Gå til innhold

The Walking Dead - Generell Diskusjon - (USA-sendetid) - (Ikke spoilere fra tegneserien)


Anbefalte innlegg

Hadde de egentlig noen beviser for at dette viruset stammet fra grisene de hadde?

Vi så jo en gris som var død, og før i tiden spredde slike dyr en del sykdommer.
Men med vandrende lik gående rundt er det jo vanskelig å skulle forestille seg at det ikke blomstrer opp sykdommer av den slags også.

Tenker på likene som slås ut rett utafor gjerdene, hvor blod og gørr etter disse siver ned i jorden og plantene som vokser på andre siden av gjerdet som trekker til seg dette.
Eller elven som var på utsiden av gjerdet som sikkert blir tilgriset av lik jevnlig.
Regner jo med at de koker vannet osv.

 

Synes denne sesongen har vært en smule treig. Håper på litt mer fart nå når The Governor returnerer. Synes han var en veldig fin "skurk" og nå når han ikke har noe som helst annet enn bitterhet igjen er han sikkert farligere enn noen gang:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror de må begynne å flytte på seg snart, av praktiske årsaker.

Hver gang de nå drar ut for å hente forsyninger, tømmer de jo på en måte alt innenfor en viss omkrets. Etter hver runde, blir denne omkretsen større og større, og til slutt vil den være så stor at det rett og slett er mer praktisk å flytte basen et sted hvor de ikke trenger å dra så langt hver gang :p

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

et cruise skip kanskje?

Hadde jo vært praktisk dersom "walkers" ikke kan svømme, og de har tilgjengelighet på drivstoff.

Noe jeg har lurt lenge på er hvor dem får tak i bensin til kjøretøyene sine

Lenke til kommentar

hmmm... Biler står da ubrukt lenge og funker etterpå? Kanskje ikke med full ytelse, men virker?

 

Edit: Leste litt. Så lenge man unngår veldig høye temperaturer og holder bensinen lagret noenlunde tett vil man kunne oppbevare den i "ganske mange år". Det er bensinens fordampningsevne som reduseres.

 

Andre steder snakkes det om 1-2 år maks. Varierer litt.

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Det mest ideelle gjemmestedet ville vel vært en seilbåt? (Dog den hadde trengt å blitt tatt på land i ny og ne for vedlikehold) Da er man ikke nødvendigvis avhengig av drivstoff. Vi så jo en walker som hadde ramlet nedi en brønn i sesong 2 . Kan virke som om de råtner bort raskere i vann. Og stiger har vi heller ikke sett dem klatre opp så oddsen for at de hadde kommet klatrende opp ankeret er vel heller små. Hadde JEG vært i en zombieapokalypse hadde jeg seilt inn i solnedgangen for lenge siden!!:))

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For meg blir det litt et spørsmål om denne episoden er god. Jeg likte noe ved episoden, og det var interessant å se noe annet enn den noe litt ensidige utgaven av The Governor. Samtidig er det unødvendig å se dette hvis forfatterne bare skal reversere han iløpet av de neste episodene, som jeg frykter.

Allikevel, dårligste episoden så langt av sesong 4. Men ikke direkte ræva eller dårlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt. Som en standalone episode var det imo sesongens beste episode. The Governor var en ubrukelig karakter forrige sesong, men det var greit da - siden de så åpenbart ga faen i å være et seriøst karakterdrama, med faktisk interessant mellommenneskelig drama, og heller fokuserte på gory action og zombiespenning (sett bort i fra den ene episoden). Siden de har snudd på femøringen denne sesongen fikk de en ganske vanskelig oppgave med å lage en interessant og troverdig utgave av The Goveror. Det klarte de jævlig bra.

 

Men som du sier Maury, alt står på hva de velger å gjøre videre med fyren. Han bør være ferdig som bad guy.

Lenke til kommentar

Utrolig godt skuespill var det også.

Det jeg og tenkte! Det er ikke akkurat trangt om plassen blant gode skuespillere i serien. De har heldigvis luka ut mange av de verste.

Kult å se han litt fra ett annet lys og få litt sympati for han. Og det ser ut som neste episode kan bli en Governorepisode også.

 

Ikke minst er det kult å få se hvordan andre survivors har hatt det. Annet enn randoms som dukker opp langs veien og forsvinner ut av TWD universet liker fort som de kommer inn. Her fikk vi se hvordan de bodde, hvordan de hadde overlevd osv.

Litt godt med en liten pause fra blodhoste og gårdsarbeidet som foregår inne i fengselet.

Lenke til kommentar

Han stjal navnet fra veggen med dødsbeskjedene.

Ja, så veggen der navnet hans sto. Følte bare det virket som "Brian" er hans "gode" side, mens "Philip" er hans "onde" side. Nesten som splittet personlighet eller noe... Satt og ventet gjennom hele episoden på at han skulle bli som "Philip" igjen... ^^

Endret av piratentim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...