Sacho_chan Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 (endret) Jeg vet ikke om jeg har skrevet denne riktig, men håper det... Jeg er på jakt etter psykologer på nett, sånne som jeg kan skrive til og få svar. Jeg har til nå bare funnet en, men og spør derfor om det er flere som vet om flere? Da mener jeg at jeg IKKE vil ha linker fra google, eller der det bare står "psykolog på nett" men altså der det faktisk står "skriv her" eller noe slikt. Jeg fikk en kompis til å lete etter slikt til meg, og det ente med at jeg satt i EN time og så bare linker der det står psykolog på nett, men ikke om HVOR man skal skrive eller noe... DET va irriterende... Derfor spør jeg om det er noen andre som vet om linker/sider, der det faktisk står HVOR man skal skrive...??? Trenger det asap! Endret 12. september 2010 av Sacho_chan Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Vet ikke helt hvor vanlig det er med psykologer på nett. Jeg ville heller anbefalt deg å gå til en psykolog i den virkelige verden. Lenke til kommentar
Sacho_chan Skrevet 12. september 2010 Forfatter Del Skrevet 12. september 2010 Vet ikke helt hvor vanlig det er med psykologer på nett. Jeg ville heller anbefalt deg å gå til en psykolog i den virkelige verden. Problemet er bare at jeg går på skole, og i byen min har de begrenset inntaket på bup, og hvis jeg skal gå i skoletiden får jeg fravær pga de idiotiske nye skolereglene. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Om du ellers ikke sliter med fravær tror jeg det har minimalt å si. Da blir det vel egentlig bare en prioriteringssak. Hvis du derimot har ganske mye fravær fra før, kan det hende en eventuell psykolog kan hjelpe til med å få fjernet en del, gitt at fraværet ditt kan relateres til grunnen for at du oppsøker psykolog. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Hei Det er få eller ingen psykologer som driver med nettbasert terapi/rådgiving i Norge. Norsk Psykologforening (som organiserer så og si alle norske psykologer) har vært svært kritisk til denne type virksomhet. Grunnen til det er at det er vanskaelig å gi god nok hjelp via nettet, Man må møttes og få til en avklaring av problem og ressurser, ansikt til ansikt. Selve behandlingen vil i all hovedsak skje i reelle møter. Du bør være forsiktig med å følge råd fra personer du ikke har møtt, det finnes dessverre sjarlataner som utnytter mennesker i vanskelige livssituasjoner. Du kan finne informasjon om og oversikt over psykologer her: http://www.psykologforeningen.no/ Hvis du går på skole, så har du rett til psykologhjelp via PPT. Du kan gå via rådgiver/sosiallærer ved skolen, eller du kan ta kontakt med PPT direkte. Nummer finner du under kommunen du bor i (om du går på barne- eller ungdomskole) og under fylket hvis du går på videregående. Mvh Dag Lenke til kommentar
Sacho_chan Skrevet 13. september 2010 Forfatter Del Skrevet 13. september 2010 Hei Det er få eller ingen psykologer som driver med nettbasert terapi/rådgiving i Norge. Norsk Psykologforening (som organiserer så og si alle norske psykologer) har vært svært kritisk til denne type virksomhet. Grunnen til det er at det er vanskaelig å gi god nok hjelp via nettet, Man må møttes og få til en avklaring av problem og ressurser, ansikt til ansikt. Selve behandlingen vil i all hovedsak skje i reelle møter. Du bør være forsiktig med å følge råd fra personer du ikke har møtt, det finnes dessverre sjarlataner som utnytter mennesker i vanskelige livssituasjoner. Du kan finne informasjon om og oversikt over psykologer her: http://www.psykologforeningen.no/ Hvis du går på skole, så har du rett til psykologhjelp via PPT. Du kan gå via rådgiver/sosiallærer ved skolen, eller du kan ta kontakt med PPT direkte. Nummer finner du under kommunen du bor i (om du går på barne- eller ungdomskole) og under fylket hvis du går på videregående. Mvh Dag Det rådet jeg fikk var fra søskenbarnet til typen min... Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Gjorde du noe mer da? Eller stoppet det med det rådet du fikk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå