victorystone Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 (endret) Har nå hatt mitt første speilrefleks, D5000 i en drøy mnd, og syntes det var på tide å forske litt på hdr.. Så her er mitt første forsøk, tatt med sigma 17-70mm. Skulle jeg tatt det igjen ville jeg endret litt på bildeutsnittet i bredden, da noe av denne forsvant i retting av horisonten. Hva kunne vært bedre både fotografisk og når det kommmer til redigering? Bildedata(2 eksponeringer uten stativ): Blender: f/5.0 Lukkertid: 1/400s og 1/60s Brennvidde: 24mm ISO: 200 Beklager hvis jeg har gjort noe feil, dette er min første bk tråd. EDIT: Legg merke til at det er stålplatene i vannet som er i fokus. Burde kanskje ha blurret forgrunnen mer eller fått alt skarpt, ikke såpass midt i mellom som dette? Endret 12. september 2010 av victorystone Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Du har i hvertfall ikke gått i fella og overdrevet bruken av HDR effekten,det er bra. Eksponeringen sitter og du har fått til bildet,fin stemning i bildet. Når det gjelder bilde så synes jeg,spuntveggen tar for mye av bilde og er litt for mye midtstilt samt dekker for horisonten. Har du mulighet til og dra tilbake til lokasjonen ? jeg ville nok prøvd og få spuntveggen til og "komme inn" i bildet fra venstre det for og få litt mer dybdefølelse også fått litt mer høyde når man tar bildet så spuntveggen ikke blir så dominerende,ville også lagt spuntveggen ca 1/3 ned på bildet. Hva med og dra dit en dag hvor skyene er mer kraftige/truende ? Lenke til kommentar
victorystone Skrevet 12. september 2010 Forfatter Del Skrevet 12. september 2010 (endret) Takk for både god og konstruktiv kritikk:) Det tar meg ti minutter å kjøre til stedet, så flere bilder skal det bli, men først etter noen flere synspunkter. Mener du at jeg bør kutte veggen til venstre i bildet, eller legge den inntil venstre kant av bildet? Synes tauet var en ganske viktig detalj her, så vil helst ha med det, men alle meninger er bra å få med seg:) Hva syns du forresten om valget av dybdeskarphet? Bør jeg prøve ca samme, mer, eller mindre i neste shoot? EDIT: Bildet er forresten tatt med polariseringsfilter. Endret 12. september 2010 av victorystone Lenke til kommentar
victorystone Skrevet 14. september 2010 Forfatter Del Skrevet 14. september 2010 (endret) Tilbakemeldinger folkens! Fyr løs:) Skal tilbake til samme sted for å forsøke bedre bilde, men da må jeg ha flere tilbakemeldinger på hva jeg bør tenke på. Endret 21. september 2010 av victorystone Lenke til kommentar
victorystone Skrevet 21. september 2010 Forfatter Del Skrevet 21. september 2010 222 visninger og 1 kommentar? Kom igjen a folkens, dere kan da bedre? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 (endret) Kan hende folk er fornøyde med bildet ditt Ta og les litt om gylne snitt og tredelings prinsippet. Synes tauet var en ganske viktig detalj her Man kan begynne med og finne noe i motivet som burde fremheves/i fokus,det tauet synes ikke jeg gjør bilde noe mer interessant egentelig så roter det til litt med bildet Ved og tenke litt mer komposisjon kan du få et "rent" bilde som inngir en bra dybde og utsnitt. Tar meg den frihet og legger ved en redigert versjon av ditt bilde,så du får et viss innblikk i hva jeg mener.Hvis du føler deg støtt så fjerner jeg sletter jeg bildet. Endret 21. september 2010 av Nautica Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå