Gå til innhold

The Walking Dead - Generell Diskusjon - (USA-sendetid) - (Ikke spoilere fra tegneserien)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pluss at den varebilen hadde vel ikke noe skille mellom kabinen og lasteplanet. Så det ville være vanskelig å kjøre med en hånd mens man fekter vekk kjøttsultne zombier med en blodig stump.

Folk ser ikke plotthullet med at en person sager av seg hånden med en sløv sag uten og være nede for telling i lang tid. De ser likevel et plotthull i noe som er praktisk løsbart med et par stk plank? Skal man overse det ene bør man kunne overse et mindre ett. Og til det med at brorn var der, det er vel det eneste tellende argumentet.

 

Likevel sier broren:

"He is gonna be taking some vengeance back to camp"

 

Og jeg tviler på at han snakker om å pisse i badevannet. Særlig når det tok Mearl vel 2min screentime på banke vår kjære T-dog og stikke en pistol opp i trynet på han for ingen andre grunner enn sine egne vrangforestillinger. Så legger vi til at han har blitt left4dead på toppen av et tak i sola, dehydrert med solstikk og hele pakka. Jeg tror ikke det er personen som tenker klart.

 

Men vi får se, jeg tror hvertfall at teorien om at zombiene vandret på blir litt vel for tilfeldig basert på argumenter jeg har kommet med tidligere. Ikke utgjør det en bra story heller. Vi må ha en skurk. Men igjen, jeg tar det som god fisk om deres teori stemmer. Så lenge de flytter litt på seg :)

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar

Det er vel også litt av greia med serien, og kanskje zombiesjangeren som helhet, å sette fokus på menneskets natur. Uansett hvor rasjonelt vi selv ville oppført oss, så må man fortsatt forholde seg til en verden som ikke lengre er sivilisert; hvor de mest instinktstyrte av oss kan få et stort overtak over de som tenker mer rasjonelt og samvittighetsfullt. Som Merle sa det så godt: "Democracy-time!". Mennesket på randen av utslettelse, i alle forstander.

 

Det er aldri zombiene i seg selv som er den største trusselen i gode zombiehistorier. De er der mer som et kollektivt Damokles-sverd.

 

Og nettopp derfor ser jeg ikke på turbozombier som høyverdig zombiekultur. Turbozombier tilhører skrekkfilmens verden, hvor *noe* må hoppe frem fra et hjørne akkompagnert av mann som hamrer på strykerknappen på synthen sin. Om det er et råtnende lik, en varulv eller random mann i gummidrakt, er revnende likegyldig. Zombiefilmer derimot, er en annen sjanger. Lik det den som vil.

 

Kom til å tenke på historien om Clairvius Narcisse.

Endret av Dummst
Lenke til kommentar

Folk ser ikke plotthullet med at en person sager av seg hånden med en sløv sag uten og være nede for telling i lang tid. De ser likevel et plotthull i noe som er praktisk løsbart med et par stk plank? Skal man overse det ene bør man kunne overse et mindre ett. Og til det med at brorn var der, det er vel det eneste tellende argumentet.

 

Har skjedd i virkeligheten. Så at det kan skje i en tv-serie er vel fullt mulig.

 

I tegneserien er det slik at zombiene forlater byen siden den er øde, og den vi så først var vel bare den aller første av de. En walker før en bitteliten horde. Kan jo være slik at det er omskrevet slik at de blir plassert der av rednecken.

Lenke til kommentar

Folk ser ikke plotthullet med at en person sager av seg hånden med en sløv sag uten og være nede for telling i lang tid. De ser likevel et plotthull i noe som er praktisk løsbart med et par stk plank? Skal man overse det ene bør man kunne overse et mindre ett. Og til det med at brorn var der, det er vel det eneste tellende argumentet.

 

Har skjedd i virkeligheten. Så at det kan skje i en tv-serie er vel fullt mulig.

Det var da heller ikke poenget mitt, det er folk som har kappet av seg armer med sløve multiverktøy i virkeligheten. Mitt poeng er at sannsynligheten for at han kan bruke hammer og spiker er større enn at en person kan sage av seg hånda på et allerede utmattet stadium, banke to geeks+, og komme seg ut av byen uten å dø/kollapse av blodtap og utmattelse. Dermed, om man skal svelge det ene, bør man svelge det andre om så skjer.

Lenke til kommentar

I en serie hvor folk blir vandrende døde ville jeg kunne kjøpt at karen bet av seg hånden som en reell mulighet.

 

At han lurer med seg en flokk, får dem inn i bilen og kjører avgårde for å få dem til å angripe leiren med broren i? Kreativt manusarbeid.

 

Det hadde vært enklere for han å bare gå litt raskt og lede vei til fots i så måte, men hvorfor gjøre det enkelt? :wee:

Lenke til kommentar

Teori 1: Zombiene trakk ut av byen, folka stekte en bråte fisk som ville luktet over et stort område, de bygde også et større bål. Backes opp med hendelsene i tegneserien.

 

Teori 2: Mearl, motivert av sinne og galskap. Fyller kassebilen med zombier, evt fører de dit med bilen å kjøre sakte oppover(han ville kjørt Dotten, han er en lat redneck). Mannen er på detox etter all colaen han har sniffet, mangler en god del blod og kan umulig tenke klart. Backes noe opp med at broren instinktivt tar utgangspunkt i at han vil ta hevn.

 

Poll anyone? Nr 1 er nok mest trolig, nr 2 er helt klart den mest morsomme.

Lenke til kommentar

Gleder meg enormt til ny episode i natt. Angrepet kan ha skjedd av mange grunner, de blir jo angrepet i tegneserien også selv om ikke Merle er med i den overhodet.

 

Teori 3: Zombiene fulgte bilalarmen (de kan følge lyder i dagesvis) og de beveger seg ofte i grupper (herdes).

 

Teori 4: Et annet reisefølge i nærheten kan ha blitt smittet.

 

Teori 5: Hovedkarakteren har vært død hele tiden. (Internettkudos til den som tar tv-serierefferansen? :tease: )

 

 

Er spent på om Jim (mekanikeren) ble bitt i angrepet i forrige episode. Han ble jo det i tegneserien, men mye tyder på at de skal la han leve en stund til i tv-serien. Gjør ikke meg noe, fyren er spennende!

 

Lenke til kommentar

Mearl, motivert av sinne og galskap. Fyller kassebilen med zombier, evt fører de dit med bilen å kjøre sakte oppover(han ville kjørt Dotten, han er en lat redneck).

 

Ja, det blir bedre om han bare kjørte sakte. Mindre stress enn å få dem inn i kassabilen.

 

(Latskap er forøvrig ikke noe jeg forbinder med rednecks. De pleier å legge mye innsats til grunn for å utføre idiotien sin)

Lenke til kommentar

It's not about what you want. That, uh... That sound you hear, that's God laughing while you make plans.

 

sluttwildfire.jpg

 

Igjen, en bra episode. Litt mer karakterutviklinger og drama-relatert denne gangen. Men jeg likte den godt still. Veldig mye karakter-fokus, samt at den første halve delen av episoden var veldig fokusert på etterfølgene av angrepene på campen i forrige episode, og trangen til å komme seg videre.

 

Å som forventet, noen kom til å dra vekk fra gruppen, og heldigvis var det bare Morales og familien hans. Forresten har jeg glemt at skuespillern som spiller Morales også var med i The Mist. Sammen med skuespillerne som spiller Andrea og Dale i serien her. Som sagt tidligere, The Mist var en gangske grei sci-fi film fra 2007 som jeg føler må være ABC og se for alle som liker The Walking Dead. Spesielt fordi filmen er lagd av Frank Darabont(sammen med Stephen King) som er ansvarlig for The Walking Dead ble til.

 

Jeg er blitt veldig fan av både Darryl og T-Dog av disse karakterne som ikke er helt hovedkarakterne slik som Shane, Rick, Glenn, Andrea, Dale o.s.v. Så jeg har et lite håp om at de forblir en liten periode. Å kanskje er med i sesong 2.

 

Å det var spesielt to ting jeg likte med episoden.

 

Delen med Andrea som sto over søstern sitt lik. Først virket det nesten som et mania/nektelse ovenfor døden til søstra fra denne sutrekjerringa. Men vi ser når Amy våkner opp at søstern rett og slett har venta på dette øyeblikket. Hun vil se søstern komme til live, en siste gang selv om det nå bare blir en zombie med søsterns kropp. Dette for å si hadet. For å så drepe zombien. Jeg synes den passet veldig fint med i serien, spesielt fordi jeg innser og vet godt at dette er en dramaserie. Derfor er karakter-fokuset litt høyere enn hva man forventer av det meste jeg har sett, innvolvert med zombier. Scenen var rett og slett fantastisk bra, velspilt av Laurie Holden som Andrea. I tillegg til dette hvor vi så gruppen forlate Jim likeved veien for å dø, så han kunne bli "gjenforent" med familien sin.

 

Den siste delen jeg likte godt var forskern inne i CDC. Å se Noah Emmerich(som jeg fra før husker fra White Collar) som den siste levende CDC-foskern alene i et stort bygg, prøve for å så feile i å lage en kur likte jeg. I tillegg var det et skritt vekk fra retningen i tegneserien og, hvertfall til det punktet i tegneserien. Dette var hvertfall en annen rettning serien har gjort ifra tegneserien som faktisk jeg likte godt. Spesielt fordi den var samtidig også logisk. Hvorfor skulle de ikke dratt ditt, i håp om en kur eller hvertfall for å finne et sikrere sted enn campen deres?

 

På toppen av disse to høydepunktene så likte jeg også karakterne`s holdning i episoden. Hvordan alle var på morningen etter angrepet på campen(og i det siste minuttet av forrige episode). Alle var møkkete, slitne, forvirret og sinte. Spesielt likte jeg hvordan Glenn gråt og insisterte ovenfor at likene til menneskene og zombiene skulle forskjellige steder. Å hvordan Carol tok ut frustruasjonen hennes ovenfor hennes døde voldelige ektemann. Å Shane, hvordan han forsetter å være enda mer forbannet ovenfor at Rick er tilbake. Å da hvor sur Shane blir på grunn av at Rick forsnakker seg et snev hvordan at Carl og Lori ikke er en del av familien hans og deretter tenker på å få til en "jakt-ulykke". Bare for å bli stoppet av Dale som forblir en av de mest rolige eller minst forvirra i denne situasjonen.

 

Å igjen så var det en slutt som fikk meg til å skrike ut at det ikke skulle slutte nå. Elsket hvordan mørket kom, de hadde ikke noe sted å dra, lite mat og trusslen av flere zombier som kom bare gjorde gruppen mer og mer opprørt. Å når zombiene fikk panikk så begynte gruppen og Rick å virkelige å få panikk. Forventet at det kom horder med zombier rundt hjørnet, istede kom det lyset fra åpningen av inngangen til CDC. Jeg bare elsket denne cliffhangern.

 

Å igjen, jeg vil ha mer.

Lenke til kommentar

Genial Episode!

Må si at TWD på Tv fenger minst like mye som TWD i tegneserieform.

Blir spennende å se om Vitenskapsmannen var nærme å lage en kur (så jo litt sånn ut siden han ble veldig forbanna) og samtidlig så ser det ut som Rick og gjengen kan kanskje finne en del ammo i alle soldatene og folkene som lå døde utenfor CDC. Våpen finnes det i alle fall nok av der ute men problemet er nok at de ikke akkurat er av den lydløse typen.

 

Lurer litt på om Vitenskapsmannen får behov for noen "frivillige" som kan bli infisert av viruset for at han på nytt kan prøve å lage en kur , uansett så gleder jeg meg til å se utviklingen av dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...