Gå til innhold

The Walking Dead - Generell Diskusjon - (USA-sendetid) - (Ikke spoilere fra tegneserien)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjedelig episode. Tåpelig at Carl skulle bli en guttepjokk igjen, kun for å overtydelig illustrere at han fortsatt er avhengig av faren sin. Han har jo opp gjennom sesongene blitt jævlig god til å overleve, mens nå var han plutselig en naiv guttunge som hadde glemt hvordan han brukte et våpen. Han skulle liksom rygge bakover flere hundre meter for å ta med seg walkersene et sted, flaks at han ikke snublet da.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Begynner å bli litt oppbrukt at de popper ut av intet i skogen i masser, og at de runder en sving langs landeveien og plutselig er det TUSEN zombier som beiner etter dem. Har også sett hundre ganger at noen snubler bakover og får masse døde zombier over seg eller at det spretter fram en bak ei dør.

Etter fire år begynner det vel å bli tomt i bøtta for skribentene.

Skjønte ikke helt greia med zombiene til Michonne. Jo - jeg husker hun hadde to stk i starten - ja jeg vet de fungerer som "kamuflasje" og ja, jeg skjønte greia med at hun vandret rundt i skogen og basically var en zombie selv før hun snappet ut av det og bestemte seg for å leve og finne de andre igjen.

Men jeg skjønte ikke at de to zombiene mistet interessen for henne så fort!
Det virket som hun tok kjeven og armene deres og så var de care.

Vi har jo sett i fengselet at zombier skraper opp folk med beinstubber.

Og det har vel tidligere blitt fortalt at zombier vil miste interessen for deg etter en stund hvis de uansett ikke klarer å spise deg, men her gikk det rimelig fort i svingene.

Endret av medlem-124997
Lenke til kommentar

Kjedelig episode. Tåpelig at Carl skulle bli en guttepjokk igjen, kun for å overtydelig illustrere at han fortsatt er avhengig av faren sin. Han har jo opp gjennom sesongene blitt jævlig god til å overleve, mens nå var han plutselig en naiv guttunge som hadde glemt hvordan han brukte et våpen. Han skulle liksom rygge bakover flere hundre meter for å ta med seg walkersene et sted, flaks at han ikke snublet da.

Enig. Et mye bedre grep hadde vært at han klarte seg VELDIG BRA, og tok vare på faren og samlet en del til de, men ble redd og lei seg når han trodde faren døde. Da hadde Carl utviklet seg enda videre mot å bli "voksen", i tillegg til at det ble troverdig.

Den rygginga var bare idiotisk og begynner å bli oppbrukt. Ikke for å skryte, men jeg klarer faktisk å gå rett frem samtidig som jeg kikker meg tilbake. I tillegg går det jo an å lede zombier et sted uten at man trenger å ligge 2 meter fremfor de - ja det er faktisk mulig å stå 10 m i forkant å lokke de til seg.

Lenke til kommentar

Kjekt å se litt Walking Dead igjen skjenner jeg! :) Jeg er sjeleglad de er ut av fengselet, endelig er det slutt på hotel cesar! :p Episoden var forsåvidt greit, føler alt bruker litt for lang tid, sånn som det alltid har vært.. Scenene er lange, og det er utrolig mange mellomsekvenser vi hadde klart oss uten, men det er sånn vi er vandt til etter 4 år. Det er TWD filmstil for å simulere hvor tom en zombie-apokalypse er :p

Ender også med tidenes "cliffhanger" der Rick plutselig har våknet til helt(eller har han ;)) og Michonne banker på døren. Rick sier "It's for you" akkurat som om det er det er Carl sin tur til å endelig vise hvor "voksen" han er, og at han kan drepe en zombie :p

Endret av Sundvallen
Lenke til kommentar

Jeg tror heller han sa "its for you" fordi Carl og Michonne var veldig nære venner og han ville bli glad for å se henne.

Jeg likte episoden litt. Fordi jeg liker både Michonne og Carl og det var deres episode. både han Carl og Michonne lærte at det var ikke så kult å være alene likevel. Skuffet over at de gjorde Carl svakere igjen ved å gi han trøbbel med walkere, men men. Det var vel for å vise at han har det best med andre.

Det vises ihvertfall at seriens skribenter følger med på hva fansen skriver på nett. De luker ut karaktere ingen liker (Andrea, Shane, Lori etc) og gjør sterkere karakterer utifra de som bare var byrde for gruppen. (Feks Carl og Carol) de fjernet gruppa fra gården når det ble for kjedelig og de har fått dem ut av fengselet. Veldig allright egentlig.

Lenke til kommentar

Synes ikke episoden var noe ille jeg.. Synes ikke dette beviser at Carl har blitt noe mer "puslete" enn hva vi har fått inntrykk av tidligere.. Syntes episoden viste bare at Carl har blitt en å regne med, men ikke kan klare seg helt alene enda.. Når det gjelder dumme valg og klønete handling i forhold til zombiene, så er det vel knapt nok en eneste karakter i serien som ikke har gjort helt horrible valg for å "få spenningen opp". Syntes ikke dette var verre enn noe annet vi har sett.. Får ta det for hva det er.. Jeg koste meg! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...