Gå til innhold

Lånekassen, hva er inntektsgrensen dersom man bare studerer ett semester i 2010?

conolo

Anbefalte innlegg

Jeg har sendt mail til lånekassen, men et veldig dårlig svar/saksbehandler gjør at jeg må spørre her i stedet! Kvier meg for å ringe lånekassen, da ventetiden er laang!

Men slik er da "saken":

Jeg jobbet vårsemesteret 2010, dermed har jeg ikke søkt lån/stipend før nå i høst. Leser at inntektsgrensen er ca 136 000, den grensen har jeg passert, er vel oppe i 200.000. Da vil jo det si at jeg får redusert mye av stipendet (omtrent alt.) Men jeg har jo bare studert et halvt år i 2010, da må vel inntektsgrensen være høyere?

Er det noen som vet noe om dette/erfart dette selv?

Supertakknemlig for svar;) Har et gjeldsbrev som jeg er usikker på om jeg skal sende inn!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har sendt mail til lånekassen, men et veldig dårlig svar/saksbehandler gjør at jeg må spørre her i stedet! Kvier meg for å ringe lånekassen, da ventetiden er laang!

Men slik er da "saken":

Jeg jobbet vårsemesteret 2010, dermed har jeg ikke søkt lån/stipend før nå i høst. Leser at inntektsgrensen er ca 136 000, den grensen har jeg passert, er vel oppe i 200.000. Da vil jo det si at jeg får redusert mye av stipendet (omtrent alt.) Men jeg har jo bare studert et halvt år i 2010, da må vel inntektsgrensen være høyere?

Er det noen som vet noe om dette/erfart dette selv?

Supertakknemlig for svar;) Har et gjeldsbrev som jeg er usikker på om jeg skal sende inn!

Du jobbet vårsemesteret 2010? Altså - du studerte ikke? Dersom du er ny student i 2010 og ikke har studert tidligere, skal du jo ikke straffes for å ha vært i full jobb. Jeg hadde tjent langt over inntektsgrensen da jeg ble student i 2009 (hadde jobbet fra januar-juni) - og fikk fullt stipend og lån. Må da være mulig å gå fra et friår og ut i studier uten å straffes. Dersom du har jobbet og studert samtidig, gjelder nok annet, da ville jeg ha kontaktet lånekassen.

Endret av Sjøtispe
Lenke til kommentar

Stemmer, jeg jobbet vårsemesteret 2010, jeg studerte ikke. Jeg begynte å studere nå i høst, og søker lån og stipend for aug 2010 - des 2010. Har vel tjent 200.000 i år, så dersom grensen da er 340.000 og ikke 136.000 som jeg først trodde, så vil vel ikke stipendet mitt bli redusert likevel?

Lenke til kommentar

Stemmer, jeg jobbet vårsemesteret 2010, jeg studerte ikke. Jeg begynte å studere nå i høst, og søker lån og stipend for aug 2010 - des 2010. Har vel tjent 200.000 i år, så dersom grensen da er 340.000 og ikke 136.000 som jeg først trodde, så vil vel ikke stipendet mitt bli redusert likevel?

Er omtrent hundre prosent sikker på det, men jeg skal ikke love deg at det jeg sier stemmer. Det ville jo ha vært litt ulogisk at du ikke skulle få muligheten til å få stipend, det er jo veldig mange som tar et friår før de begynner på studier f.eks. - og man skal jo ikke straffes for dette. Vil du være helt sikker bør du nok kontakte lånekassen - du kan jo sende dem en e-mail.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...