Gå til innhold

The Walking Dead - Generell Diskusjon - (USA-sendetid) - (Ikke spoilere fra tegneserien)


Anbefalte innlegg

 

Vet ikke hvilken sesong eller episode det var, men de sa det varierte en del fra hvor lang tid det tok før en ble zombie, men ettersom hun ble bitt i nakken, burde hun blitt en zombie relativt kjapt..

I sesong 1, uttalte ikke dr Jenkins hvor lang tid det kan ta og slikt? Lurer på om det lengste de hadde observert var 22 minutter. Kan det stemme, eler husker jeg helt feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det lengste var vel snakk om 7-8 timer. Husker jo at søstra til Andrea lå hele natta før hun turna. Mener jeg så noe behind the scenes greier i forbinnelse med at Shane turna en gang at handlingene deres i livet, bitterheten, hvor aggressive de er osv utspeiles i hvor raskt de turner. Shane var psykopat og turna tvert. vi vet ikke hvor lenge Merle hadde vært død når Daryl fant han, men det virka som om også han turna ganske kjapt. Amy, og jentungen fra ukens episode er mer uskyldige og bruker derfor lengre tid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ting er så inkonsistent, det er mitt største problem med serien. Ting som er anerkjent tidligere, må glemmes for å tilpasse en ny situasjon. Om det er snakk om fem minutter tidligere i en episode, eller et par episoder eller sesonger har ikke noe å si. Det virker som om forfatterne bare improviserer når de må, uten å ta hensyn til ting de har improvisert tidligere.

 

Spesielt merkbart i siste episoden hvor det var så "heldig" at alle viktige overlevde. Og hvor heldig det var at Carl var der, eller hu psycho-jenta, eller hvor heldig at de to personene som ble introdusert tidligere kom seg unna (uten at noen av de andre beboerne i campen reagerer). Eller hvor heldig at Michonne kom når hu kom. Det er ikke spennende om jeg ikke kan identifisere meg med karakterene. Jeg ville aldri holdt på slik de holder på, så når de overlever teite ting, så ødelegger det min innlevelse.

 

Fortsetter å se på, men det er mer av vane og håp om en endring enn noe.

Lenke til kommentar

Grei episode, men det var jo dette som skulle vært sesongavslutningen til sesong 3, i stedet for det mølet vi fikk servert da. Samme med sesong 2 der hele handlingen på gården burde vart i en halv sesong i stedet for en hel. Det er da serien er på sitt verste, når de må dra ut handlingen og lage kunstig drama for å holde interessen.

 

Nei, det hadde vært mye bedre om de heller hadde laget en serie som følger en liten gruppe mennesker på stadig vandring, slik som i Telltale sitt The Walking Dead-spill.

 

Forøvrig sykt lett det var for Guvenøren å få med alle på å angripe fengselet. Si at de ikke er trygge der de var, for så å gå til krig (fordi krig er jo veldig trygt for alle). Hvorfor skal de ukritisk følge en ukjent fyr de ikke vet noe om, som ble lederen deres etter at alle de andre lederkandidatene døde på mystisk vis. Guvenøren sier at de i fengselet er mordere, men ingen som bryr seg når Rick sier de har syke og barn? Ingen som bryr seg når Guvenøren halshogger en halt, gammel mann? Henger ikke på greip. Trodde folk hadde lært etter 2. verdenskrig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Synes behandlingen av Michonne ga liten mening, ren idioti at guvernøren velger å drepe Hershel istendenfor henne som tok øyet hans og er en langt større trussel. Også merkelig at det ikke sto noen klar for å gjøre kort prosess med andremann om en ble henrettet, det spiller jo ingen rolle for angriperne om de må drepe en til av sin fiender.

 

 

Han var vel ikke ute etter hevn der og da, hadde hevn vært i bildet hadde hun nøk vært død lenge før. Han tok nok Hershel mest for å vise at han var seriøs, Hershel er en (var :( ) en større person i gruppa. Han har vært med lenger, far til 2, han var rett og slett sjef.

Lenke til kommentar

Angående det at gjengen var på gården i hele sesong 2.
Det er viktig å huske at Frank Darabont fikk sparken kort tid inn i s 2. Han sprengte budsjettet og fikk ikke friheten han ønsket og hadde hatt i sesong 1. Det oppstod mye trøbbel produsentene seg imellom og Darabont fikk sparken. Til tross for at AMC bestilte 13 episoder i stedet for 6 kuttet AMC budsjettet med over en halv mill dollar. Og man ser feks at i sesong to er det veldig mange scener som er filmet innendørs i huset. (Dette er mye billigere).

 

Mye av det samme er nok grunnen til at vi har vært så forbannet mye i fengselet den siste tiden. Har man èn plass å filme på sparer man mye penger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uten tvil, de sparer masse penger på å spille inn mest mulig samme sted, samt færrest mulig walkers. Heldigvis er TWD en kjempesuksess, så de bør ha råd til koste på seg litt mer fremover. Jeg lurer på hvor mye de har brukt på noen av scenene som inneholder masse walkers. De som er nærmest kamera må jo sminkes veldig godt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er som oftest bare de som er nærme kamera som faktisk er ekte. De lengre bak er ofte CGI.
Det skal nevnes at effektene med blodsprut osv når en kniv kjøres inn i ett hode eller igjennom ett bryst har vært sjokkerende falskt i enkelte episoder. Det samme gjelder blodet fra Hershel i forje episode. De snur nok på kronene!

Mener å ha lest ett sted at AMC får 60 cents per bolig som har kabel.
Så de som alle må passe godt på når de forvalter pengene sine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...