Gå til innhold

The Walking Dead - Generell Diskusjon - (USA-sendetid) - (Ikke spoilere fra tegneserien)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-292501

Nei, tror ikke det... håper det kommer en forklaring. Jeg regnet med at det var Guvernøren, men dersom han plutselig har gått fra tidenes psykopat til å bli årets helt er det nok ikke han.

Lurer på hvordan rick og co vil ta imøt guvernøren vist han og dem andre kommer ditt for å være med dem? michone har jo sagt klart å tydelig at hun vil drepe han

Lenke til kommentar

Det ble matet fra innsiden av gjerdet.

Ja, det så i hvertfall sånn ut... men hvem på innsiden skal ha motiv for å gjøre det? Slik jeg tolket det var rottene smittebærere av sykdommen som spredde seg i fengselet, og om noen på innsiden gjorde det satt de seg selv i livsfare.

 

E: om ikke det bare er en av ungene som har behandlet rottene som kjæledyr, og matet dem. I såfall er det ikke sikkert at det kommer frem.

Endret av knipsolini
Lenke til kommentar

Så nettopp sist episode, og sitter med litt blandede følelser. Isolert sett var det en god episode. Problemet mitt er Guvenøren som karakter. Tidligere ble han kun fremstilt som ond, og som en motstand for heltene. Han satte seg selv og andre i fare og tok mange ulogiske valg, helt uten motivasjon, kun for å være ond. Ikke særlig troverdig.

 

Nå skal han liksom vise sine menneskelige sider, men det er kun fordi serieskaperne vil forandre karakteren. Jeg har ingen tro på at denne karakteren ville ha risikert livet for å hente oksygen slik at en døende, fremmed mann kunne leve noen dager ekstra.

Lenke til kommentar

Min teori:

 

Greia med jentungen er vel at han ser sin egen datter i henne. Han har vel ett svakt punkt for unger.

 

Han snappa og mistet alt. De siste følgerne hans forlot han og han står tilbake helt alene. Han er av natur en ledertype så det faller nok tungt for brystet.

Jeg tror at den Guvernøren vi ser nå, eller Phillip eller hva faen han egentlig heter, er akkurat sånn som han var før apokalypsen.
En litt medtatt familiefar. Hadde ikke forundret meg om han jobbet som telefonselger før apokalypsen og var skikkelig kjerringstyrt hjemme. Jeg tror Apokalypsen forvandlet han inn til Diktatoren vi møtte i Sesong 3.
Rick hadde jo også fått en voldsom forvandling i s 3, og var blitt mye strengere og kynisk, om en ikke like rabiat som det Guvernøren var.

Governor var en mann som tilsynelatende likte å ha folk rundt seg. Når han har gått alene i mange mnd og kommer inn i en familie som kanskje minner han om den han selv hadde en gang så gjør det nok noe med han.
Jeg tror dette er en midlertidig tvist og at vi kommer til å se den samme mannen som i sesong 3 igjen senere.
Han er skurk igjennom hele comicen meg bekjent (aldri lest dem) så det er rart om han plutselig turner into a good guy i serien. Med mindre det kommer en enda større trussel som han må slå seg sammen med Rick og co for å få has på. (Feks de gutta han hadde under seg før og som han møtte på igjen på slutten av forje episode) Dette ville i såfall vært veldig amerikansk. Og The Walking Dead er veldig amerikansk.

 

Men som sagt, jeg syntes det var utrolig godt med ett avbrekk fra fengselsgjengen. Jeg synes det er spennende å se hvordan andre survivors har det. Det er det jeg har savnet mest i serien. Det og flashbacks av når sykdommen brøt ut mens Rick var i koma. Så får vi kanskje en pekepinn på hvor lenge han lå på sykehuset også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...