Gå til innhold

The Walking Dead - Generell Diskusjon - (USA-sendetid) - (Ikke spoilere fra tegneserien)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På den andre siden, er det virkelig lurt å risikere livet for å hente en person?

menneskelig medfølselse som resulterer i mye ulogisk tenkning med tanke på egen overlevelse, her kan man dra paraleller mellom sivile og trent millitært personell, tankegang på overlevelse er så vilt forskjellige at man skulle tro man kom fra hver egen sin planet...jeg ville aldri dratt inn igjen f.eks. men det blir jo bra drama på tv av det :D gleder meg til og se resten av denne serien!.

Lenke til kommentar

Rednecken er irrelevant, og kun en naiv hippie med et bastant positivt menneskesyn kan forsvare å risikere resten av gruppas overlevelse på en slik meitemark. Men med våpenene og walkie-talkie kontakt med negern inn i bildet blir plutselig situasjonen en helt annen. Ville jeg gjort alt for å redde en som reddet meg? Kanskje ikke, men jeg liker å tro at jeg hadde orket å være såpass omtenksom i en krisesituasjon.

Endret av KjemikerJon
Lenke til kommentar

Lærte av BSG at man ikke skal dømme serier etter første episode, men her går det jo faktisk nedover. Episode 2 drives BARE frem av de eldste triksene i den billigste boka, men kanskje settingen "setter" seg etter hvert. Burde jeg se episode 3?

Virker som om mange av zombie-statistene ikke klarer å skjule at de har det kjempegøy. Hjelper ikke akkurat på stemningen.

Lenke til kommentar

Jeg ser egentlig ikke hva du klager på. Hva mener du med de eldste triksene i boka? De har nå styrt unna de fleste klisjeer, i tillegg har de ingenting som virkelig kan defineres som cliffhangere. Ikke falt de for fristelsen og trekke ut gjenforeningen med kona og sønnen til en evighet heller.

Lenke til kommentar

På den andre siden, er det virkelig lurt å risikere livet for å hente en person?

Personen har vi også kun fått sett i fem minutter, som vel blir litt lite å definere hans ethos på (selv om det ikke var særlig imponerende fem minutter for hans del...).

For Rick, som nettopp hadde funnet igjen sin sønn, var det et utrolig sterkt valg. Har unger selv og de meste av regler ser jeg for meg ryker ut vinduet om det handler om deres beste, samtidig vet jeg at barn lærer best av gode eksempler - å være en far som etterlater noen til den visse død er nok ikke den rollemodellen man ønsker å være. Refleksjon i egne barns øyne er det mest kritiske speilbilde man kan finne...

Rick fremstår som en skikkelig good-guy i en TV-serietid hvor vi for det meste er omringet av anti-helter og "gode folk som tar en serie dårlige avgjørelser" (for å bruke Bryan Cranstons beskrivelse av Walther White).

Det er kjekt med en litt bad-ass speidergutt. Så lenge det varer, ser for meg at han endrer psyken en god del grunnet samfunnet de lever i. Tvinges nok til å ta noen "grå-valg" senere.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hva med den zombien inne i stridsvogna? Hvordan ble han smittet uten å komme seg ut? Må en zombie ha kommet inn, smittet, for så å trå ut, mens soldatzombien bare ble stående?

Hvorfor prøvde han ikke mer ved stridsvogna, men hørte på en tilfeldig radiostemme? Ville da i det minste sett om en fikk gjort noe innenifra.

Regner med vi får vite mer om han svarte mannen og sønnen fra første episode? Ble hun dama skutt? Kan ikke huske at hun ble skutt, men ble det antydet at det skjedde?

Selv om jeg ikke er enig i flere av avgjørelsene, føler jeg serien er friskt blod i en ellers relativt gjennomsnittlig serieverden.

Lenke til kommentar

Er ikke sikkert du trenger å bli bitt, men du må vel på en eller annen måte bli smittet av denne formen for sykdom eller hva det nå enn er. Folka snakker jo om at du koker over av feber osv før du til slutt dør, for så å våkne igjen, jeg tviler på om det samme skjer om kutter deg selv og blør ut, henger deg selv, hopper fra en bygning, dør av alderdom eller bare blir skutt i fillebiter (i andre steder enn hodet).

Lenke til kommentar

Nei. Man blir zombie om man dør.

Kilde?

Det lå en haug med døde folk utenfor sykehuset som ikke hadde blitt zombier.

Det står i tegneserien at alle er smittet og vil komme tilbake som zombie uansett hvordan man dør. Husker ikke nøyaktig i hvilken utgave de finner det ut, men er hvertfall en episode i utgave 14 hvor det blir vist.

Datteren til Tyreese kommer tilbake etter hun tar selvmord ved å skyte seg selv i utgave 14.

De utenfor sykehuset var jo zombier som var "put down".

Endret av Dassen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...