Gå til innhold

The Walking Dead - Generell Diskusjon - (USA-sendetid) - (Ikke spoilere fra tegneserien)


Anbefalte innlegg

AMC er ikke akkuratt NBC. De har liksom ikke sesonger på 20+ episoder. Aldri hatt så mange episoder til en sesong av en dramaserie, og kommer nok aldri til å ha med det første. Dessuten, ville du virkelig hatt The Walking Dead på NBC? Null banning, minimalt med blod, "Heroes-skuespillere" o.s.v. Tror neppe også Darabont hadde sagt ja til noe annet enn Showtime, AMC og HBO for en slik serie som dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg krangler ikke med deg der Mister, jeg støtter tross alt teorien om at det er antall episoder per sesong, og ikke antall sesonger som er hovedskylden i seriers tendens til å stagnere. Se på 24, alle 8 sesonger har fordømt gode deler i seg, men det er vel strengt tatt kun to sesonger som holder et kontinuerlig høyt nivå gjennom samtlige episoder. I en ideel verden ville serien hatt navnet 12.

 

Uansett så finnes Buddhas gyldne middelvei, og The Walking Dead har et såpass stort univers at den lett kunne tålt og dobblet antall episoder. Men de har vel sine grunner, disse AMC'erne.

Lenke til kommentar

Veldig god episode dette! Eneste minuset er at jeg skjønte ganske tidlig at det kom til å skje noe dårlig (med han som gravde graver) og at hvertfall Amy kom til å dø. Men ellers bra episode! Satt igjen med en følelse av at Merle ledet zombiene til campen som hevn. :hmm:

Det var nok en truckload med zombies som kom ja. De er jo ikke akkurat kjent som packanimals. I tillegg var det kun en eneste som hadde kommet opp dit før, så hvorfor skulle det komme ca 15 ut av ingenting nå?

 

Likevel, good riddance. Godt å få begrenset antall folk litt. I tillegg blir de å flytte på seg nå. Det måtte jo rett og slett skje noe for at det skulle være driv i serien.

Lenke til kommentar

Veldig god episode dette! Eneste minuset er at jeg skjønte ganske tidlig at det kom til å skje noe dårlig (med han som gravde graver) og at hvertfall Amy kom til å dø. Men ellers bra episode! Satt igjen med en følelse av at Merle ledet zombiene til campen som hevn. :hmm:

Det var nok en truckload med zombies som kom ja. De er jo ikke akkurat kjent som packanimals. I tillegg var det kun en eneste som hadde kommet opp dit før, så hvorfor skulle det komme ca 15 ut av ingenting nå?

 

Likevel, good riddance. Godt å få begrenset antall folk litt. I tillegg blir de å flytte på seg nå. Det måtte jo rett og slett skje noe for at det skulle være driv i serien.

 

fritt for mat i byene, de trekker vel utover, men så kan man jo saktens diskutere hvor mye overlevelsestankegang har en zombie, vil det ikke være mere naturlig at de bare står og går i ring der e er til de detter om, inn i sin død nr 2 enn at de går ut på jakt :D

Lenke til kommentar

Veldig god episode dette! Eneste minuset er at jeg skjønte ganske tidlig at det kom til å skje noe dårlig (med han som gravde graver) og at hvertfall Amy kom til å dø. Men ellers bra episode! Satt igjen med en følelse av at Merle ledet zombiene til campen som hevn. :hmm:

Det var nok en truckload med zombies som kom ja. De er jo ikke akkurat kjent som packanimals. I tillegg var det kun en eneste som hadde kommet opp dit før, så hvorfor skulle det komme ca 15 ut av ingenting nå?

 

Likevel, good riddance. Godt å få begrenset antall folk litt. I tillegg blir de å flytte på seg nå. Det måtte jo rett og slett skje noe for at det skulle være driv i serien.

 

fritt for mat i byene, de trekker vel utover, men så kan man jo saktens diskutere hvor mye overlevelsestankegang har en zombie, vil det ikke være mere naturlig at de bare står og går i ring der e er til de detter om, inn i sin død nr 2 enn at de går ut på jakt :D

Jeg har redegjort for hvorfor jeg mener det ikke kommer 15 samtidig av seg selv, tok meg likevel bryet med å utheve det :)

Lenke til kommentar

Vel, zombiene er jo ikke helt hjernedøde. De har jo vist seg smart nok til å åpne dører, klatre i stiger og over gjerder. Så om en zombie ser en annen gruppe zombier bevege seg i samme retning, så slår han vel følge da.

 

Med god luktesans så var det sikkert ikke så vanskelig å lukte den stekte fisken heller. Det er ikke så vanskelig å gjøre dette troverdig. Selv prøver jeg å la være å "overthink it".

Lenke til kommentar

Vel, zombiene er jo ikke helt hjernedøde. De har jo vist seg smart nok til å åpne dører, klatre i stiger og over gjerder. Så om en zombie ser en annen gruppe zombier bevege seg i samme retning, så slår han vel følge da.

 

Med god luktesans så var det sikkert ikke så vanskelig å lukte den stekte fisken heller. Det er ikke så vanskelig å gjøre dette troverdig. Selv prøver jeg å la være å "overthink it".

 

ja man ødelegger vel litt av morroa med og overtenke det, kommer likevel ikke helt over den at de har camp så nær til byen..hvem er det som er hjernedød..zombier eller de levende! :D

Lenke til kommentar

Vel, zombiene er jo ikke helt hjernedøde. De har jo vist seg smart nok til å åpne dører, klatre i stiger og over gjerder. Så om en zombie ser en annen gruppe zombier bevege seg i samme retning, så slår han vel følge da.

 

Med god luktesans så var det sikkert ikke så vanskelig å lukte den stekte fisken heller. Det er ikke så vanskelig å gjøre dette troverdig. Selv prøver jeg å la være å "overthink it".

Det er ikke snakk om å overtenke det, det er snakk om at Mearl lurer X-antall zombier inn i varebilen (tenk det, stor nok til et godt antall zombier, mistenkelig at de tok akkurat denne ned til byen). Stopper i nærheten av camp, slipper dem ut, kjører lykkelig av sted.

Lenke til kommentar

Var det ikke temmelig åpent mellom varerommet i varebilen og kjørerplassen? Det ville nok fungert relativt dårlig å kjøre med en hånd samtidig som du slåss mot zombier.

 

Er forøvrig enig med at det er en brukbar teori, dersom det da går an å separere varerommet fra resten.

Ja jeg tenkte også på det, det er likevel mer trolig enn at 15 zombier ut av ingenting skal komme dit samtidig. Sett i lys av det som har skjedd og hva broren sier, i tillegg til at gutta faktisk springer opp dit når de hører skuddene, vel det er veldig plausibelt.

Lenke til kommentar

Zombier går jævla tregt, men i dette universet er de også kjent for å kunne følge etter en lyd i dagesvis. Bilalarmen kan i så måte brukes som "forklaring" til at en haug plutselig dukket opp.

 

Ellers kjekt at de ikke gjør alt som i tegneserien, gjør serien mer uforutsigbar.

 

Jeg krangler ikke med deg der Mister, jeg støtter tross alt teorien om at det er antall episoder per sesong, og ikke antall sesonger som er hovedskylden i seriers tendens til å stagnere. Se på 24, alle 8 sesonger har fordømt gode deler i seg, men det er vel strengt tatt kun to sesonger som holder et kontinuerlig høyt nivå gjennom samtlige episoder. I en ideel verden ville serien hatt navnet 12.

 

I en ideell verden ville folk hørt på Jack Bauer og da ville serien hatt navnet 2.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, zombiene er jo ikke helt hjernedøde. De har jo vist seg smart nok til å åpne dører, klatre i stiger og over gjerder. Så om en zombie ser en annen gruppe zombier bevege seg i samme retning, så slår han vel følge da.

 

Med god luktesans så var det sikkert ikke så vanskelig å lukte den stekte fisken heller. Det er ikke så vanskelig å gjøre dette troverdig. Selv prøver jeg å la være å "overthink it".

Det er ikke snakk om å overtenke det, det er snakk om at Mearl lurer X-antall zombier inn i varebilen (tenk det, stor nok til et godt antall zombier, mistenkelig at de tok akkurat denne ned til byen). Stopper i nærheten av camp, slipper dem ut, kjører lykkelig av sted.

 

Men Mearl vet sannsynligvis ikke at broren ikke var i campen; så hvorfor ville han sette broren og sitt eget liv i fare ved å frakte rundt 15 zombier til leiren - med bare en hånd.

 

Jeg tror nok det er mer sannsynlig at zombiene ikke lenger finner mat i byene, og da er det naturlig at de vandre utover. At de ender opp i klynger er vel ikke bevis på at de er vanvittig smarte. Selv fisker svømmer i stim.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...