Gå til innhold

Spørsmål angående plattformspill og RPG-elementer

1 stemme

1. 1. Vil du ha RPG-elementer i en lukket verden, eller en åpen verden uten RPG-elementer?

• Åpen verden, null RPG-elementer
      0
    • Åpen verden, men får nye våpen og spells
    • Lineært spill, mange RPG-elementer
      0

Anbefalte innlegg

Jeg er godt i gang med å lage et plattformspill i Game Maker, og det meste som gjenstår er å lage levels og utvikle karakterene videre. I starten tenkte jeg å lage et rent plattformspill, men siden det har gått langt bedre enn forventet har jeg vurdert å utvide det en god del. Grunnlaget er at vi starter med fire områder basert på de fire elementene. Ild, vann, jord og luft. Man kan velge alle i hvilken rekkefølge man vil og møter en boss på slutten av hver. Når man banker bossen vil man få et nytt våpen, en ny trollsdom osv, samt en fjerdedel av en nøkkel. Når man har tatt alle fire bossene vil man ha en hel nøkke, så man kan dra til det siste området og ta hovedbossen. Litt som Mega Man, men i en åpen verde. i stedet for en meny. Litt som i Castlevania og Metroid. :)

Men hvilken retning bør spillet ta?

1. Lager jeg et rollespill må det nok være ganske lineært, ellers vil det bli svært vanskelig å lage en bra vanskelighetsgrad. Vi må ta de fire områdene i samme rekkefølge hver gang.

2. Det kan bli en åpen verden med RPG-elementer, men ikke for mange. Noen nye våpen, nye spells og så videre, men man vil ikke få mer helse og sånt. Da kan man i teorien gå gjennom hele spillet med våpnene man starter med, og resten er bare til pynt. Eksplosiv pynt, men dog. Vi kan gå frem og tlibake mellom områdene so mman vil og ta dem i tilfeldig rekkefølge.

3. Den siste muligheten er å lage det til en helt åpen verden, men man starter med alle våpen og spells. Vi kan ta områdene i tilfeldig rekke, men karakterene utvikler seg ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...