krangel Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 (endret) Jeg skal kjøpe ny scooter og står mellom to valg; Yamaha Aerox og Yamaha Slider. Hvilken burde jeg velke? her er forlempene og ulempene ved begge: Aerox: + Veskekjølt motor Bedre aks Bagasjeplass under setet skivebremser både foran og bak - Er tung ganske brei Prisen på 25000 kr Slider: + Lett prisen på 20 000 Lett å kjøre Ser tøffere ut enn aerox - luftkjølt motor kun skivebremser foran ikke bagasjeplass under setet Her kan dere se begge modellene: http://www.yamaha-motor.no/produkter/mopeder/scooter_comparison_details.jsp?model=tcm%3A35-327162&model=tcm%3A35-327177 så hvilken burde jeg kjøpe? Endret 12. september 2010 av krangel.no Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 (endret) Det kommer mest an på deg selv og hva du legger vekt på. Selv ville jeg nok gått for Slider-en, fordi det ville blitt en del kjøring i oppoverbakke, jeg selv er tung og mopeden har et mye bedre vekt/effektforhold. Aerox-en er nok mer behagelig å kjøre langt med, men siden jeg bor i byen er ikke det så viktig. I tillegg skader det ikke at den koster 5 lapper mindre. Uansett er begge totaktere, noe som betyr at du kommer til å lukte moped. Endret 12. september 2010 av Isbilen Lenke til kommentar
krangel Skrevet 12. september 2010 Forfatter Del Skrevet 12. september 2010 flere svar? Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Aerox glatt. Seteplassen under setet er gull verdt. Aerox går også veldig bra hvis du bare fjerner noen plomber! Lenke til kommentar
krangel Skrevet 12. september 2010 Forfatter Del Skrevet 12. september 2010 burde kanskje legge til at en lett trimming er aktuell Lenke til kommentar
Krom-stag Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Definitivt Aerox da, finnes veldig mye deler til den. Lenke til kommentar
krangel Skrevet 12. september 2010 Forfatter Del Skrevet 12. september 2010 Merker man forskjell på luftkjølt og vannkjølt motor? Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Nja, ville klart valgt en væskeavkjølt da den har en mer stabil temperatur, som der igjen gir lengre levetid å en pålitelig motor. Har også hørt dem går en smule bedre grunnet lavere arbeidstemperatur. Lenke til kommentar
MusiQ Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 AeroxXXXXX lett! 10000 ganger fetere om du legger litt cash i den. ^_^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå