tor0en Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 (endret) hei, jeg skal lage et registrerings form, men php vil ikke inserte infoen til databasen. Det kommer ingen error heller bare at den ikke sender infoen inn. koden: $Fornavn = $_POST["Fornavn"]; $Etternavn = $_POST["Etternavn"]; $Passord = $_POST["Passord"]; $Passord_B = $_POST["Passord_B"]; $EPost = $_POST["EPost"]; $EPost_B = $_POST["EPost_B"]; $Color = $_POST["Color"]; $Conf_Pass = $_POST["Conf_Pass"]; $Count = mysql_query("SELECT COUNT(EPost) FROM accounts WHERE EPost LIKE '$EPost'"); $Count = mysql_result($Count,0); $Send = "INSERT INTO accounts (Fornavn, Etternavn, Passord, EPost, Color, Rank) VALUES ('" . $Fornavn . "', '" . $Etternavn . "', '" . md5($Passord) . "', '" . $EPost . "', '" . $Color . "', '1')"; if (!mysql_query($Send)) { $_SESSION["Error"] = "Failed to send data, try again later"; header('location: ../index.php?Page=1'); } jeg kjønner ikke hva jeg har gjort feil. Endret 12. september 2010 av tor0en Lenke til kommentar
nomore Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Prøv mysql_query($Send) or die(mysql_error()); i stede for if. Se om du får noen feilmelding da. Lenke til kommentar
tor0en Skrevet 12. september 2010 Forfatter Del Skrevet 12. september 2010 Data too long for column 'Passord' at row 1 kom det nå. men er ikke helt sikker på om det har noe å si med table'n i mysql. der står lengden på 30. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Sjekk manualen for MD5, og se hva den returnerer av data. Lenke til kommentar
tor0en Skrevet 12. september 2010 Forfatter Del Skrevet 12. september 2010 har byttet om på md5 tingen, så nå er det $Passord = md5($Passord); har brukt dette før til en annen side så brude funke. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Har du lest manualen slik eg anbefalte? Den sier nemlig noe om hvor lang strengen den returnerer er.... Lenke til kommentar
tor0en Skrevet 12. september 2010 Forfatter Del Skrevet 12. september 2010 åjaaaaaa, fyfaen å dum jeg er xD tusen takk . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå