Gå til innhold

The Walking Dead - Generell Diskusjon - (USA-sendetid) - (Ikke spoilere fra tegneserien)


Anbefalte innlegg

Akkurat ferdig med de to siste episodene, og nå lest igjennom de siste uleste postene..

 

Igjen er jeg glad for at vi er forskjellige.. Jeg likte veldig godt sesongfinalen, men syntes var veldig dumt at Andrea ble borte.. Likte henne jeg! Litt mot strømmen, som vanlig.,

 

Antok at The Guvernor skulle bli "plukket" på slutten der, siden de bare var tre igjen mot resten, men det skjedde altså ikke.. No harm done, for min del! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes ikke den fortjener å være likt som en god sesongfinale etter den opphypen serien har gjort i de siste episodene med en slags hype at slaget ville være så stort med et endelig eller noe elendig oppgjør mellom The Governor og Rick. En grei til god episode derimot kunne jeg vært enig i, hvis det ikke hadde vært en sesongfinale.

 

Men det var for lett med The Governor, og det var liksom så mye hastverket virket det som i de siste 10 minuttene. Eksempelvis kunne de gjort mye bedre slutt på karakteren denne sesongen uten å drepe han av. For eksempel et scenario hvor de ville latt Shrupert og Martinez bli drept av Rick & Co med The Governor på rømmen på et vis, uten noe særlig våpen.

Endret av Maury
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Men det var for lett med The Governor, og det var liksom så mye hastverket virket det som i de siste 10 minuttene. Eksempelvis kunne de gjort mye bedre slutt på karakteren denne sesongen uten å drepe han av. For eksempel et scenario hvor de ville latt Shrupert og Martinez bli drept av Rick & Co med The Governor på rømmen på et vis, uten noe særlig våpen.

Og evt. at Rick & Co kunne ha drept15+ stk i fengselet sånn at den der slaktinga på slutten ikke hadde virket så overdreven/urealistisk. (Armert til tennene men ingen skyter tilbake.)

 

Helt grei episode/sesongavslutning men ingenting mer enn det, av de 7 siste episodene må jeg si episode 12 traff best for min del.

Lenke til kommentar

Det er lov å synes det! :) Jeg likte den! Den kommer ikke på noe top-liste over sesongfinaler, men forventer jeg aldri heller, jeg var fornøyd når jeg var ferdig, og det er godt nok for meg.. Var veldig nysgjerrig på hvordan det hele skulle enda, og likte svært godt at Guvernøren bare klikka og mista det helt.. Fin vri synes jeg, og det passet godt inn i serien! Det du følte som hastverksarbeid følte jeg var en flott vending! :)

 

Siden jeg vet du har sett The Wire, skal jeg ta et eksempel derifra:

 

 

Måten Omar døde på.. En stor personlighet, borte på et blunk, helt uventet, ingen showdown, eller noe.. Jeg har et mye sterkere forhold til Omar enn Guvernøren, og jeg hatet lenge at han ble tatt av dage, men respekterer det og synes det er flott at serier velger å ta en "enkel" (hastverkaktig?) løsning, siden de da viser at alt ikke trenger å skje med fyrverkeri rundt, om du skjønner?! Det hadde vært "for Hollywood" i min bok om det hadde blitt Rick vs. the Guvernor på slutten.. Men, mulig jeg hadde likt det også..

 

 

Uansett, poenget er, jeg forventet ikke mer, og ble fornøyd! :) Men, ikke misforstå, jeg legger ikke lista lavt.. TWD er en av de større favorittene mine for tiden! :)

Lenke til kommentar

The Govenor 'var' som en the Walking Dead-versjon av en viss terrorist fra utøya.

Jeg gikk hele tiden å håpte at han skulle vise sitt sanne ansikt mot "de svake" og bli utstøtt -- eller verre.

 

Det vanskeligste -- absolutt vanskeligste -- man kan lære soldater er å ta liv.

Statistikk fra intervjuer viser at de færreste soldater faktisk sikter på fienden.

Den største akilleshælen til det å eie et våpen for selvforsvar er også nettopp det at de færreste er i stand til å skyte andre mennesker.

Slik sett er jeg litt bekymret for en viss person sin mentale helse etter denne episoden, siden han ikke viser anger for det han gjorde i en situasjon hvor handlingen var helt unødvendig.

 

Episoden tilfredsstilte meg, men jeg hadde håpet på at ulvene spiste alfahannen på grunn av hans gjerninger mot lammene.

Lenke til kommentar

Er det flere enn meg som synes denne serien har tapt seg enormt etter at den første sesongen var over? Den første sesongen hadde ihvertfall litt variasjon. Den ga meg et realistisk inntrykk av hvordan dette ville vært i en realistisk situasjon, og karakterene i serien oppholdt seg ikke konstant på samme sted. Sesong 2 var den definitivt dårligste av alle. Karakterene befant seg stort sett ett sted, og det var på gården. Av og til var de på vandring i skogen, eller i nærheten av bobilen. Sesongen hadde også det dårligste plottet av alle, nemlig å finne en liten pike som ingen seere har opparbeidet seg noe som helst forhold til, som er datter av en mor som seerne (på det tidspunktet) ikke hadde opparbeidet seg noe som helst forhold til. Dette greide de å dra ut gjennom en hel sesong. Helt utrolig. Sesongen avsluttes med at de beste karakterene i serien dør. Den tredje sesongen er bedre, men sliter med mye av de samme. Det er igjen lite variasjon. Du har et fengsel, og du har en liten by. Disse er i krig mot hverandre, og hvem som vinner, hvem vet? All følelsen av realisme fra sesong én er ihvertfall borte.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...