Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermkortet og delvis maskinen fungerer ikke

Anbefalte innlegg

Alle kablene er satt skikkelig i.

Bestillte deler til en pc jeg skulle bygge for 3 uker siden, og har hatt litt problemer, men nå fynker den ikke i det hele tatt.

Pc:

Corsair HX 750W

Asus PQ5 pro

Zotac Nvidia geforce 460

Jeg merket at når jeg hadde bygget den ferdig at når jeg skrudde den på så etter noen sekunder skrudde den seg av og etter et halvt sekund, på igjen. Dette problemet seg enda hver gang jeg skrur på maskinen.

Først fpr 2 dager siden så fikk jeg ikke bilde på skjermen så etter litt fikling med kabellen (Presse den inn, ta den inn og ut osv) fikk jeg bilde, men jeg tror ikke det hadde noe med at jeg fiklet med kabelen, det skjedde bare plutselig liksom.

Nå idag fikk jeg heller ikke bildet på skjermen, har også prøvd med 2 forskjellige skjermer og 2 forskjellige skjermkort, så fant jeg ut at skjermkortet/viften til skjermkortet skrur seg av og på (Skjer med begge kortene), og når skjermkortene har stått på har ikke skjermen fungert heller.

Eneste jeg kan komme på nå er at jeg ser at skjermkortene ikke kan settes helt i hovedkortet siden det ikke er mer plass til å få dem lenger inn. Men jeg hadde det jo sånn i 3 uker. Ellers så sviver alt annet på pcen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er dette hovedkortet du har? http://old.prisguide...96377&cat_id=10

Og hva mener du med at det ikke er mer plass til å få skjermkortet lenger inn? Er kortet for stort for kabinettet? Skjermkortet må helt ned i sporet slik at alle kontaktene er likt nede ellers vil det ikke fungere. Og banalt spørsmål, har du koblet strøm til CPU og skjermkort?

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Ja det er hovedkortet, og det er nok problemet at skjermkortet ikke er skikkelig i, men det går ikke an å få det lenger inn fordi når metallet på skjermkortet ved siden av vgi kontaktene er skrudd fast i kabinettet er det fremdeles litt igjen på den ene siden før det er helt inne. Jeg har Cooler Master storm scout.

Når jeg hadde bygget pcen så jeg det samme problemet, men da tok jeg ut hovedkortet og satt i skjermkortet fordi jeg så at det ikke var helt inne. Kan prøve å gjøre det igjen å søke om noen har problem med samme kabinett.

Lenke til kommentar

Kanskje du kan sette på avstandstykkene? Er vanlig vis det som gjør at gpu ikke når helt ned til hk...

Grunnen til at maskinen slår seg på og av er at den kortslutter pga kontakt med kabinettet. Veldig greit med slike avstandstykker...

Endret av Adjin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...