Gå til innhold

The Walking Dead - Generell Diskusjon - (USA-sendetid) - (Ikke spoilere fra tegneserien)

Anbefalte innlegg

Det var dyp tolking Bone! Ser aldri for meg at Twd noen gang blir så "dypt" men jeg likte faktisk den teorien din! :)

Ikke vet jeg.. hehe.. Men, det var nå dette jeg følte de prøvde å si! :) Uansett var det nå dette jeg fikk ut av det, med intensjon eller ikke.. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TWD er dypere enn de fleste serier, ikke at det gjør serien bra. Men serien har alltid forsøkt å være dyp på et eller annet vis helt siden starten.

Jeg vil heller ha dype serier enn hjernedøde serier, og TWD burde være litt dyp. Kanskje litt dypere enn det er nå. Zombieslakting uten mål og mening finnes ikke noe interessant.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg vil heller ha dype serier enn hjernedøde serier, og TWD burde være litt dyp. Kanskje litt dypere enn det er nå. Zombieslakting uten mål og mening finnes ikke noe interessant.

At du sier uten mål og mening er feil. Den har allerede vært dyp på gode måter denne sesongen, spesielt Hershel og Carol-episodene. Samtidig som den ikke er så dyp, som med The Governor (spesielt fordi alt bare reverserte seg).

The Walking Dead er ferdig som kvalitetserien som egentlig bare piloten var. Det vi har sett noen par episoder av så langt i sesong 3 og 4 er bare stunder serien klarer å komme opp av møkka.

Lenke til kommentar

Hele greia handler jo om å finne en safe haven. Så jeg skjønner at vi ikke kan være on the road hele tida og at vi i perioder holder oss på én plass. Men det blir fort langdrygt. Det eneste som har skjedd i fengselet denne sesongen er at folk hoster blod, dør og turner. Og nå må de forsvare fengselet sitt igjen, akkurat som i sesong 3, mot akkurat den samme fienden. Håper Rick å co blir tvunget ut på veien igjen og at vi får se mer av den store zombieinfiserte verdenen!:) videre er jeg spent på når vi får litt flashbacks fra når utbruddet startet, om vi møter noen som forsker på vaksine og om vi blir kjent med flere survivors og får se hvordan de har levd. Å så ville det vært konge å se Morgan igjen!

Lenke til kommentar

Siste episode i den første sesongen starter med en flashback fra da Shane forsøkte å redde Rick på sykehuset. Har det vært noen andre flashbacks før eller siden? Jeg håper vi snart får vite mer om hva som skjedde mens Rick lå i koma.

Tviler på det blir noe mer, da tydeligvis at spinoffen skal fokusere mer på selve utbruddet. Derfor være mer på sine egne ben enn hovedserien som følger tegneseriene som nesten ikke toucher selve utbruddet.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke fått med meg at de skulle lage en spinoff... skal den gå samtidig med Walking Dead?

Han mener sikkert webepisodene som kommer ut når hver sesong starter...

http://walkingdead.wikia.com/wiki/The_Walking_Dead_(Webisodes)

Etter å googlet litt ser jeg jo at jeg tar feil...

http://screenrant.com/walking-dead-companion-series-tv-show-spinoff-amc-2013/

Endret av piratentim
Lenke til kommentar

TWD er dypere enn de fleste serier, ikke at det gjør serien bra. Men serien har alltid forsøkt å være dyp på et eller annet vis helt siden starten.

Jeg synes TWD forsøker å være dyp, det er spesielt merkbart i sesong 4. Men de har for mange løse tråder som dukker opp i ny og ne som ødelegger deres forsøk på å fremstå som "dyp". De tre første sesongene har jeg ikke merket noen dyp tone.

Lenke til kommentar

Jeg synes TWD forsøker å være dyp, det er spesielt merkbart i sesong 4. Men de har for mange løse tråder som dukker opp i ny og ne som ødelegger deres forsøk på å fremstå som "dyp". De tre første sesongene har jeg ikke merket noen dyp tone.

TWD er "dyp" på samme måte som spill forsøker å få deg til å tro at du står overfor reelle valg, men i virkeligheten så har du ingen valg. Historien i TWD er simpel, det samme er karakterene. De prøver iherdig å gjøre karakterene interessante med enkelte "hva var det der forno?" scener, mulig jeg er gammel og kynisk etter mange år som TV-titter, men de lurer ikke meg :p

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Det er nesten pop å disse The Walking Dead blitt, akkurat som Lost. Men forklaringene hvorfor er simple fra folk. Serien er veldig lunken. Hovedplottet er simpelt til en grad (men serier kan være gode selv med et simpelt hovedplottet). Noen karakterer er simple (som The Governor og Rick), men ikke alle (Merle og Hershel f. eks).

Endret av Maury
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå snakker jeg for meg selv, men jeg "disser" TWD fordi jeg ser et stort potensiale i serien. Men det hele ødelegges av alle manusforfatterne. Serien lider av samme problemer som mange serier før den, ingen felles visjon eller plan på hvor de ønsker å ta serien. Resultatet er et salig rot med uforståelige handlinger, mange løse tråder, osv.

En serie som gjorde alt riktig var Breaking Bad, en av historiens beste TV-serier. Vince Gilligan hadde en veldig klar stemme, og gjorde en briljant jobb å dele sine ideer og visjoner med sine manusforfattere. Og utviste et stort lederskap.

TWD minner mer om dette:

anderson.jpg

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne se hvilket bilde du poster i en tråd for siste sesong av Dexter da. Jeg tenker ape-avføring.

Hva er de løse trådene i The Walking Dead, mener du?

De siste sesongene av Dexter var bedritne ja.

F.eks zombie matingen gjennom gjerdet. Det ble aldri mer nevnt, og det er lite sannsynlig at det vil få noen som helst følger for historien videre. Slik jeg ser det var det en helt unødvendig scene, som la opp til noe som aldri kom. Hvis vi skulle til formoding få vite hvem det var om X antall episoder. hvem bryr seg?

Det var bare et billig forsøk på å holde interessen gående.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...