Gå til innhold

iPhone 3Gs problmer - Bluetooth og MMS!

Anbefalte innlegg

Helt siden jeg kjøpte iPhonen min i mai, har jeg ikke kunne bruke bluetooth på den. Den skrur seg på, men nekter og sammarbeide når jeg skal koble til noen andre telefoner eller Macbooken min.

Jeg hadde MMS som fungerte fint på den, helt til jeg oppdaterte til iOS 4! Etter dette, har det ikke vært mulig og sende MMS. Går fint an å legge til MMS, men når jeg da trykker send, vil den overhodet ikke sendes. Jeg får heller ikke inn MMS.

Det her gjør meg egentlig ganske frustrert, begge deler er ting jeg har ganske stor nytte av!

Noen som har noen råd om hva jeg kan gjøre? Jeg bor i London nå, så det å få den på reprasjon (om det er nødvendig) kan blir veldig vanskelig, da jeg kjøpte den hos Telenor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men når jeg skrur på bluetooth på Macen kommer det opp et alternativ om at jeg kan sende en fil, men siden jeg ikke får koblet dem sammen i det hele tatt, så får jeg liksom ikke prøvd heller om det faktisk fungerer.

Når jeg skal søke etter andre bluetooth enheter, som i det tilfelle her ville blitt Macen min, så står den bare å jobber og jobber. Den finner ingenting. Det gjør meg ganske frustrert i grunn!

Lenke til kommentar

Men når jeg skrur på bluetooth på Macen kommer det opp et alternativ om at jeg kan sende en fil, men siden jeg ikke får koblet dem sammen i det hele tatt, så får jeg liksom ikke prøvd heller om det faktisk fungerer.

Når jeg skal søke etter andre bluetooth enheter, som i det tilfelle her ville blitt Macen min, så står den bare å jobber og jobber. Den finner ingenting. Det gjør meg ganske frustrert i grunn!

På mac er det mulig, men iphone støtter ikke sending eller mottak via bluetoth så det er ikke rart det ikke fungerer.

Lenke til kommentar

Så det vil da si at det er så og si umulig og få koblet sammen iPhone og f.eks en Mac eller hvilken som helst annen iPhone eller annen mobil?

Uansett, noen som har peiling på MMS problemet og?

Regner med du har kjøpt deg lokalt simkort i england, har du sjekket om operatøren har aktivisert mms oppsett, jeg kjøpte kontantkort og måtte aktivisere datatrafikk mulig de ikke har akvitisert mms på abb.

Lenke til kommentar

Så det vil da si at det er så og si umulig og få koblet sammen iPhone og f.eks en Mac eller hvilken som helst annen iPhone eller annen mobil?

Som sagt.

iPhone har meget begrenset BT-støtte.

Den støtter KUN handsfree og Tethering (altså delt nett gjennom iPhone..)

Og forsåvidt noen greier som bump osv.

Endret av Snylter
Lenke til kommentar

Har fortsatt norsk sim-kort i iPhonen min her. Den er fortsatt låst hos Telenor, så får ikke brukt et engelsk sim-kort i den. Problemet med MMS har vel så og si vært der helt siden jeg oppgraderte til iOS 4, like etter at det kom. Før det, funket det helt fint!

Har sjekket, og det er sånn at jeg har tilgang til det, men når jeg prøver og sende så går det overhodet ikke. Kommer opp at meldingen ikke ble sendt og ja, sånt. Så, litt frustrert for er egentlig litt avhengig av det. Når jeg mottar MMS, får jeg melding om at jeg må logge inn på mine sider hos Telenor for å ha tilgang. Irriterende!

Lenke til kommentar

Aha! Det visste jeg ikke gikk an! Får se hva jeg finner ut av :) Vet ihvertfall at før så måtte jeg betale en viss sum for at Telenor kunne åpne den for noe annet, men det er uansett verdt et forsøk og prøve :) Kanskje de kan svare på hvorfor jeg har trøbbel med MMS også? :)

Det kan de. Det hender ofte at mobiler får problemet med MMS oppsettet, da kan de bare sende deg en ny en via SMS som lagrer seg. Husker selv jeg slet med dette for en stund tilbake siden på min Nokia telefon.

Etter hva jeg har hørt så skal det gjelde for alle telefoner.

Forresten; Bluetooth kobling til Mac skal fungere om du prøver å koble til begge to samtidig. Altså, iPhone til mac og mac til iPhone. Jeg gjør dette med min LG KU990, og det funker knall.

Lenke til kommentar

Har fortsatt norsk sim-kort i iPhonen min her. Den er fortsatt låst hos Telenor, så får ikke brukt et engelsk sim-kort i den. Problemet med MMS har vel så og si vært der helt siden jeg oppgraderte til iOS 4, like etter at det kom. Før det, funket det helt fint!

Har sjekket, og det er sånn at jeg har tilgang til det, men når jeg prøver og sende så går det overhodet ikke. Kommer opp at meldingen ikke ble sendt og ja, sånt. Så, litt frustrert for er egentlig litt avhengig av det. Når jeg mottar MMS, får jeg melding om at jeg må logge inn på mine sider hos Telenor for å ha tilgang. Irriterende!

Du har ikke tilfeldigvis slått av dataroaming?

Lenke til kommentar

Har husket på det! :)

Skrudde den av rett før jeg reiste sånn at jeg ikke skulle glemme av det ;)

Eller mente du at det ikke går å sende MMS når dataroaming er avslått?

Det stemmer, hvis du har skrudd av dataroaming så vil du verken motta mms eller få sendt ut mms da den bruker datatrafikk for å få sendt ut/motta mms.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...