Gå til innhold

The Walking Dead - Generell Diskusjon - (USA-sendetid) - (Ikke spoilere fra tegneserien)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes egentlig ikke han er et rasshøl. Han vil det beste for byen sin, men han har en del issues. Jeg forstår drapet på soldatene, da disse kunne laget problemer i byen hans og prøvd å ta over kontrollen. Jeg forstår også hvorfor de jaktet ned damen med sverdet, så hun ikke avslørte hvor det lille samfunnet er. Han gjør en god jobb med å beskytte "sine". Mest av alt forstår jeg sinnet mot Merle. Han løg direkte til the governor og sa at damen med sverdet var død, når hun i virkeligheten kom seg unna, og ledet Rick sin gruppe til dem, som førte til panikk og mange dødsfall for han.

 

Han gjorde heller ikke veldig mye gale med Maggie. Han truet henne med voldtekt og hun måtte blotte seg foran ham, men dette må da sies å være mild tortur i forhold til mye annet vi har sett i serien.

 

Alt i alt synes jeg han gjør en nokså god jobb med å ta vare på sitt lille samfunn, og den paranoiaen han har for "alt" utenfor er ikke veldig forskjellig fra f.eks. Rick sin, og jeg sliter virkelig med å se på han som en bad guy.

 

Jeg forstår drapene på diverse folk for deres ressurser (og egen sikkerhet/fred), det er ikke det i seg selv som gjør han til ett rasshøl. Jeg fikk heller følelsen av at han ikke bryr seg om noen, inkludert de i byen, og ville gått bak ryggen på hvem som helst så lenge det passet hans egen agenda. Det at Merle løy om Michonne var ikke en full løgn, hun var tungt skadet og han antok vel at hun ville død i den røde sonen. Merle hadde uansett vist i tidligere episoder at han var lojal til Governor, og jeg syntes ikke det var rettferdig å ofre han slik som i siste episode. Jeg tror den eneste personen Governor bryr seg om er datteren sin, og nå når hun er død (i hans øyne) så vil han bli gæren og vise sine ekte farger.

I tegneserien så voldtok han Maggie, og jeg tror eneste grunnen til at de ikke har det i tv serien er fordi det skifter hvordan vi ser på personen.

Han hadde fått mindre respekt i seerens øyne tror jeg. De som skriver serien må ta seerens reaksjoner til hjerte også, tv har andre dimensjoner enn en tegneserie.

Endret av b3ta
Lenke til kommentar

Hat mot Andrea! Selv om hun kanskje ikke er helt klar over hva som skjer så hater jeg henne. HAT!

 

Guvernøren er ett rasshøl, selv om jeg liker at de prøver å fremstille han som en annen versjon av Rick. Zombiehodene på hans private sted så jeg på som ''trofeer'' og tror ikke det minste på hva han fortalte Andrea.

 

Merle løy mest sannsynlig på grunn av at han vet hvor hensynsløs guvernøren kan være. Hadde han ikke fortalt guvernøren at han klarte å drepe henne så hadde han mest sannsynlig fått gjennomgå selv.

 

Hat mot Merle, jeg satt klistret til skjermen mens han torturerte Glen, men ble blown away av hvor sadistisk guvernøren var mot Maggie. Det er kanskje noe som er verre når man truer med å penetrere noen fremfor det å slå noen halvt ihjel.

 

Guvernøren er også ett rasshøl siden han bare har lyst til å drepe alle i fengselet og så la det bli ''run over'' av zombier. Det er ingenting han trenger, han vil ikke ha fengselet for sine egne folk, han har bare lyst til å eliminere eventuell konkurranse. Det virker heller ikke som om tankegangen hans var at han ikke kunne bli allierte med Rick & Co, Merle har jo sagt flere ganger at det kan hende at hans egen bror er med dem, og da kunne de sikkert komme frem til en enighet - HVIS guvernøren gadd det.

 

Han gjorde sikkert det han gjorde mot Merle og Daryl som hevn mot Merle, men dette er jo også en perfekt mulighet for han å skape en fiende som guvernørens ''folk'' kan kjempe mot. Da slipper han andre spørsmål som kan lede til sannheten om at de kidnappet og torturerte Maggie og Glen.

 

Jeg liker Michonne. Det er slik hun er. Hun sier ikke mye hvis det ikke er nødvendig, man ser jo at hun liker Rick sin gruppe mye mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja husker jeg leste en liten snytt om det for en stund siden, er det kommet noe mer håndfaste nyheter rundt dette?

 

Stort sett ikke noe annet enn at Norman Reedus og Michael Rooker er bekrefta til å låne bort stemmen og mer til spillet. Noe som ikke var tidligere, bare at de var i samtaler om det.

 

Trolig ut våren/sommeren 2013 ettersom det er et 2013-spill.

Lenke til kommentar

Betryggende at stemmene er på plass i det minste :) Håper de tar seg god tid til denne tittelen, men er jo alltid en viss overhengende fare for at dette kun er en melke tittel.

 

Noe det kapittelbaserte spillet, The Walking Dead absolutt ikke var, herre min for bra de episodene er altså! Men er jo to forskjellige vinklinger av konseptet i tillegg til forskjellige utviklere, så jeg er spennt :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...