Gå til innhold

The Walking Dead - Generell Diskusjon - (USA-sendetid) - (Ikke spoilere fra tegneserien)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Likte episoden nå. Endelig litt oppbrudd fra den vanlige fortellerlinja. Ble dog veldig skuffet når han "tilfeldigvis" møtte på sine gamle kompiser igjen (skal vi virkelig tilbake igjen til det gamle plottet fra forrige sesong?). Ble også utrolig lei av hun jenta. Liker absolutt ikke når 10 år gamle shitkid jenter spiller som de er 5 år gamle. Helt idiotisk at hele karakteren deres går ut på å være dum og slitsom.

Men ellers veldig bra episode!

Endret av PhelpsTransposed
Lenke til kommentar

Liker absolutt ikke når 10 år gamle shitkid jenter spiller som de er 5 år gamle. Helt idiotisk at hele karakteren deres går ut på å være dum og slitsom.

 

Diskutabelt, enda verre når voksende mennesker oppfører seg 5 år gamle. Nesten, eller kanskje var serien der i sesong 2.

 

Ang. sesong 2, jeg merker en klar forskjell på Carl da og nå i serien. Herregud, virker nesten som at gutten har blitt hjernevasket av omgivelsene over årene når man ser eller tenker tilbake.

Lenke til kommentar

Hvordan kunne familien han møtte ha bodd så uberørt fra alt som har skjedd? De visste jo ikke hvordan de tok liv av en walker, eller at de ble walkers etter at de døde, da har de ikke opplevd mye. Og likevel vil du flytte avgårde, "for det må jo finnes noe bedre enn dette"?

 

Er det forøvrig noen som vet hvor lenge det er siden epidemien brøt ut? Det virker umulig å gå lenge i den verdenen uten å måtte flykte og drepe walkers.

Lenke til kommentar

 

Ang. sesong 2, jeg merker en klar forskjell på Carl da og nå i serien. Herregud, virker nesten som at gutten har blitt hjernevasket av omgivelsene over årene når man ser eller tenker tilbake.

Hva mener du egentlig? Når man ser hvor mange problemer ungdommer med en vanskelig barndom har, så kan man jo tenke seg hvor ødelagt Carl er etter alt han har sett og opplevd siden utbruddet. Rick var jo redd han hadde mistet sine empatiske evner, og det er slett ikke usannsynlig at han ender opp som en psykopat.:)

Lenke til kommentar

Hvordan kunne familien han møtte ha bodd så uberørt fra alt som har skjedd? De visste jo ikke hvordan de tok liv av en walker, eller at de ble walkers etter at de døde, da har de ikke opplevd mye. Og likevel vil du flytte avgårde, "for det må jo finnes noe bedre enn dette"?

 

Er det forøvrig noen som vet hvor lenge det er siden epidemien brøt ut? Det virker umulig å gå lenge i den verdenen uten å måtte flykte og drepe walkers.

Vet ihvertfall at det var vinter før de fant fengslet, tenker det har gått 12-16 mnd. Godt spørsmål, de hadde slik jeg forstod det, nok med mat i lastebilen.

Lenke til kommentar

Hva mener du egentlig? Når man ser hvor mange problemer ungdommer med en vanskelig barndom har, så kan man jo tenke seg hvor ødelagt Carl er etter alt han har sett og opplevd siden utbruddet. Rick var jo redd han hadde mistet sine empatiske evner, og det er slett ikke usannsynlig at han ender opp som en psykopat. :)

En ting er ihvertfall sikker, han kommer til å forstå verden helt annerledes enn Rick og de andre "eldre". Når du snakker om psykopater så er det en litt funfact at psykopat, sosiopat er psykiske lidelser som vi ikke har i Norge, det er en del av det amerikanske diagnosesystemet. Det samme gjelder f.eks. ADHD, og grunnen til at det er så mange som har det er at i en periode så fikk legene lov til å velge fritt hvilket diagnosesystem de ville anvende. Pgr av dette er det utrolig mange som er feildiagnostiserte...

 

Amerikanske diagnosesystem: DSM-IV

Europeiske diagnosesystem: ICD-10

Endret av piratentim
Lenke til kommentar

Mulig jeg er ute på jordet nå men jeg tror det har gått rundt 2 år nå?

 

Epidemien startet om sommeren og igjennom sesong 1 og sesong 2 er det den første sommeren etter apokalypsen. I sesong 3 er det sommer igjen, men det har vært vinter. Så i sesong 3 har vel ett år passert.
Med tanke på størrelsen på kid'n til Rick i sesong 4 (Judith?) tørr jeg påstå at det har gått enda ett år siden sesong 3.

Det irriterer meg litt at vi hele tiden hopper over vinteren. Jeg kunne tenkt meg å sett hvordan zombiene blir på vinters tid. I boka World War Z fryser zombiene inne og tiner opp igjen til våren. Og råtner enda senere pga det. Ser for meg at mye av det samme skjer i dette zombieuniverset også. Pluss at om vinteren må det jo være en enda større utfordring å finne mat og holde varmen.
Sistenevnte ihvertfall, da det virker som Rick bare har to skjorter, Daryl bare har en skinnvest osv.
Tviler på at gutta har en termodress liggende på cella.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det irriterer meg litt at vi hele tiden hopper over vinteren. Jeg kunne tenkt meg å sett hvordan zombiene blir på vinters tid. I boka World War Z fryser zombiene inne og tiner opp igjen til våren. Og råtner enda senere pga det. Ser for meg at mye av det samme skjer i dette zombieuniverset også. Pluss at om vinteren må det jo være en enda større utfordring å finne mat og holde varmen.

 

Det er ingen ordentlig vinter i områdene The Walking Dead befinner seg og spilles inn. Det er så vidt det er tegn til snø når det er vinter. Derfor ser ikke vi det i serien heller. Om serien forflytter seg vekk fra Atlanta/Georgia mulig det skjer, men ikke nå når de er i området de nå befinner seg.

 

Områdene zombiene ble til, eller nærmest ble til is i Wolrd War Z-boka var jo områder som er kalde.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Mulig jeg er ute på jordet nå men jeg tror det har gått rundt 2 år nå?

 

Epidemien startet om sommeren og igjennom sesong 1 og sesong 2 er det den første sommeren etter apokalypsen. I sesong 3 er det sommer igjen, men det har vært vinter. Så i sesong 3 har vel ett år passert.

Med tanke på størrelsen på kid'n til Rick i sesong 4 (Judith?) tørr jeg påstå at det har gått enda ett år siden sesong 3.

Det irriterer meg litt at vi hele tiden hopper over vinteren. Jeg kunne tenkt meg å sett hvordan zombiene blir på vinters tid. I boka World War Z fryser zombiene inne og tiner opp igjen til våren. Og råtner enda senere pga det. Ser for meg at mye av det samme skjer i dette zombieuniverset også. Pluss at om vinteren må det jo være en enda større utfordring å finne mat og holde varmen.

Sistenevnte ihvertfall, da det virker som Rick bare har to skjorter, Daryl bare har en skinnvest osv.

Tviler på at gutta har en termodress liggende på cella.

 

Mellom sesong 3 og 4 hadde det gått 6 måneder og mellom sesong 2 og 3 gikk det 9 måneder. Pluss dagene som har gått i sesong 1 til 3 er det nok 16 måneder

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Sesong 1 og 2 går vel ganske sammenhengende? Ikke noe særlig mellomrom som mangler der.

Mellom sesong 2 og 3 er det i hvert fall 6-7 mnd pga svangerskapet.

 

Men sier ikke de fangene Rick & co slipper fri noe om at de har vært innelåst å 8 mnd ell noe?

Jeg syns å huske i begynnelsen av sesong 3 så kom det opp noe med 9 months later, det forklarer ihvertfall hvorfor lori var så nær fødsel så tidlig i sesongen

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Så akkurat mandagens episode. Håper virkelig dette er starten på en snill guvernør og ikke at han bare blir slem igjen. Begynt å like han nå etter å ha sett denne episoden

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...