Gå til innhold

The Walking Dead - Generell Diskusjon - (USA-sendetid) - (Ikke spoilere fra tegneserien)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

5000 til 1 ja, og Rick har drept 86. (som man har sett)

 

Setter litt perspektiv på ting.

 

Nå regner man vel med kun de vi har sett har drept. Det er et betraktelig tidsrom mellom S02 og S03, så jeg vil vel tro at den "ekte" kill counten hans er vesentlig høyere.

Lenke til kommentar

Nå regner man vel med kun de vi har sett har drept. Det er et betraktelig tidsrom mellom S02 og S03, så jeg vil vel tro at den "ekte" kill counten hans er vesentlig høyere.

 

skrev jo det, men uansett, selv om han har drept 10 ganger så mange, så er han ikke i nærheten og drepe "sin del".

 

Hvis menneskeheten noensinne skal overleve dette, må de som lever drepe 5000 zombier hver, og helst flere, da antall mennesker krymper drastisk.

Lenke til kommentar

Samtidig dør jo zombiene ut etterhvert. Dersom de få gruppene av mennesker klarer å forhindre at de som dør i disse gruppene blir zombier, så kan det jo være lys i tunnellen... :)

 

For hvert menneske som dør, så må man drepe 5000 til!

 

:(

Lenke til kommentar

For hvert menneske som dør, så må man drepe 5000 til!

 

:(

 

Joda, jeg vet det. Samtidig, gitt nok tid, vil zombiene dø ut av seg selv etterhvert. Kjøttet råtner og de vil falle fra hverandre. Da vil jeg tro at det går an å bygge opp sivilisasjonen igjen. Det forutsetter at de gjenlevende menneskene gir alle som dør et solid kakk i hodet så ikke de også blir zombier.

:)

Lenke til kommentar

Likte episoden, jeg.

 

Likte ikke episode 11, men denne (13) og forrige ukes episode (12) likte jeg og.

 

Synes episoden godt trakk frem paralleller mellom Rick og Phillip, spesielt hvordan hver mann mistet sin kone uten å ha en sjanse for en siste samtale. Selv om Rick er blitt veldig mye galere, og veldig mye kaldere (slik vi så forrige uke), så er fremdeles Rick ikke på nivå med The Gorvenor (eller Phillip).

 

Forrige uke så vi dette når Rick ikke ville redde haikeren, men heller ikke han drepe fyren, og Rick tok sekken hans etter at han så fyren hadde blitt zombiemat. Det er en mindre forskjell på haikeren og hva Phillip gjør, men det setter ting i litt perspektiv. Dette er dessverre ikke Blacks Ops: Zombies, det kommer det aldri til å være heller.

 

Personlig ville jeg sett serien breie ut den verden Rick og de andre lever i, slik de gjorde veldig bra i starten av sesongen. Vi trenger flere one-offs som hvor Rick møtte Morgan, vi trenger flere greier hvor vi ser Phillip drar rundt å skyter ned uskyldige. Vi trenger det ikke bare for underholdning, men serien også for å gjøre karakterene til noe interessant. For å gjøre en serie bra trenger man ikke bare et bra konsept, man trenger også bra karakterer og utviklinger for karakterene, dette er noe TWD misser og skyter blink på, veldig variabelt, men jeg kan leve med det når det bare 16 episoder i året.

 

 

Dessverre får vi heller ikke noe flashback-historie om hvordan Atlanta eller noe falt, siden AMC vil bare forsette å sette kjepper i serien ved å sparke sjefsprodusenter som vil utforske serien utenfor hovedkarakterene (ergo bruke mer penger) og en diva av en tegneserie-maker ved navn Robert Kirkman som hater å se tv-serien blir og rikere enn tegneserien hans som ble så mye dårligere etter det plottet vi ser i sesong 3 av tv-serien.

 

EDIT: Hva skjer med AMC og bruken av musikk i slutten av hver eneste episode for tiden?

Endret av Maury
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg bare gleder meg til hele denne affæren med "The Guvernor" er over og spent på hvor serien (leser ikke tegneserien) tar veien. Jeg er som mange andre lei av desse små interne konfliktene og mer spent på hvordan det ligger ann med resten av USA og verden. Hvordan alt dette startet. Hele den apokalypse-følelsen får det hele til å virke mer spennende!

 

Sesong 1 var herlig, og vi fikk mer inntrykk av det, så kom en håpløs sesong 2 og nå er snart en middels sesong 3 snart over. Jeg håper ikke denne dalende kurven er pga Darabont gikk. Dog er jeg nyskjerrig på hvordan serien hadde utviklet seg med han som sjef fortsatt.

Lenke til kommentar

Ja det var litt av en drittepisode, kun snakking, og veldig lite av den "kalde spenningen" Jeg synes forrigje episode var en av de beste, der vi får se Morgan igjen, og der Michonne (som er en av favorittene mine) får vist seg litt bedre. Jeg regner med at denne tunge, plapre episoden skal bygge opp til et senere høydepunkt, men vi får se om de har tenkt å dra denne krigen helt til sesong 4...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...