Gå til innhold

The Walking Dead - Generell Diskusjon - (USA-sendetid) - (Ikke spoilere fra tegneserien)

Anbefalte innlegg

Grei episode det. Ble utrolig lettet da Guvernøren endelig ble drept, også var det deilig at de kommer seg videre. Litt trist var det jo at Hersel døde, jeg hadde virkelig begynt å like han. Men han var jo uansett gammel, så etter hvert ville han blitt en sinker.

Irriterte meg forøvrig over at jentungen til Guvernøren skulle være trygg fordi walkers ikke kunne svømme, men hvorfor kunne de ikke komme fra den siden de hadde slått leir?

PS: er det kun meg som ser TWD på Fox eller?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oh my god for en kjedelig måte å drive storylinen fremover på, spør du meg. Men jaja OK nå er vi ihvertfall ferdig med fengselet og guvernøren.

Det som skuffer meg mest er at de er så ekstremt lite troverdig _dårlige_. Hvorfor hadde de ikke en bedre plan for å forsvare seg mot inntrengere enn å bare stå å skyte midt på plassen? Håper for guds skyld de er enige om et samlingspunkt i fall slikt skjer så vi slipper episode etter episode med at de surrer rundt på hver sin kant før de finner igjen hverandre.

Og når det kommer til den nye "dattera" hans- helt enig. Hvorfor i alle dager skulle det være trygt å ha en elv rennende ved seg? Det kunne jo komme zombier bak, som det blir sagt over her? Skjønte ingenting av det. Men uansett deilig å bli kvitt henne, hele karakteren var veldig lite troverdig og bare slitsom.

Ellers kunne de ha gjort angrepet mer troverdig med å faktisk la noen av folka til guvernøren gjøre motstand mot å drepe alle. Noen, mer enn hun ene jenta burde ha reagert på at han halshugde en gammel mann?

Men - skal ikke nekte for at det blir spennende fremover, selv om det er litt slitsomt at de hele tiden må lage en total katastrofe for å drive serien fremover.

Så må jeg berømme de for den feteste scenen i hele walking dead serien. Den sprø jentungen med venninda som tar 2 HS'er er helt ubetalelig.

Endret av PhelpsTransposed
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det irriterer meg at de bare utsatte forrige sesongavslutning til dagens episode, Guvernøren skulle opprinnelig vært ferdig i forrige sesong. Det kan jo virke som om manusforfatterne sliter med fantasien når midtsesongens avsluttende klimaks er at Guvernøren skal angripe fengselet, nøyaktig det som skulle avslutte forrige sesong.

Jeg irriterte meg mye over blant dette i starten av episoden, i tillegg til det jeg nevnte om den elven. Også syns jeg det er irriterende hvordan de gjorde Guvernøren så "udødelig" (misbruk av uttrykket da han jo døde). I hver episode har det hvert fult av walkers utenfor gjerdet, mens da Guvernøren og gjengen kom var det kun to stakkarer som ruslet rundt der. Og vi vet ikke hva han gjorde før apokalypsen, men det var jo voldsomt hvordan han i et rent neveslagsmål skulle banke opp sheriffen Rick, som tidligere har vist at han er rå i nærkamp.

Men etter episoden var ferdig var jeg egentlig veldig fornøyd, fordi det var en del veldig dramatiske og vellagde scener på slutten. Og ikke minst var det en lettelse å se at Guvernøren, jenteungen hans, og han i tanksen ble drept, i tillegg til at de drar videre fra fengselet. Nå ligger endelig alt til rette for at handlingen skal komme seg videre, samt masse action mens de forsøker å finne et nytt oppholdssted.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Helt enig i det du sier. Syns det er litt sprøtt at en gruppe mennesker, over ett år, ikke har gjort noe for å beskytte seg bedre. Ettersom de har erfart at noen har kjørt ned gjerdene deres, og stormet fengselet, så er det alt i alt veldig spesielt at de ikke har gjort noe for å forsterke gjerder, gjøre det vanskelig å kjøre med bil innenfor gjerdet, lage til flere skytestillinger etc. Kjenner det strider litt det jeg skulle ønske ihvertfall. Jeg vil se noe skikkelig samfunnsbygging, at de tar skikkelige forholdsregler, at de slutter å være dumme. At de beskytter seg på en skikkelig måte.

Lenke til kommentar

Og når alle er smarte, plassen deres uangripelig og de er veletablert, hvor skal spenningen komme for den største massen av tv-seerne?

Utallige supply-runs?

Greit at det er viktig med karakter-bygging etc, men uten dumme folk og dummere avgjørelser hadde vi ikke hatt mange skrekkfilmer eller thrillere.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg digger denne sesongen, og liker den mye bedre enn sesong tre. Likte at det ble hinta mer til dette med at noen på innsiden matet walkerne. Spent på hvordan det går med Glen som er syk på bussen med alle de andre. Syntes det var überkjipt at The Governator tok kvelden, men forstår jo at ting må gå fremover... Håper Judith er død (og ikke reddet av noen) og at sorgen blir enorm... :green:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Han er død.

Judith er fremdeles et spørsmål, ikke The Governor eller Hershel.

EDIT: Seriøst er det mulig å gjøre den Darryl-zombien så dårlig. Og Greg Nicotero som er så genial med zombiene på serien klarte ikke å få til noe bedre?

tumblr_mx5z1ll1kZ1qd6hb0o3_400.gif

tumblr_mx5z6ev70H1qjjy0zo2_250.giftumblr_mx5z6ev70H1qjjy0zo3_250.gif

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Og når alle er smarte, plassen deres uangripelig og de er veletablert, hvor skal spenningen komme for den største massen av tv-seerne?

Utallige supply-runs?

Greit at det er viktig med karakter-bygging etc, men uten dumme folk og dummere avgjørelser hadde vi ikke hatt mange skrekkfilmer eller thrillere.

Joda, men det er ikke vanskelig å skape spenning likevel. Tanksen hadde f.eks kommet seg inn uansett... det hadde blitt mer troverdig om f.eks bilene hadde blitt stoppet, men tanksen kom seg inn f.eks.

Er bare kjedelig når alt bare skjer alt for lett. At det blir total katastrofe uten noen "motstand".

• Liker 1
Lenke til kommentar

Han er død.

Judith er fremdeles et spørsmål, ikke The Governor eller Hershel.

EDIT: Seriøst er det mulig å gjøre den Darryl-zombien så dårlig. Og Greg Nicotero som er så genial med zombiene på serien klarte ikke å få til noe bedre?

tumblr_mx5z1ll1kZ1qd6hb0o3_400.gif

tumblr_mx5z6ev70H1qjjy0zo2_250.giftumblr_mx5z6ev70H1qjjy0zo3_250.gif

Hvorfor gikk ikke kulene gjennom et flere måneder gammelt, mykt "lik"? Ulogisk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Uff ikke hershel, han var en av mine favoritte/: Var hyggelig med en godt voksen person i serien. Skulle heller ønske det var michonne som ble knerta

Lenke til kommentar

De kan lage det både dramatisk og realistisk. Som Phelps sier, tanksen hadde kommet inn uansett om fengselet hadde vært godt sikret, det hadde bare blitt enda bedre krigsscener.

Men manusforfatterne har jo gjentatte ganger vist at de ikke har god nok fantasi til å kombinere dramatikk og realisme.

Lenke til kommentar

Og vi vet ikke hva han gjorde før apokalypsen, men det var jo voldsomt hvordan han i et rent neveslagsmål skulle banke opp sheriffen Rick, som tidligere har vist at han er rå i nærkamp.

Guvernøren er høyere og kraftigere bygget enn Rick og han har nok banket skiten av verre folk enn Rick før med tanke på hans noe ustabile psyke. Det kan innvendes at Rick banket skiten av Tyreese som tross alt er kraftigere bygget enn Guvernøren, men siden jeg ikke anså det som spesielt realistisk, anser jeg det for et dårlig argument.

Det var også teit at han skjøt surrogat dattera foran moren uten at hun reagerte noe særlig. Og hvorfor ble hun ikke zombie? Hun ble jo bitt.

Hun visste at datteren var død og tok jo hevn i slutten av episoden når hun drepte guvernøren. Det tar tid før noen blir bitt til de blir zombifisert, derfor var datteren fortsatt et dødt menneske når hjernen hennes ble blåst ut.

Synes behandlingen av Michonne ga liten mening, ren idioti at guvernøren velger å drepe Hershel istendenfor henne som tok øyet hans og er en langt større trussel. Også merkelig at det ikke sto noen klar for å gjøre kort prosess med andremann om en ble henrettet, det spiller jo ingen rolle for angriperne om de må drepe en til av sin fiender.

Måten tanksen ble fremstilt på var håpløs etter min mening, hvorfor forsøkte ikke føreren å beskyte de stillingene fienden faktisk skjøt fra istendfor å vilt skyte rundt seg, dette gir ingen mening da vedkommende hadde militær erfaring på det vedkommende felt.

Jeg finner det også merkelig at tanksen ikke hadde et maskingevær, det pleier vel å være standard på de fleste tanks og ville skaffet angriperne mer ildkraft for å holde fienedene nede (særlig om det var et fjernstyrt et, slik at operatøren ikke kunne tas ut fordi han var på innsiden av tanksen).

Tanksen selv så forøvrig ut til å være av en eldre modell, dette gir ingen mening i det handlingen er satt på 2000-tallet (at det kan være vanskelig å få tak i en moderne stridstank for være så).

Episoden som helhet lider under det faktum at "the good guys" må vinne (og det overlegent), dette leder til at de angripende oppfører seg uforstålig og at Daryl må gå Legolas på tanksen for å ta den ut (dette er heller vanskelig å utføre i virkeligheten).

Greit å slippe mer av fengselet fremover dog, håper bare at datteren til Shane er død, ellers kommer utviklerne til å lage ørten sesonger til for å utvikle karakteren.

Endret av Dark Archon
Lenke til kommentar

Hun visste at datteren var død og tok jo hevn i slutten av episoden når hun drepte guvernøren. Det tar tid før noen blir bitt til de blir zombifisert, derfor var datteren fortsatt et dødt menneske når hjernen hennes ble blåst ut.

Men da Shane ble drept av Rick ble han zombifisert etter et par minutter. Avstanden fra campen ved elven til fengselet tar vel mer enn et par minutter, og på den tiden hadde hun nok blitt zombifisert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Men da Shane ble drept av Rick ble han zombifisert etter et par minutter. Avstanden fra campen ved elven til fengselet tar vel mer enn et par minutter, og på den tiden hadde hun nok blitt zombifisert.

Vet ikke hvilken sesong eller episode det var, men de sa det varierte en del fra hvor lang tid det tok før en ble zombie, men ettersom hun ble bitt i nakken, burde hun blitt en zombie relativt kjapt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...