Gå til innhold

The Walking Dead - Generell Diskusjon - (USA-sendetid) - (Ikke spoilere fra tegneserien)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sesong 3 blir bedre, men jeg synes fortsatt denne serien lever generelt for dårlig. Sammenlignet med andre action-/dramaserier går er det ganske lav progresjon i plottet, og det er forsåvidt greit det, men da må det kompenseres med sterke karakterer. Sterke karakterer er dessverre mangelvare i TWD. Daryl og Glenn er de eneste jeg personlig finner interessant.

 

Sammenlignet med for eksempel Sons of Anarchy, så er TWD langt etter akkurat nå. SoA kliner til med plot twists i nesten hver episode som fører handlingen forover, og karakterene skinner! Jax, Clay, Tig, Chibs, Gemma, Unser, Bobby. Som perler på en snor. For ikke å glemme at birollene i de forskjellige sesongene er meget sterke, og de påvirker plottet i stor grad.

 

I TWD forsvinner birollene i det påtvungne dramaet mellom hovedkarakterene. Har hele denne sesongen ventet på at Milton Mamet skal løfte seg, men han står stille. Axel vokste til å bli en karakter man kanskje kunne begynne å like, men neida, han ble skutt.

 

Har ennå ikke sett episode 14 i det jeg skriver dette, men så langt har sesong 3 vært fram og tilbake mellom fengslet og Woodbury. Litt kjekling, og litt skuddavveksling har det vært, men ellers har det stått rimelig stille. At AMC bruker 13-14 episoder for å bygge opp til en potensiell intensiv slutt, finner jeg skuffende, da de viser med Mad Men at de kan lage kvalitetssesonger med 13 kvalitetsepisoder.

Lenke til kommentar

Herregud altså.

Skulle tro det var Laurie Holden som hadde skrevet episoden og som skulle vise alle at "jeg kan spille drama-rolle".

På en tilfeldig plass midt ute i skauen så finner Philip henne? Og så ankommer bygningen på akkurat samme tid og hele veien nesten får tak i Andrea? Og det med et øye, mens når han sitter i det kammeret og Andrea sikter på han, ser han det ikke?

 

Og nå som Andrea endelig skjønner at noe er galt, så forventer hun enda at alle skal høre på hva hun har å si. Og at hun NÅ skal steppe opp og ta livet av guvenøren?

 

Lurer på hvorfor jeg enda ser på. Skjer ingenting, og denne karakterutviklinga alle snakker om er ikke nok til en 45-minutters episode hver uke.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Jepp. Drittepisode, jeg er skuffet.

 

Jeg synes det er helt idiotisk at de fortsatt kan bli overrasket av zombier i skogen og lignende. Det er en ganske åpen skog i dagslys, og det er et etablert faktum at zombiene kostant lager "peselyder", så hun burde hørt dem på lang vei. Men neida, hun klarer å bli overrasket, og det totalt uten grunn. De gjorde ingen skade, det var ikke skremmende, og det var ikke god TV.

 

Denne serien er blitt dårlig, og jeg lurer på hvorfor jeg fortsatt ser på den.

Lenke til kommentar

Herregud altså.

Skulle tro det var Laurie Holden som hadde skrevet episoden og som skulle vise alle at "jeg kan spille drama-rolle".

På en tilfeldig plass midt ute i skauen så finner Philip henne? Og så ankommer bygningen på akkurat samme tid og hele veien nesten får tak i Andrea? Og det med et øye, mens når han sitter i det kammeret og Andrea sikter på han, ser han det ikke?

 

Og nå som Andrea endelig skjønner at noe er galt, så forventer hun enda at alle skal høre på hva hun har å si. Og at hun NÅ skal steppe opp og ta livet av guvenøren?

 

Lurer på hvorfor jeg enda ser på. Skjer ingenting, og denne karakterutviklinga alle snakker om er ikke nok til en 45-minutters episode hver uke.

 

Jepp, veldig lite i episoden gav mening. F.eks at hun ikke tok bilen til guvernøren etter å ha etterlatt ham til zombiene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kort storm, i så fall.

Skjer sikkert i siste episode eller første episode av neste sesong :)

 

Det kan være fordi han tok med seg nøklene, men hun kunne i det minste sabotert den.

Tror lysa sto på fra bilen etter han hadde forlatt den. Uansett så så det jo ut som han døde, Andrea tenkte nok heller ikke helt klart etter å nettopp sluppet unna med livet i behold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

YAY da var Andrea borte iallefall.

 

 

Edit:

FUUUUUUUUUUUUUUUUUUARK HUN ER FORTSATT ILIVE :(

 

Edit:

Det er så lættis å lese i denne tråden. Dere husker at sesong 2 var skammelig dårlig? Likevel er dere helt satt ut av at denne sesongen heller ikke er bra? YOU'RE ALL INSANE!

Vil si at halvparten av episodene er gode og halvparten er kjedelig, som idag.

Endret av Primer4
Lenke til kommentar

Dere vet at The Walking Dead er en Drama serie right? Det er hovedsjangeren ;) Jeg liker godt denne gode blandingen mellom drama og action.

Men da kan de vel for svarte skrive inn drama, og ikke et generisk manus til en dårlig horror-film som tilfeldigvis inneholder zombier.

 

Hele episoden kunne vært kutta ned til to-tre scener og tatt 6-10 min av episoden, og brukt resten på noe annet.

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...