Gå til innhold

Privatisteksamen - Naturfag

Persann

Anbefalte innlegg

Jeg skal opp til privatisteksamen i Naturfag, og lurer på om noen har erfaringer fra dette? Lager en ny tråd for dette, fordi jeg regner med det er fler enn meg som lurer på akkurat dette.

• Hvordan foregår eksamen?
  • Hva bør man fokusere på? Og lære seg spesielt?
  • Hvilke tema kom du opp i ?
  • Hva må leveres inn?
  • Hvilken bok brukte du?

Jeg bruker disse bøkene:

Kosmos påbygging

Skal ta opp NAT1003

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tok eksamen i naturfag rett før sommeren. Eksamen bestod av en skriftlig, og en muntlig prøve.

- Møtte opp tidlig på skolen for å ta den skriftlige prøven (en multiple choice prøve). Dro hjem. Kom så tilbake til skolen rundt 17:00, for å ta den muntlige prøven.

- Ut ifra min egen erfaring, så må jeg si det at alle temaer er like viktige. Grunnleggende ting, som f.eks. hvilke grunnstoffer man finner i atmosfæren.

- Jeg kom opp i biologi (genmanipulering), og partikkelstråling. Det var de to temaene jeg kunne minst om, noe som gjenspeilet seg i den skriftlige prøven. God nok grunn til å anta at man kommer opp i de/det temaene/temaet man kan minst om.

Jeg tror ikke alle kommer opp i to temaer. Det er nok kun hvis sensor er veldig usikker på karakter.

- For meg, så var innlevering valgfritt.

- Kosmos.

EDIT: Beklager, så ikke at det var NAT1003 du skal ta eksamen i. Jeg tok eksamen i NAT1002, så da vet jeg ikke hvor mye av dette - om noe - som gjelder for deg.

Endret av Flexi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...