Gå til innhold

The Walking Dead - Generell Diskusjon - (USA-sendetid) - (Ikke spoilere fra tegneserien)


Anbefalte innlegg

Syns forrige episode var ganske bra, godt forhold mellom drama/action og oppbygging. Tenker det vil skje litt av hvert nå fremover.

 

Forøvrig kan vi gjerne ta all annen diskusjon i tegneserie-tråden, der er det labert med aktivitet og de som følger med i TV-serien holder seg unna den uansett, med unntak av vi som leser tegneserien også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns forrige episode var ganske bra, godt forhold mellom drama/action og oppbygging. Tenker det vil skje litt av hvert nå fremover.

 

Forøvrig kan vi gjerne ta all annen diskusjon i tegneserie-tråden, der er det labert med aktivitet og de som følger med i TV-serien holder seg unna den uansett, med unntak av vi som leser tegneserien også.

Da har jeg postet i tråden :) Så jeg er mer enn villig å forsette diskusjonen der :)

Lenke til kommentar

Det var ikke så direkte akkurat hvorfor, men nå har aldri denne serien vært så direkte heller. Men det er jo klart det at Carol ikke hadde noe framtid i fengslet. Det var jo klart at Rick kom til å gjøre noe med det at Carol drepte noen på den måten hun gjorde det. Det Carol gjorde var en stor forskjell på drapene Rick har gjort.

Karen og David var ikke en trussel annet enn på grunn av sykdommen. Selve personene var ikke et problem, bare sykdommen deres (og de var adskilt). Det er en stor forskjell fra å drepe Shane og sånt som var en direkte trussel. Eneste drapet som var like feil som Carol sitt drap av Karen og David var det at Carl drepte han unge gutten fra Woodbury tidligere i år.

 

Jeg liker godt hvordan Carol ble skrevet ut. Enda bedre enn disse meksikanerne i sesong 1. Å det kan hende at vi får se Carol senere en gang. Skjer det så håper jeg det blir om en stund, som Morgan enn at vi ser henne liksom i neste episode allerede.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Grei episode! Deilig at hun kunne bli skrevet ut på denne måten, uten å nødvendigvis måtte dø. Samtidig - er det bare jeg som får vibbene til at det er den lille jenta med kniven som sto bak drapene, egentlig? Og at Carol dekker for henne? :) Jenta lata jo bare som hun var syk - tipper hun har tenkt å drepe alle andre som er syke også.

Endret av PhelpsTransposed
Lenke til kommentar

Grei episode! Deilig at hun kunne bli skrevet ut på denne måten, uten å nødvendigvis måtte dø. Samtidig - er det bare jeg som får vibbene til at det er den lille jenta med kniven som sto bak drapene, egentlig? Og at Carol dekker for henne? :) Jenta lata jo bare som hun var syk - tipper hun har tenkt å drepe alle andre som er syke også.

Hehe, du tenker det. Vi har snakket om hun jenta i noen tidligere poster faktisk :D

Lenke til kommentar

Grei episode! Deilig at hun kunne bli skrevet ut på denne måten, uten å nødvendigvis måtte dø. Samtidig - er det bare jeg som får vibbene til at det er den lille jenta med kniven som sto bak drapene, egentlig? Og at Carol dekker for henne? :) Jenta lata jo bare som hun var syk - tipper hun har tenkt å drepe alle andre som er syke også.

Jeg får det ikke. Carol er alt for kynisk i sin oppførsel til at jeg tror at hun dekker opp for det. Muligheten er der, men da måtte Carol ha vært den som dro ut og satte fyr på likene, i tillegg til at hun er enig med den lille jenta i hva hun gjorde. Jenta handlet i alle fall ikke ALENE om det.

 

Episoden i dag var grei forsåvidt. Men helt ærlig er jeg litt dritt lei av det samme. De drar ut, møter problemer med walkers etter det jeg mener er fullstendig bak mål uforsiktig oppførsel også klarer de seg akuratt. Er det menneskelige og samholdet de i mellom jeg finner interessant. Var også litt for "åpenbar" episode. Jeg forstod det umiddelbart når de zoomet inn på tattoveringen på leggen til den damen og Carol foreslo at de hjalp til med å søke gjennom området at de ville finne henne død og identifisere henne med den tattisen.

Endret av Camorra
Lenke til kommentar

Var også litt for "åpenbar" episode. Jeg forstod det umiddelbart når de zoomet inn på tattoveringen på leggen til den damen og Carol foreslo at de hjalp til med å søke gjennom området at de ville finne henne død og identifisere henne med den tattisen.

 

Ok. Fint for deg da, men det er bedre med en bekreftelse fremfor hint. Akkurat som Merle i sesong 1 før vi så han i sesong 3.

Lenke til kommentar

Huff, ble akkurat ferdig med episode 4, og tror jeg er uenig med mange her, men fytti rakkeren som AMC drar på tråden her! Å introdusere to nye karakterer bare helt uten videre, for så og drepe dem, helvette for et sløs av tid! For alt jeg bryr meg så kan nesten alle de randomene som bor i fengselet bare forsvinne langt fra serien, Glenn kan også for min del bare dra seg, han er jo syk, og han er jo lik som alle de andre.. For min del Kan bare Rick, kidden hans, Michonne og Daryl dratt ut på tur, langt vekk fra fengselet, for de har ingenting de skulle ha gjort der.. De 4 ut på tur, utforske nye plasser og komme seg til et nytt medikalsk senter og funnet en kur, før AMC bare ødelegger serien enda mer ;) Og little-ass-kicker har også, etter min mening ikke vært noe mer enn en meningløs hindring som ikke har gjort serien noe godt, what so ever ;)

 

Gleder meg til å se hva de klarer å finne på i neste episode :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ok. Fint for deg da, men det er bedre med en bekreftelse fremfor hint. Akkurat som Merle i sesong 1 før vi så han i sesong 3.

Fint for meg er det ikke. Er snakk om teknikkene de velger å bruke i filmingen, og at jeg er kritisk til disse da de for meg i alle fall ødelegger mye av episoden. Den zoomingen gjorde det som ville skje alt for åpenbart. Er på ingen måte det samme som når Merle ble forlatt på taket i sesong en og senere dukket opp igjen.

Lenke til kommentar

Må si jeg liker disse utflukt-episodene. Trenger ikke være så mye action så lenge det er spennende og god drama. I motsetning til slik det var på gården i sesong 2, altså.

 

Begynner å få veldig sansen for Michonne. Likte det hun sa til Ty om at sinne bare gjør en dum. Tipper vi får se en bedre side av han fremover.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe, du tenker det. Vi har snakket om hun jenta i noen tidligere poster faktisk :D

Hehe, ikke fått det med meg!

 

Camorra: Delvis enig! Begynner å bli litt lei av at alle scenene der de kjører bil i 150 km/t, og bestemmer seg for å ikke se på veien i 30+ sekunder. Pro tip til walking dead folka: øynene på veien, hold fartsgrensa, lås døra på rommet før dere legger dere.

 

Ellers, bare jeg som ikke skjønner hvorfor de ikke konstruerer noe som dreper zombier, som de setter utenfor gjerdet? Motorisert ettellerannet som stikker eller knuser, som lager lyd for å tiltrekke de? Evnt bare en fallgrav med en lydkilde i midten? Hadde vært min første tanke straks de er relativt trygge i fengselet.

Endret av PhelpsTransposed
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...