikke spillet, ikke tegneserien? Rett og slett? Siterer Mauris eget åpningsinnlegg: Diskuter serien her etter det amerikanske sendeskjemaet Er det ikke relevant og du vil bare diskutere tegneserien bruk denne tråden. Endret 30. mars 2014 av PhelpsTransposed Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Cliffhanger deluxe ihvertfall.. Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 God episode! Noen som la merke til om Beth var i togvognen? Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 31. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2014 (endret) Var ikke noe Beth, Carol, Tyreese eller Judith i vognen. Morsmelk-ersatningen var vel kanskje et hint på at Judith har vært der, men jeg tok det som at Carol og Tyreese ikke hadde kommet ditt enda, og dermed ikke Judith heller. Virker som at Carol og Ty var et par dager på den gården/hytta hvor Lizzie og Mika døde før de gikk videre uansett. "More people become part of us, we get stronger." Effektiv spenning. Noen av karakterene sine greier fungerte også, som Michonne som fortalte Carl om hennes tid i flyktningeleiren etter Atlanta falt. Veldig mye i første halvdelen av sesongen, og store deler av den tredje sesongen så har problemet med serien når det kommer til karakterene ligget hos Rick. Såpass mye at det kanskje er bedre at Rick dør. Karakteren fungerte litt bedre etter sesongfinalen hvor serien endelig ser ut til å samlet opp hva Rick er, fremfor denne hvorvidt han er lederen, enten han er en kriger o.s.v. Terminus var bisart. Rick & Co ser over området, og kommer da bare inn for å legge ned våpnene. Og så er skurkene villig til å kaste bort hundrevis av kuler for en BBQ-fest. Hvorfor ikke bygge en gård, og sikre stedet? Virker bare som en veldig kortsiktig plan over lang tid, hvis ikke dem har noe mulighet for å lage egen ammunisjon. Edit: Som en sesongfinale så føltes det ut som en altfor mye svak avslutning på sesong 4. Virker mer som en start på sesong 5, fremfor en avslutning av en sesong. Endret 31. mars 2014 av Maury 1 Lenke til kommentar
GeneralUser Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Temmelig sikkert at de er kannibaler ihvertfall. Når det gjelder hvordan de hadde hundrevis a kuler til å sløse vekk "bare" for en BBQ fest, så er det antagelig fordi de har samlet opp en nokså stor stockpile av våpen og ammunisjon etter alle som har kommet til Terminus for "sanctuary". Noen som la merke til menneskeskrottene? “That’s why we put up the signs, invite people in… it’s how we survive” Rick så jo ut til å mistenke det, han etterlot tross alt en bag med våpen før de gikk in dit, og darryl la igjen bagen sin også, så regner med at det blir en ny gjentakelse med en stor bigass fight, blam blam blam og de flykter fra terminus i starten av sesong 5, enten møter de Tyrese og Co på veien eller i Terminus. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 31. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2014 Hvordan kunne man ikke se menneskeskrottene? Står også rekke navn i "kirka"/rundhuset Rick & Co gikk ut av før de måtte overgi seg. Noen av dem tall ved siden av, som sikkert er alderen på de menneskene de fant ut alderen på før de ble drept/spist. Som jeg nevnte i innlegget ovenfor så virker det litt som at Carol og Tyreese ikke har nådd Terminus enda. Virker som at røyken fra hytta Daryl og Beth brant opp hadde vært der minst en natt før Carol og Tyreese var på hytta. Virket også som at det hadde gått 2-4 dager ihvertfall mellom Carol & Co kom og dro. Hvor lenge Daryl har vært med Joe sin gruppe virker som bare var i 2 dager. Så virker som at Ty og Carol ikke kommer før etter Rick til Terminis ihvertfall. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Jeg tolket navnene på veggen som venner og familie de har mistet, på veggen sto det vel bl.a. "Never trust again" eller noe slikt, så det tyder på at de har "klikket" etter enten et angrep eller en situasjon der de mistet noen grunnet en utenforstående gruppe. Tror kanskje de spiser eller "ofrer" nye grupper for å på et eller annet vis hedre vennene de mistet, som vil være ganske likt det en annen bruker sa tidligere om Terminus og menneskeofring. Synes det var en god episode, de av den typen som minner meg på hvorfor jeg setter av tid til serien uke etter uke. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 31. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2014 God episode, men som sesongfinale var den svak synes jeg. Var på tanken at de kunne kanskje ha drept/"ofret" folk, men etter menneskeskrottene såpass fjernet kjøtt fra var kannibalisme mer trolig. Om Carl Weathers ville ha kritisert sesongfinalen: The most obvious problem with the finale was the scene when they ran past the courtyard with all of the human remains. After all, there's still plenty of meat on those bones. You take it home, throw it in a pot, add some broth, a potato, Baby, you got a stew going! Lenke til kommentar
Bone Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Likte episoden svært godt! Selv synes jeg dette burde være episoden FØR sesongfinalen, det var nesten litt for stor cliffhanger til å være sesongfinale! Men, spennende! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå