Gå til innhold

Kamerazoom i Sony Ericsson X10 Mini?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, der tar du feil. Ikke engang én prosent av alle kameramobiler har optisk zoom. Ikke iPhone 4 heller.

Mulig jeg blander sammen optisk og digital zoom nå, så jeg sierdet på denne måten:

De fleste mobiler jeg har sett kan zoome imens man skal ta et blide, på f.eks. k810i

Og så lenge du ikke skjønner hva det innebærer skjønner jeg kritikken din, men du fremstår som litt av en tulling med de bastante uinformerte uttalelsene dine.

Digital zoom er det samme som:

Å på pcen gå inn og førstørre bildet.

Bare at pcen antageligvis gjør en mye bedre jobb.

Digital zoom er en uting da du ikke får mer informasjon, tvert i mot så får du mindre informasjon med på like mye plass.

Lenke til kommentar

Da snakker jeg om optisk zoom! Har den det eller ikke??

I likhet med 99.9% av alle telefoner, så har den ikke det.

99.9%?! du tuller?

Min mobil har optisk zoom, fetteren min har w995, den har optisk, han hadde w810, den hadde optisk, en annen person hadde k800, den hadde optisk, en venn av meg hadde k750, den hadde optisk, Nokia n82 den hadde optisk, og faren min hadde en eller annen windows phone fra qtek, den hadde optisk...og mange andre jeg vet om har det.

og så kommer denne x10 mini, og ikke har det! Hvorfor ikke? hadde det ikke vært bedre at den hadde optisk??

Lenke til kommentar

Jeg kommer bare til å sitere meg selv intill du spør noe du ikke har spurt allerede.

Dette for eksempel er det aller første svaret i tråden

I likhet med 99% av alle mobiler har ikke x10 noen optisk zoom, den har heller ikke digital zoom, da det er noe som gjøres bedre i ettertid.

Lenke til kommentar

Jeg kommer bare til å sitere meg selv intill du spør noe du ikke har spurt allerede.

Dette for eksempel er det aller første svaret i tråden

I likhet med 99% av alle mobiler har ikke x10 noen optisk zoom, den har heller ikke digital zoom, da det er noe som gjøres bedre i ettertid.

Noe som gjøres bedre i ettertid?? suger jo at man ikke kan zoome her nå..

Lenke til kommentar

Når du har tatt bildet, så kan du bare trykke og holde fingeret nede på bildet, og så popper det opp en liten zoomgreie, når den har popet opp drar du bare fingeret opp: Voila, digital zoom. Det er nøyaktig det samme som skjer når man zoomer med andre telefoner, bare at de tar bort alt annet rundt som du får med når du tar bildet normalt.

Lenke til kommentar

Når du har tatt bildet, så kan du bare trykke og holde fingeret nede på bildet, og så popper det opp en liten zoomgreie, når den har popet opp drar du bare fingeret opp: Voila, digital zoom. Det er nøyaktig det samme som skjer når man zoomer med andre telefoner, bare at de tar bort alt annet rundt som du får med når du tar bildet normalt.

Det vet jeg, men blir ikke bilde bedre om man zoomer inn før man har tatt det?

Lenke til kommentar

Nei, der tar du feil. Ikke engang én prosent av alle kameramobiler har optisk zoom. Ikke iPhone 4 heller.

Mulig jeg blander sammen optisk og digital zoom nå, så jeg sierdet på denne måten:

De fleste mobiler jeg har sett kan zoome imens man skal ta et blide, på f.eks. k810i

Og så lenge du ikke skjønner hva det innebærer skjønner jeg kritikken din, men du fremstår som litt av en tulling med de bastante uinformerte uttalelsene dine.

Digital zoom er en uting da du ikke får mer informasjon, tvert i mot så får du mindre informasjon med på like mye plass.

Lenke til kommentar

EDIT: I motsetning til optisk zoom som fysisk endrer hvilken del av lysområdet som treffer sensoren, så har alle telefoner fast zoom, så det samme bildet treffer sensoren hele tiden, digital zoom er det samme som å ta et utsnitt, og forstørre det opp. Du kan sammenligne det med å forstørre en film fra et gammelt kamera.

Det er fortsatt samme bilde på filmen, men du bruker en mindre del av det.

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...