Zezner Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Hei, har et problem med usb-pennen min. Når jeg kobler den til pc-en så får jeg beskjed om at den må formateres for å kunne brukes: Så trykker jeg formater: Etter det ser det sånn i "Datamaskin" Hvis jeg trykker på den kommmer dette: Og sånn ser det ut i Diskbehandling: Er denne usb-pennen ødelagt, eller kan den reddes? Har også prøv å formatere den i cmd, men da fikk jeg beskjed om å sette inn en disk osv. Håper at noen kan hjelpe meg Mvh. Alsko Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Ser veldig dårlig ut. Det finnes ingen partisjon å formatere. Flytter denne til 'Lagringsmedier', 'Maskinen fungerer ikke' er feil plass. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 har du lit mer informasjon om den ( merke, kapasitet , type o.s.v) ? er den på noen måte skrivebeskyttet ? har du prøv den i en annen usb port ? elle så er det ikke godt å si hva som kan være gale her . selv har jeg en sandisk cruzer som fremtrer som 2 flyttbare disker der man bare kan skrive til den ene. det skal vist nok være ett eller annet program på den beskytende delen jeg har også opplev at enkelte usb enheter ikke virker i alle usb portene Lenke til kommentar
Zezner Skrevet 12. september 2010 Forfatter Del Skrevet 12. september 2010 har du lit mer informasjon om den ( merke, kapasitet , type o.s.v) ? er den på noen måte skrivebeskyttet ? har du prøv den i en annen usb port ? elle så er det ikke godt å si hva som kan være gale her . selv har jeg en sandisk cruzer som fremtrer som 2 flyttbare disker der man bare kan skrive til den ene. det skal vist nok være ett eller annet program på den beskytende delen jeg har også opplev at enkelte usb enheter ikke virker i alle usb portene Takk for svar. Det er en Kingston DataTraveler 100 32 gb. Den har nylig blitt formatert og nå kommer jeg ikke inn på den igjen.. mener å huske at jeg formaterte den med cmd. Jeg har prøvd flere porter, ikke noe forskjell. i og med at dette er en 32 gb så vil jeg ikke bare gi opp helt. Mvh. Alsko Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 jeg kommer ikke på noe som kan hjelp deg . Det jeg har mistenke om er at du har valgt feil i en eller flere av innstillingene når du formaterte usb pennen. jeg har formatert min usb penn med fat32 som filsystem. jeg har også en annen ( Kingston) minnepenn liggende som ikke er minn. den er også formatert med fat32. i aventaren din står det at du bruker windows7. jeg går ut fra at det forsatt gjelder da kan det hende at må bruke et eget program for å legge inn en ny partisjon (fat32) på minnepenne før du kan formatere den Lenke til kommentar
Zezner Skrevet 14. september 2010 Forfatter Del Skrevet 14. september 2010 Ok, takk for svar! Ja, bruker fortsatt windows 7. Da skal jeg finne et program som jeg kan formatere med! Mvh. Alsko Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 har du installert chipset driverne? Lenke til kommentar
Zezner Skrevet 14. september 2010 Forfatter Del Skrevet 14. september 2010 Har alle drivere ja. Reklamerer på denne nå, så da får jeg vel en ny. Takker for alle svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå