AndersT2 Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Når man har en Asus EEE PC, uten DVD spiller. Hvordan kan man få innstallert Windows 7 på denne? (reformatere maskinen) Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Du finner mange guider på google. Bare søk litt igjenom så finner du garantert en. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Se på disse to lenkene : Tool for å overføre ISO til USB key: -->Windows 7 USB/DVD Download Tool<-- Preparere USB key : -->Use a USB Key to Install Windows 7—Even on a Netbook<-- Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 WinToFlash fungerer veldig bra Lenke til kommentar
myhken Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Alle metoder betinger jo at du faktisk har tilgang til en Windows 7 DVD plate da, og en pc med DVD spiller. Eller at du har .iso filen liggende. Går ut i fra at pcen din har en recovery funksjon som lar deg tilbakestille den til fabrikkstandard uten bruk av DVD/USB pinne. Sikkert en eller annen Fxx knapp kombinasjon under oppstart. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Nå er vel alle Asus-EEE levert med enten XP eller Windows 7 starter edition(hvis nyere). Så spørsmålet om installasjon av en ordentelig Windows 7 versjon ved help av Windows 7 på USB-key uten å benytte seg av en eventuell recovery partisjons innhold er veldig relevant. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Har trådstarter tilgang til en 32bits Windows 7 DVD plate, kan han bruke UltraISO til å fjerne ei.cfg filen fra source mappen, så lagre filen som .iso og så bruke WinToFlash eller lignende for å legge den på USB. Så kan han installere Starter derfra, siden Starter ligger på alle 32bits Win7 DVD plater. Ønsker trådstarter å oppgradere til en høyere versjon, kan denne guiden være noe: http://samfunn.myhken.com/?p=1398 Er det fordi trådstarter ønsker å ha en "ren" installasjon ville jeg anbefalt å kun avinstallere alt crapware via Legg til og fjern programvare, mer enn å laste ned en tvilsom kopi fra et tvilsomt sted. Lenke til kommentar
SteamWaves Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 (endret) Hiver meg på denne tråden, har tenkt å gå til innkjøp av ny harddisk og bruke USB metoden. Men hvordan kan jeg få tak en windows home premium 64 bit ISO på norsk? edit: fungere OEM nøkkel på andre språk enn norsk? Endret 12. september 2010 av SteamWaves Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Hiver meg på denne tråden, har tenkt å gå til innkjøp av ny harddisk og bruke USB metoden. Men hvordan kan jeg få tak en windows home premium 64 bit ISO på norsk? Kjøper en lovlig versjon hos en forhandler, og bruker et program for å lage ISO fil av plata. Lenke til kommentar
SteamWaves Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 (endret) Kjøper en lovlig versjon hos en forhandler, og bruker et program for å lage ISO fil av plata. Men siden jeg fikk med windows 7 med pcen så burde jeg kunne overføre min lisens uten innkjøp av ny Windows plate Endret 12. september 2010 av Hårek Fjernet unødvendig sitering Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 (endret) Men siden jeg fikk med windows 7 med pcen så burde jeg kunne overføre min lisens uten innkjøp av ny Windows plate Ikke hvis det er en OEM versjon. Har du en retail versjon, kan du fortsatt kun bruke lisensen på en maskin. Tviler sterkt på at de har levert noe annet en OEM versjon med maskinen du har, så må nok kjøpe ny. Endret 12. september 2010 av Hårek Fjernet unødvendig sitering Lenke til kommentar
SteamWaves Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 (endret) Ikke hvis det er en OEM versjon. Har du en retail versjon, kan du fortsatt kun bruke lisensen på en maskin. Tviler sterkt på at de har levert noe annet en OEM versjon med maskinen du har, så må nok kjøpe ny. Takk for oppklaring, mente jeg hørte at det var mulig å få windows gjennom skolen. Så tar meg ein prat der nede imorgen. Endret 12. september 2010 av Hårek Fjernet unødvendig sitering Lenke til kommentar
myhken Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Alle Win7 (og Vista og XP etc) som kommer ferdig installert på en ny pc er OEM versjoner, og den lisensen kan derfor ikke flyttes til en ny pc. Men de som får med Win7 plater med den nye pcen, kan selvsagt bruke selve platen til å installere Windows 7 på nytt på den eller andre pcer. Så må man bare ha en nøkkel eller to ekstra om man skal aktivere på andre pcer enn den originale. Når det gjelder å skaffe seg Windows 7 .iso filer ville jeg søkt på Digital River, så finner man nok noe Lenke til kommentar
SteamWaves Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Klarte å skaffe meg win7 via MSDNAA og har ny momentus harddisk på vei i posten. Men jeg bare lurer litt på om installasjon via usb går med både FAT32 og NTFS? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå