Gå til innhold

The Walking Dead - Generell Diskusjon - (USA-sendetid) - (Ikke spoilere fra tegneserien)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes det er litt mye ufortjent kritikk her. For det første så er ikke dette en tradisjonell zombie-film. Det er en tv-serie, så da kan det ikke være action hvert minutt. Vi har sett det samme i alle andre populære serier. 24, Lost, Band of Brothers. Drama er en stor del av seriekulturen.

Foreløpig liker jeg det som skjer i byen bedre enn hva som skjer i den campen. Men den lille samlingen med folk representerer det lille samfunnet som er igjen etter katastrofen. Så da må det nesten slenges med noen stereotyper for å representere de forskjellige folkene man vanligvis finner i et samfunn. At det finnes rednecks såpass langt sør i statene var ikke noe sjokkerende for min del.

At Rick velger å dra for å redde rasisten var fordi han måtte avgjøre hvilken type menneske han skulle være. En egoistisk survivor eller en som er villig til å risikere sitt eget liv for å redde andre.

Ble litt skuffa når jeg la merke til at serien ble kuttet ned til 45 minutter ifra pilotens 60 minutter. Men er vel det som har blitt standarden for denne typen serier.

Gleder meg til neste episode.

Lenke til kommentar

Nå er jo programmet laget for amerikanske seere, som er fullt klar over at kanalen eksisterer. I og med at de satte rekord med 5.3 millioner seere på piloten, så sier det seg selv at de gjør noe riktig.

Karakterer utvikler seg gjennom sesongen, men hvis det ser håpløst ut så er det jo bare å slutte å laste det ned gratis.

Lenke til kommentar

"Vi må skrive dårlige karakterer fordi publikum er dumme" er rett og slett en fjollete unnskyldning for folk som har gitt opp. Og ja, jeg er fullt klar over at man må gi de mer enn to episoder. Likevel er det helt på sin plass å slenge ut en liten bemerkning om at det ikke ser spesielt lyst ut for den delen av galleriet på nåværende tidspunkt.

Lenke til kommentar

"Vi må skrive dårlige karakterer fordi publikum er dumme" er rett og slett en fjollete unnskyldning for folk som har gitt opp. Og ja, jeg er fullt klar over at man må gi de mer enn to episoder. Likevel er det helt på sin plass å slenge ut en liten bemerkning om at det ikke ser spesielt lyst ut for den delen av galleriet på nåværende tidspunkt.

Samtidig har vi fått veldig lite tid med hver og en av dem. Kan det være du dømmer dem med for liten informasjon?

Bare se på en serie som The Wire. Flere der virket veldig stereotypisk utifra de første minuttene vi ble introdusert til dem, men etter fem sesonger hadde vær og en et tjukt lag med nyanser. :)

Lenke til kommentar

Som jeg allerede har påpekt er det absolutt en mulighet for at jeg vil sitte med to-dagers skjegget i postkassa og at disse rednecksa i kommende episoder vil glimte til med en Chilensk gruvedybde av Mad Men-dimensjoner. Inntil den dagen kommer klamrer jeg meg likevel til retten til å kunne rise og rose serien utifra hva jeg får servert ukentlig, det er jo tross alt halve morroa med å ikke vente til sesongen er ferdig.

Lenke til kommentar

kirkman.jpg

Denne episoden likte jeg veldig. Robert Kirkman som har lagd tegneserien var dagens forfatter, og det var noe han klarte veldig godt. I tillegg synes jeg Johan Renck(fra Breaking Bad) gjorde en kjempebra jobb innenfor regi`en i episoden.

Å her fikk vi servert den sterkeste episoden siden piloten, selv om jeg likte episode 2 svært godt og.

Jeg likte også den lille biten med at vi fikk vite noe om bakhistorien til Glenn uten at det ble noe særlig fokusert på det. At han var bare en helt vanlig pizzabud. Jeg liker hvordan serien kommer tilbake til det at folk gjør ting litt ovenfor deres del. Slik som Glenn var en utmerket strategist, G som gikk fra å være en vaktmester(?) til en leder for en stor gjeng og et eldrehjem, samt Shane som både er jury, dommer og politi.

Å nå, hvor er Merle. Og var det han som tok bilen? Kanskje litt feil at serien fokuserer for mye på Merle. Men det er vel det plusset/minuset som kommer når slike serier tar litt ujevn vending fra bøkene/orginalen/tegneseriene og legger til noe ekstra, eller gjør om handlingen en liten bit. Noen ganger fungerer det, andre ganger ikke. Dette har vi sett mye av i True Blood, både negativt og posetivt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...