Gå til innhold

The Walking Dead - Generell Diskusjon - (USA-sendetid) - (Ikke spoilere fra tegneserien)


Anbefalte innlegg

De siste episodene viser hvor langt han er villig til å gå for de han oppriktig bryr seg om. Det er det som gjør han så "fucket" som han er. Personlig tror jeg Rick hadde gjort akkurat de samme tingene for å beskytte sine egne unger. Du så jo bare hva Carol gjorde for å forsvare gruppen. Forskjellen er at siden vi kjenner Rick så godt er han the good guy samme hvor langt han går.

 

Når det nå bygges opp til en "krig" har vi to partier vi er blitt kjent med og føler med.
Jeg heier mye mer på gjengen Guvernøren har med seg nå enn de vi møtte i sesong 3. De var jo liksom bare slemme.

Nå føler jeg at jeg kjenner mange av karakterene på "team B". De er ønsker jo bare det samme som "Team A" i fengselet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes det var veldig "random" at noen kom å drepte de folkene de fant i den andre campen i skogen, var det liksom noen som kom å knertet de på den korte tiden de var i skogen? Det virket som de var rett atmed, eller har jeg gått glipp av noe?

Jeg synes det er trist at serien blir mer og mer "lost". Tekstforfatterne lider av "dette er en kul ide", de har ingen planer eller poenger med mye av det av det de skriver. F.eks zombie matingen gjennom gjerde, jeg tror det er 90% sjanse at det aldri vil komme en forklaring. De hadde en ide, men de vet ikke hva de skal gjøre med den, men putter den inn i serien allikevel, kun for å holde spenningen oppe. Det er min spådom i hvert fall :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Jeg synes det er trist at serien blir mer og mer "lost". Tekstforfatterne lider av "dette er en kul ide", de har ingen planer eller poenger med mye av det av det de skriver. F.eks zombie matingen gjennom gjerde, jeg tror det er 90% sjanse at det aldri vil komme en forklaring. De hadde en ide, men de vet ikke hva de skal gjøre med den, men putter den inn i serien allikevel, kun for å holde spenningen oppe. Det er min spådom i hvert fall :)

Hvordan er det trist? Lost er jo en av de beste seriene som noen gang har blitt lagd:) Så om walking dead tar en lost er jo det vell bare positivt?

Lenke til kommentar

Jeg synes det er trist at serien blir mer og mer "lost". Tekstforfatterne lider av "dette er en kul ide", de har ingen planer eller poenger med mye av det av det de skriver.

 

Du mener "Prison Break"?

Lost var faktisk planlagt helt fra begynnelsen å vare i 7 sesonger. Alle detaljene var riktignok ikke skrevet, men alle hovedtrekk var planlagt.

Lenke til kommentar

Hvordan er det trist? Lost er jo en av de beste seriene som noen gang har blitt lagd:) Så om walking dead tar en lost er jo det vell bare positivt?

Lost startet bra, men eneste grunnen til så ferdig serien, er fordi jeg hadde investert alt for mye tid og jeg levde i håpet at serien skulle få en bra slutt. Serien crashed and burned i min mening.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Du mener "Prison Break"?

Lost var faktisk planlagt helt fra begynnelsen å vare i 7 sesonger. Alle detaljene var riktignok ikke skrevet, men alle hovedtrekk var planlagt.

Godt mulig lost var planlagt for 7 sesonger, men jeg er ganske sikker på at den ble skrevet av apekatter. Og prison break sugde like mye, bra første sesong, men resten av sesongene ble kun lagd for $$$. Uten at de hadde noe ide hvor de skulle ta serien, men bare forlenget serien for å surfe på $$$ bølgen.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Breaking Bad og The Wire ga seg på topp, og hadde bare fem sesonger. Jeg syns The Walking Dead bør begynne å bevege seg fremover snart. Jeg håper å få noen flashbacks fra da Rick var i koma, noen hint om hva som forårsaket epidemien, og etter hvert at de begynner å jobbe mot en vaksine.

 

Forøvrig er jeg en av de som ikke setter den første sesongen høyest. Jeg trengte overbevisning for å fortsette å se på etter s01e03, en forferdelig episode etter min smak. Det var episoden hvor Glenn ble kidnappet av noen latinamerikanske "gangstere" som egentlig var noen engler som prøvde å ta vare på et gamlehjem. Samtidig drev Jim og gravde et hull hele episoden fordi han hadde drømt noe, og på slutten av episoden ble leiren angrepet av walkers, og da kom Jim på at det var det han hadde drømt. Fysj.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

100% enig i alt det du skriver der. Det er svært viktig at twd begynner å bevege seg fremover, og at det blir noen "store" avsløringer og "store" forandringer, ala et perspektiv på hvordan alt startet. Bare småkonflikter og tull blir alt for tull over så mange episoder.

Hadde samme følelse på sesong 1. At dama til Rick var lykkelig med bestekompisen til Rick typ 3-4 dager (?) etter at hun trodde han var død var en ekstremt lite sannsynlig situasjon.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Det siste jeg ønsker er at Walking Dead blir dratt ut på samme måte som Prison Break og Lost. To serier som startet bra, men utviklet seg til å bli dritt fordi produsentene kun var opptatt av hvor mye penger de kunne tyte ut. Dexter bør også nevnes her.

Prison break utviklet seg jo ikke til dritt, siste sesongen handlet jo om akkurat det det skulle handle om, nettop å bli frikjent men er enig med lost

Lenke til kommentar

Prison break utviklet seg jo ikke til dritt, siste sesongen handlet jo om akkurat det det skulle handle om, nettop å bli frikjent men er enig med lost

Haha, PB utviklet seg til en bøtte med dritt. De to siste sesongene var helt tragisk dårlig. Ser en nedadgående trend med TWD, men tror ikke de kommer til å ende opp som PB siden man tross alt har tegneserien å holde seg til noenlunde til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...