Gå til innhold

The Walking Dead - Generell Diskusjon - (USA-sendetid) - (Ikke spoilere fra tegneserien)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mørk episode. Var ikke noe annet å gjøre til slutt enn å splatte hjernen til Crazy Lizzie utover blomstene.

Og greit at vi skal ha karakterutvikling, men jeg savner fremgang i hovedplottet. Hvorfor skjedde zombieapocalypsen, hvordan er status med resten av verden, og hvordan går det med han balla med hockeysveisen? Hvis han vet hva som skjedde, hvorfor deler han ikke det med alle han treffer på slik at sjansene for å finne en kur øker?

Men så har jeg også på følelsen at dette er ting de som har lagd serien ikke er så interessert i, og at det heller handler om å vise hvor fucked up mennesker er...

Skulle det finnes en "forklaring" så ville jeg tippet nanoroboter.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hockey kødden lyger nok så det renner av han for å få noen til å passe på han, for å føle seg viktig. Han er jo helt idiot med våpen og hadde aldri kunne overleve en halv dag alene.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Judith gikk det bra med. Altså... Følger ikke folk med når de ser serien? Carol ba jo Tyrese ta henne med seg inn i huset når Lizzie snakka om at "hun kunne gjøre det med Judith også". (Altså drepe henne slike hun gjorde med [Mika?] søsteren i tilfelle dette også falt bort)

Kameraet fokuserte på at Judith lå sprell levende bak Lizzie og Carol sa til henne at det kom ikke til å gå bra med henne hvis hun turna siden Judith ikke kunne gå selv enda.

Er det engelsken folk sliter med eller følger de bare ikke med på skjermen? Synes det jevnlig kommer opp spørsmål om ting som kommer meget tydelig fram i serien.

Eg synest ikkje det var fullt så tydelig.

Etter scena der vi ser Judith på teppet så har vi ei scene der det blir diskutert kva Carol og Tyrese skal gjere vidare. I denne scenen ser vi også Judith som blir holdt av Tyrese (sjølv om ho er heilt tildekkt).

Etter at Carol har skutt Lizzie så får vi sjå ei scene frå begravelsen, der er det tre graver der det eine korset har eit par med baby-sko hengande.

Det er sjølvsagt mulig å sjå at denne baby-grava er ei eksisterande grav, men eg forstår godt at det er mulig å tolke det som at Carol og Tyrese beslutta å ta livet av alle barna slik at dei kunne fortsette vandringa utan å ha andre enn seg sjølv å tenke på.

Det blei aldri utrykkelig sagt at dei bestemte seg for å berre ta livet Lizzie.

Eg synest at feilen her ligg hos regissøren. Sjølv om det i produksjonssamanheng blei brukt ei dokke som representant for Judith så burde ein av dei to vokse holdt Judit i armane sine slik som det er normalt å bære små barn.

Ein kan ikkje både vise nærbilde av ei grav med barnesko på og deretter ikkje vise at "vår" baby fortsatt er i live dersom ein vil at sjåerane skal forstå at Carol og Tyrese har tatt med seg Judith vidare.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor i alle dager skulle de henrettet barnet som ikke var spikk spenna gæren? De henrettet Lizzie fordi hun ikke kunne være blandt andre mennesker, og ikke Nær Judith... Og hun hadde ikke klart seg på egenhånd.. Hun hadde blitt spist i løpet av ti minutter. Barnegraven med skoene lå der når de ankom småbruket. Mens Carol og Tyreese clearet huset satt Lizzie og Mika med Judith på trappa og scenen fokuserte på at Lizzie ble beveget når hun så graven.

Se episoden en gang til. Regissøren kan ikke drive å legge ut alt med teskje heller. Det må være rom for å tolke å bruke hodet. The Walking Dead er ikke en barnetv-serie. Man må lese imellom linjene og følge litt med.

• Liker 7
Lenke til kommentar

Judith gikk det bra med. Altså... Følger ikke folk med når de ser serien? Carol ba jo Tyrese ta henne med seg inn i huset når Lizzie snakka om at "hun kunne gjøre det med Judith også". (Altså drepe henne slike hun gjorde med [Mika?] søsteren i tilfelle dette også falt bort)

Kameraet fokuserte på at Judith lå sprell levende bak Lizzie og Carol sa til henne at det kom ikke til å gå bra med henne hvis hun turna siden Judith ikke kunne gå selv enda.

Er det engelsken folk sliter med eller følger de bare ikke med på skjermen? Synes det jevnlig kommer opp spørsmål om ting som kommer meget tydelig fram i serien.

Eg synest ikkje det var fullt så tydelig.

Etter scena der vi ser Judith på teppet så har vi ei scene der det blir diskutert kva Carol og Tyrese skal gjere vidare. I denne scenen ser vi også Judith som blir holdt av Tyrese (sjølv om ho er heilt tildekkt).

Etter at Carol har skutt Lizzie så får vi sjå ei scene frå begravelsen, der er det tre graver der det eine korset har eit par med baby-sko hengande.

Det er sjølvsagt mulig å sjå at denne baby-grava er ei eksisterande grav, men eg forstår godt at det er mulig å tolke det som at Carol og Tyrese beslutta å ta livet av alle barna slik at dei kunne fortsette vandringa utan å ha andre enn seg sjølv å tenke på.

Det blei aldri utrykkelig sagt at dei bestemte seg for å berre ta livet Lizzie.

Eg synest at feilen her ligg hos regissøren. Sjølv om det i produksjonssamanheng blei brukt ei dokke som representant for Judith så burde ein av dei to vokse holdt Judit i armane sine slik som det er normalt å bære små barn.

Ein kan ikkje både vise nærbilde av ei grav med barnesko på og deretter ikkje vise at "vår" baby fortsatt er i live dersom ein vil at sjåerane skal forstå at Carol og Tyrese har tatt med seg Judith vidare.

Dette korset med disse skoene såg vi da tydelig tidligere. Lizzie og søsteren satt jo med Judith og såg på dette korset i starten, de snakket val faktisk litt som akkurat det også.

Legg bort telefoner og iPads folkens ;)

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lizzie var blitt helt fjern. Synd hun drepe søsteren. Kunne virkelig ha blitt noe i neste sesonger.

Men hva skjedde med hun minste, Judith? Drepte de henne også?

Av og til lurer jeg på hvor mye folk følger med når de ser denne serien.

Følg med på serien folkens... Hva gjør dere egentlig på når dere ser på? Dere går jo nesten glipp av halve handlinga.

Ellers så er ikke det så vanskelig å ikke spoile, diskuter episodene som har kommet og ikke opplysninger dere måtte ha om hva som kommer til å skje (annet enn spoilertag).

Endret av PhelpsTransposed
Lenke til kommentar

Joda, men når man ser flere graver der og babyen ligger helt stille ved siden av så kan man jo lure litt. I tillegg til at når han hadde henne på ryggen, så så man jo egentlig ikke henne.

Men fyfaen, BIG DEAL.

Lenke til kommentar

Mente ikke at dette var spoil, tenkte mer på diskusjonen et par sider tilbake.

Men hallo, det var jo en flere minutters scene med at de bærte inn igjen babyen - og hvor Lizzie snakket spesifikt om at hun ikke hadde drept babyen, men skulle til å gjøre det etterpå.

Prøv å ha på lyden neste gang, evnt last ned tekst ;)

Det er nok mye mystisk som skjer underveis som kan bli oppklart om en følger med bedre.

This!

*Fjernet rant*

Endret av PhelpsTransposed
Lenke til kommentar

Mente ikke at dette var spoil, tenkte mer på diskusjonen et par sider tilbake.

Men hallo, det var jo en flere minutters scene med at de bærte inn igjen babyen - og hvor Lizzie snakket spesifikt om at hun ikke hadde drept babyen, men skulle til å gjøre det etterpå.

Prøv å ha på lyden neste gang, evnt last ned tekst ;)

Det er nok mye mystisk som skjer underveis som kan bli oppklart om en følger med bedre.

Var jo kanskje derfor jeg spurte om hva som skjedde? Hvorfor skulle de da plutselig drepe henne liksom..?

Uansett, fulgte ikke ordentlig med på den scenen hvor han har henne på ryggen. Verden stopper jo ikke opp rundt meg så noen ganger må jeg se bort fra skjermen og dele oppmerksomheten med noe annet i noen få sekunder. Gaawwd.

Endret av RollsReus™
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...