Gå til innhold

The Walking Dead - Generell Diskusjon - (USA-sendetid) - (Ikke spoilere fra tegneserien)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå skal jeg ikke bli FOR optimistisk. Denne serien nådde virkelig bunn for meg etter sesong 3. Denne traileren var uansett ekstremt god! Håper skaperne har skjønt at en stasjonær setting med kjedelig drama, og sporadisk zombie-action ikke er nøkkelen til en kvalitetsserie. Verre kan det i alle fall ikke bli!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Herre min hatt.

 

Kan noen forklare meg motivasjonen til "the Governor" i Woodbury? Jeg forstår ikke hvorfor han er helt låst på å meie ned folka i fengselet (dette var tydeligvis planen hans, til og med FØR michonne stakk han i øyet). Ja, jeg forstår at grunnen til at Woodbury holdt så lenge var på grunn av at de fjernet all konkurranse i nærområdet, og at han i tillegg er en tyrann med noen skruer løs i hodet - men, kom an - kom an.

De bruker sykt mye (scene)tid og krefter på å vise fyren levere cheesy one-liners, og posere i "badass" poses med den stygge, kromme berettaen sin osv. OKAY, jeg skjønner at han er en kald og manipulerende fisk - jeg skjønte allerede det FØRSTE gangen. Jeg trenger ikke å bli minnet på det hver ENESTE gang han får scenetid. Hva med å utdype karakteren i stedet? gisp, f*en for en lite troverdig tv/film skruk. Han bruker dessuten for mye energi på å se/høre ut som Liam Neeson.

 

Også har vi blåøyde og naive Andrea - er det i det heletatt mulig å overleve så lenge etter dommedag, med en så naiv holdning som henne? N-E-P-P-E. Jeg synes hun var okay i den første sessongen - hva f*en skjedde?! Jeg river meg i håret.

 

Dette har blitt hotel cæsar med zombier. Egentlig hadde ikke zombiene trengt å være der en gang. De blir jo kun brukt som filler for poengtering eller å skape "gisp-momenter" gjennom hele sessong 2 og 3.

 

Kanskje jeg begynner å bli for gammel for greier som det her - ikke vet jeg.

Dette har uansett blitt et kjempe-ork å se på (nei, ingen tvinger meg til å se dette, korrekt.)

 

 

Det eneste jeg synes er interessant med sessong 3, er at Rick så smått begynner å overta personligheten til en viss annen herremann fra forrige sessong. Om det er det som er intensjonen vet jeg ikke helt - har ikke lest tegneseriene enda.

 

Jeg ble akkurat ferdig med "the last of us" og "walking dead"-spillene fra telltale, rett før jeg startet et sessong 2 og 3-marathon - dette kan jo ha noe med pessimismen å gjøre. Enten det, eller så har jeg rett og slett blitt for gammel for dette her.

 

 

Uansett, jeg synes traileren for sessong 4 så ganske alright ut - menneh, en trailer er en trailer, eh?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Herre min hatt.

 

Kan noen forklare meg motivasjonen til "the Governor" i Woodbury? Jeg forstår ikke hvorfor han er helt låst på å meie ned folka i fengselet (dette var tydeligvis planen hans, til og med FØR michonne stakk han i øyet). Ja, jeg forstår at grunnen til at Woodbury holdt så lenge var på grunn av at de fjernet all konkurranse i nærområdet, og at han i tillegg er en tyrann med noen skruer løs i hodet - men, kom an - kom an.

De bruker sykt mye (scene)tid og krefter på å vise fyren levere cheesy one-liners, og posere i "badass" poses med den stygge, kromme berettaen sin osv. OKAY, jeg skjønner at han er en kald og manipulerende fisk - jeg skjønte allerede det FØRSTE gangen. Jeg trenger ikke å bli minnet på det hver ENESTE gang han får scenetid. Hva med å utdype karakteren i stedet? gisp, f*en for en lite troverdig tv/film skruk. Han bruker dessuten for mye energi på å se/høre ut som Liam Neeson.

 

Også har vi blåøyde og naive Andrea - er det i det heletatt mulig å overleve så lenge etter dommedag, med en så naiv holdning som henne? N-E-P-P-E. Jeg synes hun var okay i den første sessongen - hva f*en skjedde?! Jeg river meg i håret.

 

Dette har blitt hotel cæsar med zombier. Egentlig hadde ikke zombiene trengt å være der en gang. De blir jo kun brukt som filler for poengtering eller å skape "gisp-momenter" gjennom hele sessong 2 og 3.

 

Kanskje jeg begynner å bli for gammel for greier som det her - ikke vet jeg.

Dette har uansett blitt et kjempe-ork å se på (nei, ingen tvinger meg til å se dette, korrekt.)

 

 

Det eneste jeg synes er interessant med sessong 3, er at Rick så smått begynner å overta personligheten til en viss annen herremann fra forrige sessong. Om det er det som er intensjonen vet jeg ikke helt - har ikke lest tegneseriene enda.

 

Jeg ble akkurat ferdig med "the last of us" og "walking dead"-spillene fra telltale, rett før jeg startet et sessong 2 og 3-marathon - dette kan jo ha noe med pessimismen å gjøre. Enten det, eller så har jeg rett og slett blitt for gammel for dette her.

 

 

Uansett, jeg synes traileren for sessong 4 så ganske alright ut - menneh, en trailer er en trailer, eh?

Walking Dead

En gravplass for oss, en gravplass for deg:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Herlig! Håper Glenn fortsetter med å være slik han var i forrige sesong, han er favoritt :)

 

Men er det noen som vet når den kommer ut på Netflix?

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Dette har blitt hotel cæsar med zombier. Egentlig hadde ikke zombiene trengt å være der en gang. De blir jo kun brukt som filler for poengtering eller å skape "gisp-momenter" gjennom hele sessong 2 og 3.

Det er jo meningen med serien. The Walking Dead er en dramaserie med zombier som et slags bakteppe. Og tittelen the Walking Dead har en dobbeltbetydning og kan både bety zombiene og menneskene som er døende. Det hadde vært gørrkjedelig hvis serien bare hadde fokusert på zombieslåssing.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

TWD kommer aldri til å være mer spennende eller bedre enn Breaking Bad og sånt. Men ihvertfall har jeg tro på at sesong 4 kommer til å bli mer interessant og meningsfylt enn Dexter sin siste sesong nå i sommer, for det var jo selv sesong 3 på sine kjipe episoder.

 

Skulle bare vi fikk mer episoder som den episoden der Michonne, Carl og Rick møtte på Lennie James sin karakter igjen, eller en episode som ikke hadde noe med Rick & Co å gjøre. Kunne vært greit å fått noe fra perspektivet til noe annet, som Frank Darabont ville gjøre med første episode i sesong 2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...