Gå til innhold

The Walking Dead - Generell Diskusjon - (USA-sendetid) - (Ikke spoilere fra tegneserien)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Utrolig hvor mange som er innom her for å klage på serien. Allikevel gidder dem faktisk å sitte å se på sesong etter sesong.

 

Mener du at vi skal slutte å se på bare fordi det kommer noen kjedelige episoder? Jeg liker serien, men synes siste halvdel av denne sesongen har vært ganske kjedelig og det må det være lov å klage på. Det er mange serier som har tatt seg opp igjen etter kjedelige perioder, så jeg kommer til å se på sesong 4 også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Det er vanskelig å si noe om kvaliteten om man lar være å se på, eller hva?

 

Greit nok det, men det må da være mulig å gi faen i å skrive det konstant i denne tråden? Mye bedre om folk bare kan holde det for seg selv så man heller kan diskuterere serien her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er så teit argument, at det er en dramaserie. Og like teit er det å si at det er flott at alle kan dø.

Tingene som blir gjort gir ikke mening. Det er på høyde med 90-tallets "skrekkfilmer" med udødelige mordere, splitte opp og gå inn i mørke bygninger. Ikke ta livet av en og annen, men kan skyte mange i kaldt blod fordi de ikke har en viktig rolle. Og blabla.

 

Det virker påtvunget og og lite troverdig. Karakterene skal liksom være "vanlige" folk som vi finner i ethvert samfunn i dag, men kun et fåtall er "menneskelige".

Som hele den Andrea-episoden hvor hun nesten kom frem til fengselet, men ble funnet av guvernørnen idet Rick så bort.Og at han med et øye, kunne se en person på et jorde på nedsiden av veien mens det vandrer zombier overalt.

For å ikke snakke om hvor overraska folka fortsatt blir over at det er zombier på nye steder.

 

Jada, jada, en kan si hva en vil om at en serie med zombier ikke er troverdig, men likevel forventer du ikke at Rick fysisk får vinger og kan fly.

 

Akkurat nå føles serien som en under gjennomsnittlig drama-serie med et innslag og en påminnelse om en reel fare i form av walkers.

 

Og endelig er Andrea borte :wee: .

Lenke til kommentar

Synes det var merkelig, at ingen klarte å skyte tilbake. Greit de var bare vanlige folk, med minimal våpentrening, men 25 stk på rappen så enkelt? No way :p

Og hva med de to andre, som bare ble med ham videre etterpå? Kanskje de skal begynne å åpne øynene, og ta ham ut før han tar de?

 

Nja.. de er jo sivile, ikke så veldig trente vil jeg tro. Det er kjapt å få panikk også når en mann plutselig går amok og skyter alle som protesterer eller løper sin vei.

 

Jeg tror Martinez (det var vel det han het?) og han mørke fyren kommer til å gjøre som han sier i frykt for hans vrede, de har jo gjennom hele serien virket som noen sauer som bare gjør som de er blitt fortalt og ikke stilt spørsmål ved ting. Jeg DIGGET å se frykten i deres øyne.. Du kunne se at de tenkte ''WTF?!''.

Lenke til kommentar

Nja.. de er jo sivile, ikke så veldig trente vil jeg tro. Det er kjapt å få panikk også når en mann plutselig går amok og skyter alle som protesterer eller løper sin vei.

 

Jeg tror Martinez (det var vel det han het?) og han mørke fyren kommer til å gjøre som han sier i frykt for hans vrede, de har jo gjennom hele serien virket som noen sauer som bare gjør som de er blitt fortalt og ikke stilt spørsmål ved ting. Jeg DIGGET å se frykten i deres øyne.. Du kunne se at de tenkte ''WTF?!''.

Martinez står jo på en måte i gjeld til guvernøren etter at han ble reddet og tatt inn i gruppen etter at alt så så mørkt ut. Viser til samtalen mellom han og Daryl.

 

Og jeg syntes heller ikke det er så rart at ingen klarte å skyte tilbake. De er som sagt sivile og gikk rett i flight modus. De hadde nok ingen forventninger om at guvernøren skulle utføre slike handlinger. Kanskje tenkte de at han bare ville skyte dem som snakket han i mot, eller så rakk dem rett og slett ikke å tenke.. Noen sier det er urealistisk, er det egentlig det? Man kan jo se på hendelser som har skjedd på ekte, store skolemassakre og lignende, sjeldent noen sivile prøver å gjøre motstand.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva med faren til han tenåringen som ble skutt av Carl? Han holdt riflen opp mot Guvna, og hadde god tid til å trekke på avtrekkeren da the Guvna dro opp håndpistolen og skjøt.

 

De er ikke like gale som han er. En normal person ville vel brukt våpenet til å virke truende uten å kunne trekke av fort nok i møte med en kaldblodig morder, som guvernøren er. Menneskeligheten deres blir da en svakhet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva med faren til han tenåringen som ble skutt av Carl? Han holdt riflen opp mot Guvna, og hadde god tid til å trekke på avtrekkeren da the Guvna dro opp håndpistolen og skjøt.

 

Han gikk i freeze modus :)

 

 

Les mer her:

 

http://www.stressstop.com/stress-tips/articles/fight-flight-or-freeze-response-to-stress.php

 

De er ikke like gale som han er. En normal person ville vel brukt våpenet til å virke truende uten å kunne trekke av fort nok i møte med en kaldblodig morder, som guvernøren er. Menneskeligheten deres blir da en svakhet.

 

Bra svar, enig der :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...