Gå til innhold

mini-pc (eventuelt litt større) til under 4000.

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg tenker på å kjøpe en ny laptop som kan være grei å ta med på skolen og sitte å skrive på på lesesalen mens jeg jobber med masteroppgaven min.

Den må altså være liten, lage lite lyd, og ellers være grei å skrive på, da det blir hovedfunksjonen dens.

Som student har jeg ikke det største budsjettet, så under 4000 hadde vært fint. Gjerne under 3000 og. Har fått tilbud om å kjøpe en lenovo S10e til 2000 kr, men er usikker på om dette er et godt kjøp, og om jeg heller burde kjøpt en ny til kanskje litt mer.

Selv om jeg antar at en minipc blir det mest natulige kjøpet, hadde jeg egentlig syns det hadde vært fint med en laptop med litt større skjerm og tastatur.

Er det noen som har noen gode tips til meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En S10 gjør jo jobben, ok batteri levetid og ikke så ille fart på den. Ulempe med mini maskin er selvfølgelig at tastaturet kan bli litt smått og sitte og jobbe med så et USB tastatur hjemme når en Sitter og jobber. Merk at den ikke har cd spiller så trenger du det må du enten ha en esktern cd spiller eller dele cd spiller fra en annen maskin hjemme f.eks. over hjemmenettverket.

Her er spec og prisoversikt på S10 https://prisguiden.no/produkt/99169.

En annen mulighet er å kjøpe seg en regulær 15". Men skal du bruke denne igjennom en lang forelesningsdag har du ikke nok batteri. ( Tror også en mini notebook kan bli litt knapp med bruk tross løfter om 10 til 14 timer brukstid, ser de alle sammen tapper seg selv fort med en gang de brukes noe særlig). Uansett må en huske å slå av alle device som ikke brukes, f.eks. wifi mens en ikke trenger det for å spare batteri.

Har sett på denne https://prisguiden.no/sok?sort=price&count=18&n=&order=asc&categoryId=2&price=&pg-q=Acer+eMachines+E640G, ikke noe imponerende spec, men ok pris. Da må du enten ha esktra batteri eller ladmulighet i løpet av dagen.

Personlig synes jeg notatene blir så mye bedre når jeg bruker papir og blyant og renskriver når jeg kommer hjem, men begynner kanskje å bli gammeldags ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...