Gå til innhold

The Walking Dead - Generell Diskusjon - (USA-sendetid) - (Ikke spoilere fra tegneserien)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg håper mest med TWD nå, er at det blir gjort noe drastisk med karakterene. Det holder ikke at de bare dreper en mengde viktige karakterer, for å så introdusere nye. Settingen og historien ligger jo egentlig perfekt til rette for at dette skal være en serie av høy kvalitet. Dessverre så har de viktige karakterene alt for liten dybde, for lite karakter, og er rett og slett for kjedelige.

 

Rick Grimes, for svarte. Makan til flat, karakterløs, tilsynelatende perfekt person, med feilfrie lederegenskaper. Trodde slike hovedpersoner var ute for mange år siden, jeg? Sett ham opp mot andre AMC-hovedpersoner: Walter White. Don Draper. Usammenlignbart, faktisk.

 

Hva med andre herlige AMC-skikkelser som f.eks Roger Sterling, Joan Holloway, Hank Schrader og Saul Goodman. Hvorfor finnes det ingen i TWD-universet som er 1/10-dels så interessant som én av disse? Forundrende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det jeg håper mest med TWD nå, er at det blir gjort noe drastisk med karakterene. Det holder ikke at de bare dreper en mengde viktige karakterer, for å så introdusere nye. Settingen og historien ligger jo egentlig perfekt til rette for at dette skal være en serie av høy kvalitet. Dessverre så har de viktige karakterene alt for liten dybde, for lite karakter, og er rett og slett for kjedelige.

 

Rick Grimes, for svarte. Makan til flat, karakterløs, tilsynelatende perfekt person, med feilfrie lederegenskaper. Trodde slike hovedpersoner var ute for mange år siden, jeg? Sett ham opp mot andre AMC-hovedpersoner: Walter White. Don Draper. Usammenlignbart, faktisk.

 

Hva med andre herlige AMC-skikkelser som f.eks Roger Sterling, Joan Holloway, Hank Schrader og Saul Goodman. Hvorfor finnes det ingen i TWD-universet som er 1/10-dels så interessant som én av disse? Forundrende.

kunne ikke være mer enig, akkurat det som er mitt problem med serien og, synd de ikke har hyrt inn noen fra telltale games, for DE kunne lage intressante karakteren du bryr deg om i walking dead universet.

Lenke til kommentar

Jeg skulle ønske at de hadde en større tilnærming til tegneserien, som fortsatt er en av de beste tegneseriene jeg har lest. God dialog, masse karakterbygging, Carl er ikke bare en liten sutreunge og man ser at karakterene kommer opp i situasjoner som gjør at de vokser som mennesker og karakterer.

Her kan vi jo trekke paraleller til HBO sin Game Of Thrones

(Spoiler for dere som ikke har sett hele sesong 3 eller lest bøkene, uten at jeg skal starte en Game Of thrones diskusjon, er bare ment som et eksempel)

 

Jeg føler at karakteren til Jaime ble mye mer interessant etter at armen hans ble kappet av. Han var jo kul fra før, men det å ta fra ham noe av det som han værdsatte mest og hadde bygget hele sin karakter og sitt liv på tvang han til å se verden annerledes. Han kunne ikke lenger løse "alle" konflikter med sverdet, men ble tvunget til å bruke hodet litt mer. Dette viser en karakter som på mange måter treffer bunden, og derfor må reise seg opp igjen. Hvilket byr på god drama.

 

 

For min del har Walking dead tv serien bare blitt mer og mer en zombieslakt serie, framfor en historie om hvordan mennesker starter å oppføre seg i en slik situasjon, noe jeg føler at tegneserien holder bedre på. Jeg føler også at zombiene ikke lenger egentlig er noen reel trussel i tv'serien, men heller et lett hinder som absolutt alle kan hoppe over, et ekstremt høyt antall byr på litt problemer fra tid til annen, men ofte føler jeg det er mer et irritasjonsmoment enn en direkte farlig situasjon.

 

Det var på ingen måte meningen å starte en Walking dead tegneserie diskusjon, men jeg skulle bare ønske at tv'serien startet å handle mer om karakterene, det er jo derfor (min mening) tegneserien har klart å holde på så jævlig lenge som den har. Og jeg mener heller ikke at tv'serien må være akkurat som tegneserien (jeg liker faktisk at den har litt sin egen storyline, da jeg faktisk blir overrasket fra tid til annen), jeg bare føler de kvalitetene som gjorde tegneserien så bra mangler i tv'serien.

Endret av Perrern
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...