Gå til innhold

Reise til Tsjernobyl - Erfaringer? Er det Trygt? Norske selskaper?


N1ko

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg og faren min vurderer så smått å ta en tur til Kiev, og da ta en dagstur til Tsjernobyl, og jeg har da noen spørsmål angående dette.

 

- Er det noen her på forumet som har tatt en slik tur? Evt. hvordan var det?

 

- Finnes det noen norske selskaper som arrangerer slike turer?

 

- Er det trygt? Med tanke på at jeg er 16 år, kan dette ha noen innvirkninger på helsen min?

 

Lurer mest på folks erfaringer :)

 

Hadde jo vært fint å få se dette området før de dekker det til med den nye "Sarkofagen":

chernobyl3.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.grcade.com/viewtopic.php?t=2217

http://wikitravel.org/en/Chernobyl

 

Strålingsnivået over bakkenivå er ikke farlig, men alt som berører bakken på flere steder må regnes som tapt. Spesielt når du nærmer deg sarkofagen er det veldig strengt på hva du kan foreta deg.

Anbefaler at det planlegges nøye og sørg for at alle nødvendige papirer er i orden. Litt penger i bakhånd er heller ikke dumt. Dette er et østblokk-land med mye korrupsjon hvor du raskt kan misbrukes pga. du kommer fra rike Norge. (Sikter her spesielt til ordensmyndigheter, som du vil måtte forholde deg til på en slik reise.)

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Anbefaler at det planlegges nøye og sørg for at alle nødvendige papirer er i orden. Litt penger i bakhånd er heller ikke dumt. Dette er et østblokk-land med mye korrupsjon hvor du raskt kan misbrukes pga. du kommer fra rike Norge. (Sikter her spesielt til ordensmyndigheter, som du vil måtte forholde deg til på en slik reise.)

 

Pappa er russisk, og har vært i Kiev en million ganger før, så på den måten blir det litt lettere med slike greier :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...