Gå til innhold

The Walking Dead - Generell Diskusjon - (USA-sendetid) - (Ikke spoilere fra tegneserien)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

- Seriens beste 8 episoder på rad i høst. En blanding av elendige, greie og minst en av seriens beste episoder i andre delen nå på nyåret.

- Delvis shitty sesongfinale, elendig avslutningen på en hype serien nærmest har tyna ut med oppgjøret mellom Rick og The Govenor

- The Govenor kunne overlevd, men ikke på den måten han overlevde på.

 

Sesongfinalen er i bunn og grunn en klar måte å se hvordan AMC rett og slett ødelegger for serien. Jeg tror virkelig at Glen Mazzara (som styrte serien i starten av sesongen) ville gjort noe helt annet enn Scott Gimple.

 

EDIT: Muligens jeg ser annerledes på det om jeg tenker om det i en mer våken tilstand enn akkurat nå.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Jeg likte hva ellers som skjedde, men de hypa opp det endelig slaget mellom Woodbury og fengslet veldig mye. Og med et elendig payoff, The Gorvenor trengte ikke å dø, men han slapp altfor lett unna for å være en sesongfinale, og være fyren som nettopp drepte Merle og som gjorde at Andrea døde nettopp.

 

Synes det var riktig at de drepte av Andrea, karakterens død passa så bra med det Carl sa til Rick om at du må putte ned monstrene før de kan komme tilbake å skade/drepe deg. Andrea er simpelt et offer for hennes egne handlinger, hun ville ikke innse at The Govenor var umulig å snakke til fornuft/endre. Dermed måtte hun lide.

 

Men jeg vil ikke savne Andrea. Synes karakteren fikk nok fokus denne sesongen, og dette føltes ut som en grei måte å avslutte karakteren.

 

Nå vil jo The Govenor returnere, men jeg er litt usikker hvilken vei det vil ta serien. Mer vimsing i bushen?

Lenke til kommentar

Hennes død var også ganske idiotisk. Hun hadde all verdens tid på å komme seg fri, men istedet brukte hun tiden til å snakke med Milton og sjekke om han var i live. Når hun fikk løs den første armen kunne hun stikke det verktøyet inn i hodet til Milton, men neida, hun måtte få løs den andre og.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hva skjedde med at det kunne ta opptil 8 timer før folk ble zombier? Virker som om de fleste "snur" med en gang når det er dårlig tid.

 

Ellers synes jeg siste halvdel av denne sesongen har vært temmelig kjedelig og skuffende. Kunne fint vært kutta ned til 13 episoder totalt. At vi ikke fikk noen showdown mellom Rick og Guvernøren var som et slag i trynet etter all hypen og ventinga. Andrea vil ikke bli savnet.

Lenke til kommentar

Hva skjedde med at det kunne ta opptil 8 timer før folk ble zombier? Virker som om de fleste "snur" med en gang når det er dårlig tid.

 

Ellers synes jeg siste halvdel av denne sesongen har vært temmelig kjedelig og skuffende. Kunne fint vært kutta ned til 13 episoder totalt. At vi ikke fikk noen showdown mellom Rick og Guvernøren var som et slag i trynet etter all hypen og ventinga. Andrea vil ikke bli savnet.

 

De kan ''turne'' når som helst. Dr. Edwin Jenner sa dette i sesong 01e06. ''we have had reports as in little as 3 minutes'' The longest we heard was 8 hours.

Endret av Mørkeblå
Lenke til kommentar

Jeg ser definitivt på Walking Dead som en serie om mennesker i en post-apokalyptisk setting. Det gjør jeg også om Lost. Lost scorer dog bedre på alt en dramaserie trenger (selv om jeg elsket sesong 1 av TWD.)

 

 

 

På dette tidspunkt i TWD, kan hvem som helst dø for min del. I Lost gråt jeg da Charlie døde. Felte også noen tårer da Jin og Sun møtte sin skjebne. Karakterene i Lost betydde noe for meg. Hadde AMC holdt koken oppe, og gjort seeren (meg) mere forelsket i karakterene, samt spicet opp storyen en del, ville nok TWD vært en definitiv favorittserie.

 

 

Endret av Hårek
Spoiler
Lenke til kommentar

De kan ''turne'' når som helst. Dr. Edwin Jenner sa dette i sesong 01e06. ''we have had reports as in little as 3 minutes'' The longest we heard was 8 hours.

 

Ja, men det skjer nesten alltid etter 3 minutter når noen har dårlig tid eller hvis det er en viktig karakter. Den eneste gangen vi har sett det ta lang tid er vel med søstra til Andrea.

 

 

Da Jin og Sun døde ble jeg egentlig bare forbanna fordi det var en utrolig lame måte å avslutte historien deres på.

 

Endret av Hårek
Spoiler
Lenke til kommentar

Skuffende episode som en sesongfinale.Hadde dette vært for 1-2 episoder tilbake, ingen problem. Men det her var langt fra noen avslutning, eller et stort oppgjør som det har bygd opp til i 10(?) episoder nå. Eneste gode som kom ut av at Andrea endelig er ute.

 

Og til dere som tror det er at jeg savner action og misforstår serien; Nei det er ikke det, men det er uthaling av tid, og at de bygger opp til noe som aldri kommer. Det er bare prat og lite konsekvenser. Eneste som skjedde var vel at nå vet alle at guvernøren er syk i hodet, og Woodbury er vel mer eller mindre skakkkjørt. Aner ikke hvor mange som ble med til fengslet eller ble skutt ned.

 

Jeg holder også en knapp på at det er AMC som ødelegger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...