Bone Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Heisann! Har satt opp en FTP -server hjemme nå, og den fungerer utmerket når jeg bruker en FTP-klient, som f.eks Total Commander. Men, grunnen til at jeg skulle sette opp server i utgangspunktet, var for å dele noen ferie-bilder, og siden de ikke ikke så kyndige, så tenkte jeg å gi dem adresse som de kan gå inn via Firefox/Explorer ftp://ip:port og så gi dem brukernavn og passord .. Når jeg testet selv først, så fungerte det ikke.. Når innloggingen skjer, så kommer man til slutt til denne meldingen: "227 Entering Passive Mode (192,168,0,189,193,13)", før det står disconnected på neste linje. Antar da at det er et problem med passive mode!? Feilmeldingen ser jeg i FileZilla -server -vinduet.. Får samme feil når jeg prøver å mappe ftp-serveren til en stasjon, via denne fremgangsmåten http://pocketpccentral.net/blog/2010/05/07/how-to-link-map-an-ftp-server-or-directory-in-windows-7/ Noen som vet hva jeg kan gjøre!? Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
JAH Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 (endret) Har du bruker/pass på denne serveren til de andre brukerne? I webleseren skal det se slik ut hvis det er pass på serveren: ftp://bruker:pass@ip:port Fungerer det med ekstern ip via total commander? Endret 12. september 2010 av janaha Lenke til kommentar
Bone Skrevet 12. september 2010 Forfatter Del Skrevet 12. september 2010 Vet ikke helt hva du mente med den første der, men jeg har ikke gitt noe noen link eller informasjon til noen andre enda, fordi det ikke fungerte når jeg testet det.. har prøvd ftp://ip:port -så får jeg opp spørsmål om å skrive inn bruker:pass i et vindu, har også prøvd ftp://l:p@ip:port ja, men når jeg ser i FileZilla hva som skjer da, så kommer dette som beskrevet før: "227 Entering Passive Mode (192,168,0,189,193,13)", før det står disconnected på neste linje. Total Commander fungerer utmerket, men antar at den kjører i active, av en eller annen grunn!? Hva maner du med ekstern ip? Jeg bruker ikke 192.168-ipen, nei.. Jeg har testet Total Commander når jeg har vært hos madamen, så all testing har vært fra et helt annet sted, til nå.. (Jeg kjører også Radmin, så jeg ser hva som skjer "her hjemme, hvor jeg er nå) Takk for hjelp! Lenke til kommentar
JAH Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Funker det utenfra regner jeg med at porter er forwarda riktig (hvis nødvendig). Mener også at visse porter kan åpnes for passiv. Har filezilla server,total commander som kjøres i passiv, og jeg opplever ikke noen problemer.Kanskje du har en upnp funksjon i ruteren din som du kan prøve? Jeg har et Speedtouch modem med port 21 åpen til den maskin og upnp aktivert. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 12. september 2010 Forfatter Del Skrevet 12. september 2010 Ja, jeg har forwarded en port til dette formålet, og fungerer utenifra sånn sett! Men, jeg trodde litt av greia med passiv var at man det ikke var det store behovet for å åpne så mange porter, men kanskje jeg har missforstått noe her!? Jeg får som sagt til med Total Commander, men det er hvis jeg prøver via "nettet", altså i en nettleser og kjører ftp://ip:port, osv, at det blir problemer.. Vet ikke helt hva du mener med upnd-funksjon? Men, jeg har en D-link -router, og under Port forwarding, så har jeg også skrevet inn porten i feltet for UDP, slik som TCP!? Takk igjen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå