Gå til innhold

The Walking Dead - Generell Diskusjon - (USA-sendetid) - (Ikke spoilere fra tegneserien)


Anbefalte innlegg

Han var usannsynlig "ond" i forrige sesong, nå ble han over natten usannsynlig helt over natten. Plutselig ofret han livet for noen fremmede, og viste en frykt vi heller ikke så forrige sesong. Jeg syns det er greit for en TV-serie, men jeg går ikke med på at mennesker kan endre seg så ekstremt over kort tid i virkeligheten.

 

Jeg vil ikke si det er så usansynelig som folk skal ha det til at han er endret, til en grad. Vi vet jo ikke hvor langt han er endret. Det var jo ikke akkurat som at når The Governor var ond og sitt gamle seg at han drepte barn, kvinner og ikke brydde seg om folk. Han viste jo en omtanke for gutten som hadde astma f. eks når han desperat begynte å samle folk for å angripe Rick & Co.

 

Den over 200 dagers forskjellen fra slutten av sesong 3 til hvor The Govenor er nå har han hovedsakelig vært alene. Ensomheten og tankene kan ha en påvirkning. Samtidig er det ikke et fasitsvar på hvordan og hvor lang tid der tar for folk å endre seg.

 

Og igjen, vi vet ikke hvor mye han virkelig er endret. En familie har ingenting å si egentlig. Vi får heller bare se hvordan han er når han møter Rick igjen eller etter en tid med Martinez. Det vil si om han virkelig er endret. Ikke det at han passer på en familie vil jeg si.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Såklart kan folk forandre seg, men sist gang vi så han henrettet han flere titalls forsvarsløse mennesker, uten grunn. Nå risikerer han livet for en døende fremmed.

 

Vi snakker absolutte ytterpunkter.

Splittet personlighet blandet med de utrolige stressfulle og traumatiske hendelsene man lever under er min forklaring. Som jeg skrev tidligere virker det som "Brian" er hans "gode" side, mens "Philip" er hans "onde" side... Dessuten vil jeg tro hun jenta minnet han om Penny og hans tidligere familie. Han gikk jo på en måte inn i rollen som "pappa" Og så brente han familiebilde, kan det være et tegn på at han forsøker å legge alt det gamle, vonde og onde bak seg for å starte på nytt? Eller er det hele et spill for galleriet, eller et forsøk på kognitiv dissonans, der han prøver å rettferdiggjøre hans onde handlinger gjennom å nøytralisere dem med gode...

 

 

Jeg syntes "ciklide" gir et godt svar, som jeg egentlig er ganske så enig i.

Endret av piratentim
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Governor var en mann som tilsynelatende likte å ha folk rundt seg. Når han har gått alene i mange mnd og kommer inn i en familie som kanskje minner han om den han selv hadde en gang så gjør det nok noe med han.

Jeg tror dette er en midlertidig tvist og at vi kommer til å se den samme mannen som i sesong 3 igjen senere.

Splittet personlighet blandet med de utrolige stressfulle og traumatiske hendelsene man lever under er min forklaring. Som jeg skrev tidligere virker det som "Brian" er hans "gode" side, mens "Philip" er hans "onde" side... Dessuten vil jeg tro hun jenta minnet han om Penny og hans tidligere familie. Han gikk jo på en måte inn i rollen som "pappa" Og så brente han familiebilde, kan det være et tegn på at han forsøker å legge alt det gamle, vonde og onde bak seg for å starte på nytt? Eller er det hele et spill for galleriet, eller et forsøk på kognitiv dissonans, der han prøver å rettferdiggjøre hans onde handlinger gjennom å nøytralisere dem med gode...

 

Gode poeng her.

 

Kan også være at han rett og slett ikke takler å ha makt. At det går til hode på han og får fram disse "psykopatiske trekkene," eller hva vi skal kalle det.

 

Det at han brant familiebildet er nok for å legge fortiden (iallefall før zombiene) bak seg og se framover, men om han legger det onde bak seg, er jeg mer usikker på. Det er tydelig at han verdsetter familien sin høyt, og det er mulig at hans konfrontasjon med Rick og co var for å få ut raseriet sitt over at de er død/zombier? Og kanskje en anelse misunnelse over stedet de har funnet?

 

Uansett blir det spennende å se hva som skjer med han videre. Det er jo tross alt interessant å se denne andre siden av han (men billig og lite troverdig, som var mitt poeng). For hvis det er slik at makt gjør han ond, så er han for øyeblikket på sitt aller sårbare.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

På de to siste episodene har jeg lært at The Governor - fortsatt er seg selv. Informativt.

Et nja. Han har mer å kjempe for, og han er uansett ikke helt den ensidige tegneserie-karakteren han var tidligere i serien, eller i tegneserie. Er glad for at The Govenor fikk bedre materiale skrevet rundt seg enn ensidig galning, selv om det bare varte en kort stund.

 

David Morrissey er en flink skuespiller, men rollen hans i The Walking Dead var ræv. Han og produsentene i sesong 4 har forbedret karakteren nok til at den blir noe mer, men samtidig så trakk denne episoden det litt tilbake, men ikke helt.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si. Hele sesongen var et massivt steg i riktig retning, men de ødela det aller meste med dagens episode. Helt katastrofe av tekstforfatterne. Det har vært mange ensidige og gørrkjedelige karakterer i denne serien, men Morrisey har kanskje fått tildelt den kjipeste.

 

Det er nesten ikke til å tro at de har valgt å stryke den nye, interessante vrien av ham, bare for å gå tilbake til mr cartoon villain. Helt fjernt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg er på ingen måte enig i påstanden om at episoden før gårsdagens var bortkasta. Karakteren ble tilført en ny dybde og gjorde ham svært så relevant igjen. At han ikke var en angrende synder var vel ingen stor overraskelse..? Jeg ser ihvertfall frem til fortsettelsen, nå som Guvernøren igjen har noe å kjempe for, og jeg er spent på den mellommenneskelige utviklingen mellom ham og hans nye "familie". Spesielt ham og den unge jenta: selv om Guvernøren er en kynisk morderisk opportunist så virker omtanken for henne genuin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, jeg er enig med herr Thommesen her.. Forrige episode var veldig bra, fordi vi fikk se en nedbrutt mann, tilbake til sine menneskelige røtter hvor han følte noe og brydde seg om de rundt han, og ikke var blindt opphengt i fortiden med døde slektninger..

 

Nå er han tilbake til "I will survive as a hero"-sporet igjen.. Slikt sett ble forrige episode litt bortkastet, da han nå er rett tilbake der han var, en som skyr ingen midler og vil ha all makt. Vi trengte derfor ikke å se at han ikke er "bare et svin" i forrige episode og har menneskelige sider, da jeg antar at vi alle skjønner at denne Zombie-verdenen får folk til å reagere forskjellig og "klikke" om de blir brutt langt nok ned, og også guvernøren.. Forrige episode fortalte bare noe vi egentlig visste: a good normal man gone bad.. Og det er derfor jeg mener at forrige episode da var litt unødvendig, den fortalte noe vi allerede visste.. Hadde han derimot forblitt "snill", da ga episoden mer mening igjen, siden det da blir en bedre karakterutvikling..

 

Hva jeg mener i hvert fall.. :)

 

Uansett likte jeg begge episodene!

Lenke til kommentar

The walking dead begynner å minner mye om Dragon Ball Animen. De har så utrolig mange mellomsekvenser. Småscenene er altfor lange, og alt for mye "uviktig" skjer. En ting AMC har dummet seg skikkelig ut på er karaktererne, de introduserer nye for hver jevla episode, så dør de i løpet av de neste episodene, uten at noen av oss seere bryr oss, fordi vi ikke har fått nok kjennskap og følelser for de.. Jeg tenker meg at kampen om fengselet ikke starter før neste part av season 4, og det alt ender med en stor fuckings cliffhanger når de står med tanksen utfor fengselet..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...