RWS Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 (endret) Smerten du kjenner blir mindre med årene også vet jeg.... Av erfaring! Jeg skar meg med kniv helt inn til benet i peke fingeren for omlag en uke siden ute i garasjen men alt jeg gjorde med det var å tape over det med elektrikker tape og jobbe videre... I min ungdom ville jeg nok ha avsluttet jobben og gått etter plaster fordi det gjorde vondt. Men i dag gjør det faktisk ikke så vondt lenger, kanskje fordi jeg er blitt flinkere til å kanalisere smerten, er mer vent til smerte etc... Ikke blør det så mye lenger heller.. Eller kanskje svaret er at jeg har blitt så flink til å slipe opp knivene at de rett og slett er barber kniv kvasse og derfor ikke gjør så vondt? Vet av erfaring et det å skjære seg på sløv kniv gjør mye vondere nettopp for du du river opp såret mer enn med en sylskarp kniv... Og den kniven jeg skar meg på var sylskarp... Jeg kunne ihvertfall se det hvite benet før blodet fosset ut... Men vondt var det ikke før jeg skulle ta av den ford¤%" tapen igjen og fikk såpe i såret etter at jeg hadde revet det opp igjen... Det er en grunn til at sykehus -IKKE- bruker elektrikker tape på sår fant jeg ut Og hvor mange ganger jeg har kuttet meg -uten- at jeg har merket noe før jeg fullstendig overrasket fant ut av fingrene var seige av blod uten å skjønne hvor blodet kom fra... Stemmer sikkert ikke, men jeg tror kroppen venner seg til smerte og ignorerer den på en måte etter noen år... Alt etter hvor mye du slår deg og slikt kanskje.... Det virker slik ihvertfall... Så får jeg hodet kappet av meg som 90 åring er det ikke sikekrt at jeg dauer av det, med mindre de gjemmer hodet mitt godt... Endret 20. september 2010 av RWS Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Jaja klart. Det har jo en Vitenskaplige forklaring og rent personlig trenger ikke mer forklaring enn at psyken på en eller annen måte påvirker de kjemikaliene i kroppen som styrer det som skjer fysisk. Lenke til kommentar
bonkytonk Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Så "folk" kan ikke brukes til "vitenskap" nei, ihvertfall ikke uten blindtester. Der tar du grundig feil og jeg tror ikke du engang har tenkt over hvor grundig vitenskapen er nettopp for å luke vekk "synse" feil ALLE mennesker gjør når de skal "teste" noe ut DE syntes virker.... eller ikke virker. Husk at dette IKKE er bassert på fri vilje, men på hva ALLE mennesker har som bakgrunn, det er den bakgrunnen som ligger bak alle slike valg, enten vi vil eller ikke..... Det du foreslår er ekvalenten til 465,34 * 9583648959495478 / et mirakel = 12. Der folks evne til syning blir det miraklet... Og det er ikke vitenskap i det hele tatt, tvert i mot... Nei det er klart folks subjektive erfaringer ikke kan likestilles med vitenskapelig utførte tester og forsøk, men det er likevel en vitenskap, en kunnskap om ting. Vi skal selvsagt være skeptiske til det, men det må vi jo også være til "vanlig" vitenskap. Det er fascinerende å se hvordan egg, melk og vin hele tiden veksler mellom å være sunne og skadelige, alt etter hvilken vitenskapelig studie som ble utført sist. Og noen ganger bekrefter forskningen ting vi allerede visste. Jeg tror sunt folkevett inkluderer en viss skepsis til både allmenkunnskap og forskningsresultater. Lenke til kommentar
Turtledove Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Jeg ser definitivt hva du mener, Readyz, men samtidig synes jeg det er rart at hele 80,4 prosent av den norske befolkningen i så fall lever i barne-mentaliteten. (kilde: http://www.ssb.no/samfunnsspeilet/utg/200903/03/index.html) Men igjen, den Norrønske Mytologi er jo for lengst bevist motsatt. Jeg skjønner godt at det var lett å tro på ting før i tiden. Stakkarene visste hadde jo ingen forklaring på hvordan det kunne tordne (f.eks), så da fant de opp Tor med Hammeren. Samme med et annet fenomen; etter det har regnet i skogen kommer det os opp av bakken. Jeg skjønner godt at de trodde det var Troll før altså. De måtte rett og slett ha noe å skylde på. Men allikevel er det vanskelig for meg å ikke tro at det er noe som helst der ute som er større enn oss. Eks: kornsirkler. Mye uforklarlig der. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Jeg ser definitivt hva du mener, Readyz, men samtidig synes jeg det er rart at hele 80,4 prosent av den norske befolkningen i så fall lever i barne-mentaliteten. (kilde: http://www.ssb.no/samfunnsspeilet/utg/200903/03/index.html) Men igjen, den Norrønske Mytologi er jo for lengst bevist motsatt. Jeg skjønner godt at det var lett å tro på ting før i tiden. Stakkarene visste hadde jo ingen forklaring på hvordan det kunne tordne (f.eks), så da fant de opp Tor med Hammeren. Samme med et annet fenomen; etter det har regnet i skogen kommer det os opp av bakken. Jeg skjønner godt at de trodde det var Troll før altså. De måtte rett og slett ha noe å skylde på. Men allikevel er det vanskelig for meg å ikke tro at det er noe som helst der ute som er større enn oss. Eks: kornsirkler. Mye uforklarlig der. Kornsirkler er ett uhyre dårlig eksempel i ditt tilfelle.. Hvorfor tro at det er noe magisk og mystisk? Hvem som helst kan lage en kornsirkel, folk som virkelig legger sjela si i det kan lage fantastiske mønstre. For meg stiller norrøn mytologi og feks jesus på akkurat samma linja. Jeg kan kanskje ikke motbevise jesus, men jeg klarer ikke å motbevise at torden blir laget av usynlig fyr med hammer heller. Jeg kan forklare deg hvordan lyn og torden oppstår, men det er faktisk opp til deg å tro på det.. Det kalles rasjonell tankegang. Å tro på jesus eller Tor er urasjonelt. Lenke til kommentar
Readyz Skrevet 20. september 2010 Forfatter Del Skrevet 20. september 2010 Jeg ser definitivt hva du mener, Readyz, men samtidig synes jeg det er rart at hele 80,4 prosent av den norske befolkningen i så fall lever i barne-mentaliteten. (kilde: http://www.ssb.no/samfunnsspeilet/utg/200903/03/index.html) Men igjen, den Norrønske Mytologi er jo for lengst bevist motsatt. Jeg skjønner godt at det var lett å tro på ting før i tiden. Stakkarene visste hadde jo ingen forklaring på hvordan det kunne tordne (f.eks), så da fant de opp Tor med Hammeren. Samme med et annet fenomen; etter det har regnet i skogen kommer det os opp av bakken. Jeg skjønner godt at de trodde det var Troll før altså. De måtte rett og slett ha noe å skylde på. Men allikevel er det vanskelig for meg å ikke tro at det er noe som helst der ute som er større enn oss. Eks: kornsirkler. Mye uforklarlig der. SSB er noe misvisende fordi de ikke regner med på de som faktisk tror på religion og gud, de aller fleste blir født og døpt i kirken og er allerede medlem i den norske kirke. De fleste ungdommer tror ikke på gud men er medlem i den norske kirke fordi de har vært det siden de har vært født, og ikke vet så mye om mulighet til å melde seg ut eller fordi de rett og slett vil kunne gifte seg i kirken enn andre steder, fordi det er tradisjon. Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Jeg ser definitivt hva du mener, Readyz, men samtidig synes jeg det er rart at hele 80,4 prosent av den norske befolkningen i så fall lever i barne-mentaliteten. (kilde: http://www.ssb.no/samfunnsspeilet/utg/200903/03/index.html) Men igjen, den Norrønske Mytologi er jo for lengst bevist motsatt. Jeg skjønner godt at det var lett å tro på ting før i tiden. Stakkarene visste hadde jo ingen forklaring på hvordan det kunne tordne (f.eks), så da fant de opp Tor med Hammeren. Samme med et annet fenomen; etter det har regnet i skogen kommer det os opp av bakken. Jeg skjønner godt at de trodde det var Troll før altså. De måtte rett og slett ha noe å skylde på. Men allikevel er det vanskelig for meg å ikke tro at det er noe som helst der ute som er større enn oss. Eks: kornsirkler. Mye uforklarlig der. SSB er noe misvisende fordi de ikke regner med på de som faktisk tror på religion og gud, de aller fleste blir født og døpt i kirken og er allerede medlem i den norske kirke. De fleste ungdommer tror ikke på gud men er medlem i den norske kirke fordi de har vært det siden de har vært født, og ikke vet så mye om mulighet til å melde seg ut eller fordi de rett og slett vil kunne gifte seg i kirken enn andre steder, fordi det er tradisjon. Ja, som sagt, det å melde seg ut av Statskirken betyr så godt som ingenting. Bortsett fra at du mister et par rettigheter som du uansett betaler for. Innfør medlemsavgift på Statskirken, selv så lite som 10 kr, og resultatet vil bli at mange melder set ut av Statskirken. Øk det til 300 (ca. det Staten gir i bidrag per person sist jeg sjekket) og plutselig så får vi svært mange flere ateister på statistikkene. Lenke til kommentar
Turtledove Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Jeg ser definitivt hva du mener, Readyz, men samtidig synes jeg det er rart at hele 80,4 prosent av den norske befolkningen i så fall lever i barne-mentaliteten. (kilde: http://www.ssb.no/samfunnsspeilet/utg/200903/03/index.html) Men igjen, den Norrønske Mytologi er jo for lengst bevist motsatt. Jeg skjønner godt at det var lett å tro på ting før i tiden. Stakkarene visste hadde jo ingen forklaring på hvordan det kunne tordne (f.eks), så da fant de opp Tor med Hammeren. Samme med et annet fenomen; etter det har regnet i skogen kommer det os opp av bakken. Jeg skjønner godt at de trodde det var Troll før altså. De måtte rett og slett ha noe å skylde på. Men allikevel er det vanskelig for meg å ikke tro at det er noe som helst der ute som er større enn oss. Eks: kornsirkler. Mye uforklarlig der. Kornsirkler er ett uhyre dårlig eksempel i ditt tilfelle.. Hvorfor tro at det er noe magisk og mystisk? Hvem som helst kan lage en kornsirkel, folk som virkelig legger sjela si i det kan lage fantastiske mønstre. For meg stiller norrøn mytologi og feks jesus på akkurat samma linja. Jeg kan kanskje ikke motbevise jesus, men jeg klarer ikke å motbevise at torden blir laget av usynlig fyr med hammer heller. Jeg kan forklare deg hvordan lyn og torden oppstår, men det er faktisk opp til deg å tro på det.. Det kalles rasjonell tankegang. Å tro på jesus eller Tor er urasjonelt. Da vil jeg gjerne at du forklarer meg hvordan dette kan dukke opp i løpet av natten; http://www.numerologen.no/assets/SiteEngineManager/kornsirkler.jpg Sier ikke at jeg er troende, men jeg skjønner at folk kan tro på noe. Lenke til kommentar
josteinaj Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Nei det er klart folks subjektive erfaringer ikke kan likestilles med vitenskapelig utførte tester og forsøk, men det er likevel en vitenskap, en kunnskap om ting. All viten er ikke vitenskap. La oss rådføre oss med Wikipedia: Vitenskap Vitenskap er en metode for fremskaffelse av objektiv kunnskap, samt betegnelsen på kunnskap som er fremskaffet ved hjelp av vitenskapelig metode. For at kunnskap skal regnes som vitenskap, er det et krav at den er etterprøvbar. Det vil si at fagfeller skal ha muligheter for å tilbakevise tidligere forskningsfunn på grunnlag av observasjoner, resonnement eller eksperimenter. Forskning er aktivitet som har til hensikt å skape, etterprøve eller systematisere vitenskapelig kunnskap. Vi skal selvsagt være skeptiske til det, men det må vi jo også være til "vanlig" vitenskap. Det er fascinerende å se hvordan egg, melk og vin hele tiden veksler mellom å være sunne og skadelige, alt etter hvilken vitenskapelig studie som ble utført sist. Det er det som er så flott med vitenskap. Mange forskjellige hypoteser legges frem, og blir enten forkastet, eller opphøyet til teori. Det skal også sies at mange av hypotesene rundt hvor sunt ting og tang er, ikke er spesielt vitenskapelige. Bare fordi en anerkjent kokk mener noe så er det ikke vitenskap. Litt kopier-og-lim-inn fra Wikipedia (verdt å lese!): Hypotese En hypotese, (...) er et utsagn om eller en forklaring på et fenomen eller en sammenheng i naturen, som ikke har blitt utsatt for testing i stor grad ennå. Vitenskap defineres ofte som det å sette frem og teste hypoteser. Har en hypotese blitt utsatt for mange og kritiske tester uten at disse har resultert i at hypotesen kunne falsifiseres (motbevises), omtales den ofte som en teori, men overgangen fra hypotese til teori er flytende. Teori En teori er en forklaring på et fenomen eller en sammenheng i naturen, som har blitt utsatt for mange og kritiske tester uten at disse har resultert i at den kunne falsifiseres (motbevises). Formuleringen av antatte naturlover er for eksempel teorier. Ofte blir begrepet teori forbeholdt forklaringssystemer som består av mange innbyrdes samstemte (koherente) «delteorier» og som kan forklare og forutsi et stort spekter av fenomener eller sammenhenger. I hverdagsspråket brukes teori ofte for å betegne en «ubekreftet antagelse». Men den vitenskapsteoretiske betydningen av ordet er altså nesten det motsatte: Teori brukes nærmest som hedersbetegnelse på en hypotese når denne gang på gang har blitt bekreftet i tester som hadde som sitt formål å tilbakevise den. Det er imidlertid korrekt at man aldri vil kunne omtale en teori som bevist (verifisert). Men dette utgjør selve definisjonen av (i hvert fall de empiriske) vitenskapene: Et utsagn er kun vitenskapelig hvis det i hvert fall prinsipielt kan vise seg å være feil. Absolutt sikkerhet forekommer ikke i de empiriske vitenskapene. En teori er derfor det beste man kan håpe på. Hvor mange tester som skal til før en hypotese kan «forfremmes» til teori, er derimot et skjønnsspørsmål, i og med at det ikke fins noen skarpe grenser mellom hypotese og teori. Støtten en hypotese får, er ikke et enten/eller-, men et gradsspørsmål. Vanligvis omtales hypotesen som teori når størsteparten av forskersamfunnet midlertidig aksepterer den som en sannsynlig og nyttig forklaring. Eksempler på teorier fra hhv. fysikken og biologien er relativitetsteorien eller evolusjonsteorien. Begge beskriver og forklarer sammenhenger i naturen (hhv. mellom bevegelse, tid og rom; og mellom variasjon innen arter og frembringelsen av nye arter) som antas å være naturlover. Og noen ganger bekrefter forskningen ting vi allerede visste. Jeg tror sunt folkevett inkluderer en viss skepsis til både allmenkunnskap og forskningsresultater. Sunn skepsis er nettopp det alt for mange mangler når det gjelder ting de har vokst opp til å tro blindt på. Jeg har ikke inntrykk av at det er spesielt mange religiøse som har en sunn skepsis ovenfor guds eksistens. Barn tror blindt på det foreldrene deres forteller dem når de er små. I det fleste tilfeller er dette en bra ting, som i "ikke gå på rød mann", "vask deg på henda", etc. Problemet er når barn blir fortalt at det finnes en gud. Enda værre er det om de blir fortalt at om de ikke tror på gud så vil de brenne i helvete til evig tid. Men allikevel er det vanskelig for meg å ikke tro at det er noe som helst der ute som er større enn oss. Eks: kornsirkler. Mye uforklarlig der. Da vil jeg gjerne at du forklarer meg hvordan dette kan dukke opp i løpet av natten; http://www.numerologen.no/assets/SiteEngineManager/kornsirkler.jpg Prøvd å søke etter det? http://www.youtube.com/results?search_query=making+crop+circle&aq=f Har jo også gått dokumentarer om hvordan de lager de på TV... Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 (endret) Da vil jeg gjerne at du forklarer meg hvordan dette kan dukke opp i løpet av natten; http://www.numerologen.no/assets/SiteEngineManager/kornsirkler.jpg Sier ikke at jeg er troende, men jeg skjønner at folk kan tro på noe. Enten så er det UFOer som svever over og lager dette med kosmisk stråling... Eller så er det mange mennesker og god planlegging samt riktig utstyr som er brukt. Hva tror du? Eller kanskje jeg heller skal spørre: Hva VIL du tro? Jeg er enig at det er imponerende, men jeg har også sett vanvittige sandslott, fantastiske skulpturer laget i is, pyramidene, fantastiske piecer(graffiti) laget på ett kvarter og masse annet, uten at jeg alltid har sett hvordan det er laget, men jeg trekker dog ikke mot noe unaturlig, kun talent og lidenskap. Endret 20. september 2010 av McHalvorsen 1 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Da vil jeg gjerne at du forklarer meg hvordan dette kan dukke opp i løpet av natten; http://www.numerologen.no/assets/SiteEngineManager/kornsirkler.jpg Sier ikke at jeg er troende, men jeg skjønner at folk kan tro på noe. Tror du virkelig at en utenom jordisk vesen som er intelligent nok til å ha oppfunnet teknologi avansert nok til å reise fra deres planet og hit (Enorme avstander!!!) vil mangle teknologi og derfor må tranpe rundt i maten vår for å komminusere med oss når vi, som IKKE kan reise lenger enn til månen, kan slå 11 tall på en dings vi kaller telefon og snakke med noen på andre siden av denne kloden? Come on..... Skal vedde for at disse som laget de sirklene ler så de tisser i buksa når de har ser på nyhetene og på alle web sidene der tullinger står frem og påstår at de tror de er laget av utenomjordiske.... En annen ting de som tror på dette burde tenke på er at de ville jo gitt opp for lenge siden å lage disse korn siklene det første året de prøvde, for vi skjønner dem jo overhodet ikke! Å lage enda flere med enda mer intrikate mønster er jo ikke veien å gå da, er det vel? Så slapp av, disse kornsirklene er med 99,9998% sikkerhet menneskelaget. Med mindre de er laget av universets dessidert dummeste art da, som selv etter flere år fremdeles tramper rundt i maten vår i håp om at vi vil forstå enda mer innfløkte og vanskelige mønster... Tenk litt sannsynlighet er du snill.... Lenke til kommentar
Turtledove Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Jeg påstår ikke at det er små grønne menn som kommer for å ødelegge maten vår. Men nå har det seg sånn at de få som har stått fram og sagt at det er de som har gjort det har blitt bedt om å bevise det. Ingen ting ble symetrisk og langt ifra like avanserte. Det er også påvist radioaktivitet inne i disse kornsirklene, og også en voldsom oppheting av hvert enkelt kornstrå på under sekunder for å strekke de lenger osv. Sier fortsatt ikke at det er grønne menn som lager alt det her. Men jeg er åpen for at det er noe mer enn bare oss her i verden. Dette høres vel ut som science fiction for dere, men da skal jeg fortelle flere ting som er science fiction. Hei alle sammen! La oss bygge et metallrør med vinger som vi samler oss inni, også flyr vi rundt i himmelen som fugler! Eller; En dag vil alle gå rundt med en liten boks i lomma som begynner å synge når noen vil snakke med en. Da trykker du bare på en knapp, også kan du snakke med folk helt på andre siden av kloden! Kan godt komme med flere forslag. Alt jeg prøver å si er at jeg er åpen for at det kan være noe mer enn bare oss her. Dersom det ikke er det, vel, så er det utrolig mye bortkasta plass da Jeg synes det er altfor mange tilfeldigheter med avstander, mønster osv. Men jeg vet ikke hva det er. Det kan vel hende at det er menneske, men da er det rart at vi har fått svært intelektuelle matteløsninger/oppgaver igjennom disse kornsirkelne. Jeg er veldig lei meg for at jeg tok det opp, for dere ser visst ikke mitt hovedpoeng som fortsatt er at jeg forstår at folk kan tro på noe når noe som f.eks det plutselig dukker opp over natten. Sier heller ikke at jeg er troende, men jeg gidder ikke å låse meg til de absolutte fakta. La meg komme med et siste eksempel: Det er mye vi ikke kan se som vi vet er der. Ingen kan se følelsene jeg har for noen. Jeg kan uttrykke det, ja, men ingen kan peke på noe og si; der er følelsen! Et annet; Vi ser ikke at det er trådløst internett rundt oss. Vi vet at det er der. Men vi ser det ikke. Bare vær åpen for at det kan finnes noe mer. Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Det er også påvist radioaktivitet inne i disse kornsirklene, og også en voldsom oppheting av hvert enkelt kornstrå på under sekunder for å strekke de lenger osv. Interessant. Hvor leste du det? Har du noen kilder? Selv vil jeg anse det som for mer ønsketenking at noe av disse kornsirklene er menneskelagde, da jeg også er åpen og tror at det finnes mer enn oss mennesker her på jorden. Men man sitter jo igjen med spørsmålet; hva er hensikten? Jeg kan godt forstå at en talentfull person som kjeder seg litt lager en kornsirkel for oppmerksomhet og spekulasjoner fra andre, men noen av dem er rett og slett for sofistikere for at mennesker kunne lagd dem på så kort tid. Så et TV-program om kornsirkler for noen år siden og der var det tatt fram en kornsirkel som var bøyd akkurat på knekken av veksten som befinner seg på midten av hveten med en presisjon på ± 1 cm. Jeg har ingen bevis her og nå, men i slike tilfeller betrakter jeg det for godt for mennesker å lage på så kort tid. 1 Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Jeg ser definitivt hva du mener, Readyz, men samtidig synes jeg det er rart at hele 80,4 prosent av den norske befolkningen i så fall lever i barne-mentaliteten. (kilde: http://www.ssb.no/samfunnsspeilet/utg/200903/03/index.html) Men igjen, den Norrønske Mytologi er jo for lengst bevist motsatt. Jeg skjønner godt at det var lett å tro på ting før i tiden. Stakkarene visste hadde jo ingen forklaring på hvordan det kunne tordne (f.eks), så da fant de opp Tor med Hammeren. Samme med et annet fenomen; etter det har regnet i skogen kommer det os opp av bakken. Jeg skjønner godt at de trodde det var Troll før altså. De måtte rett og slett ha noe å skylde på. Men allikevel er det vanskelig for meg å ikke tro at det er noe som helst der ute som er større enn oss. Eks: kornsirkler. Mye uforklarlig der. Kornsirkler er ett uhyre dårlig eksempel i ditt tilfelle.. Hvorfor tro at det er noe magisk og mystisk? Hvem som helst kan lage en kornsirkel, folk som virkelig legger sjela si i det kan lage fantastiske mønstre. For meg stiller norrøn mytologi og feks jesus på akkurat samma linja. Jeg kan kanskje ikke motbevise jesus, men jeg klarer ikke å motbevise at torden blir laget av usynlig fyr med hammer heller. Jeg kan forklare deg hvordan lyn og torden oppstår, men det er faktisk opp til deg å tro på det.. Det kalles rasjonell tankegang. Å tro på jesus eller Tor er urasjonelt. Da vil jeg gjerne at du forklarer meg hvordan dette kan dukke opp i løpet av natten; http://www.numerologen.no/assets/SiteEngineManager/kornsirkler.jpg Sier ikke at jeg er troende, men jeg skjønner at folk kan tro på noe. Henger meg på McHalvorsen. Selvsagt er kornsirklene stilige.. og hver gang noen fremover mener at kornsirklene er så fantastiske at mennesker ikke er i stand til å lage dem, vil jeg si to ting: 1. Du fornærmer menneskene. Se rundt deg, all teknologien vi har laget... 2. Nydelig sammenligning som McHalvorsen satte meg på: Er denne for fin til å kunne være laget av mennesker? 1 Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 (endret) @Tenklitt: Klart mennesket i seg selv har intelligensen og pågangsmotet nødvendig til å lage noe så fantastisk. Men problemet her, er tiden. Vil ikke anse det som realistisk å tro at man kan lage et slikt slott på én natt. I teori og praksis er det fullt ut mulig for mennesker å lage noe slikt, men, som jeg nevnte, er den korte tiden anvendt i slike prosjekter liten (generelt sett), gjerne en natt, som gjør meg (i alle fall) meget skeptisk. Endret 21. september 2010 av Ishq Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Tror nok det bunner i ett behov for at det må være noe mer, noe spesielt. Jeg personlig har ikke det behovet, men kan skjønne at mange har det. Dette med radioaktivitet i sirklene osv osv, er ikke sikkert det er helt sant, selvom det påstås i en youtubevideo, bare så det er sagt. Èn ting synes jeg er veldig rart med sirklene ihvertfall, og det er at alle disse mystiske tingene som magnetfelt osv ikke blir diskutert i det vitenskapelige miljøene, men heller hos grupper som virkelig tror på UFOer o.l. Tror du ikke det hadde vært litt mer fokus dersom dette skulle være noe veldig spesielt? Hvorfor ignorerer forskere disse sirklene, mens de hele tida prøver å få kontakt med noen andre i universet? @Tenklitt: Klart mennesket i seg selv har intelligensen og pågangsmotet nødvendig til å lage noe så fantastisk. Men problemet her, er tiden. Vil ikke anse det som realistisk å tro at man kan lage et slikt slott på én natt. I teori og praktisk er det fullt ut mulig for mennesker å lage noe slikt, men, som jeg nevnte, er den korte tiden anvendt i slike prosjekter liten (generelt sett), gjerne en natt, som gjør meg (i alle fall) meget skeptisk. Hvordan kan du være så sikker på at det bare er laget over en natt? Tror du bønder sjekker hele åkern sin med flyfoto og greiet hver eneste morgen når hanen galer? Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 (endret) Hvordan kan du være så sikker på at det bare er laget over en natt? Tror du bønder sjekker hele åkern sin med flyfoto og greiet hver eneste morgen når hanen galer? Poenget er at det blir brukt liten tid, generelt sett. Hadde jeg vært bonde hadde jeg sikkert sett på åkeren min hver dag, og jeg hadde nok sett forskjell på forrige dag kontra i dag. Natten blir vel som regel brukt da det er liten sjanse for å bli oppdaget. Endret 21. september 2010 av Ishq Lenke til kommentar
Turtledove Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Vi har vel materiale til å lage den der. Og jeg snakker ikke om Eiffeltårnet som de brukte to år på å lage (eks), men jeg snakker fortsatt om fenomener som oppstår i løpet av noen minutter/timer om natten uten at noen merker det mens det lages. Kan jo også nevne Sagrada Familia som de fortsatt bygger på. Så, jo, det er mye flott som lages her i verden av oss mennesker. Men kan vi ikke bare la oss begeistre uten å måtte finne ut av hvem som har laget det? Jeg tror at mennesker kan lage noe sånt, men eks: et reklamebyrå skulle lage en bil i en kornåker var det i alt to forsøk á 400 mennesker som var med på å lage denne. Det ferdige resultatet bruke de fire dager på. Man trenger bare det rette materialet og rikelig med tid. Dette var jo i tillegg en ganske enkelt form på bilen. Golf lignende. Det er da en under for meg hvordan menneske liksom skal ha klart å lagd kornsirkler på kilometer med omkrets i løpet av natten med vanvittige mønstre. Jeg undervurderer ikke menneske, men jeg er da i det minste åpen for noe nytt og ukjent. Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Legg merke til en ting på samtlige kornsirkler jeg har sett: teksturen. I området av bøyde korn, så kan man tydelig se en stripete tekstur. Noe man skulle forvente når man bruker en meterlang stokk og tråkker ned litt om gangen. Dersom en ufo skulle spyttet ut hele motivet, ville ikke denne teksturen vært til stede i det hele tatt 1 Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Hvordan kan du være så sikker på at det bare er laget over en natt? Tror du bønder sjekker hele åkern sin med flyfoto og greiet hver eneste morgen når hanen galer? Poenget er at det blir brukt liten tid, generelt sett. Hadde jeg vært bonde hadde jeg sikkert sett på åkeren min hver dag, og jeg hadde nok sett forskjell på forrige dag kontra i dag. Natten blir vel som regel brukt da det er liten sjanse for å bli oppdaget. Hadde du vært bonde i NOrge kanskje, ja.. Her har vi ganske små åkere... Tror du virkelig at en bonde som har en åker på 1000000 mål sjekker hele åkern hver dag? Dersom UFOen lager en sirkel i løpet av sekunder så trenger det vel ikke skje iløpet av natten, er endel indisier som peker imot menneskelagd spør du meg, men det er klart.. Hvis du virkelig vil at det skal være noe overnaturlig så er det lettere å finne indisier andre veien. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå