Hvem Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 (endret) Har tenkt å kjøpe ny cpukjøler og har i den forstand sett litt på hvordan cpuen min ser til nå. Da oppdaget jeg noe jeg syns er litt merkelig. By default skal min i7 920 prosessor være på 2.67GHz, men CPU-Z sier noe annet. Jeg tror multiplieren skal være på x20 standard, men min er på 21. Har selv ikke endret på noe i BIOS eller lignende. Er det noe å være bekymret for at cpuen overklokker "seg selv"? Er dette normalt? HK er et P6T Deluxe v2. Edit: Er det noe mer(eller mindre) som ser unormalt ut mtp. at jeg ikke har rørt noe i bios? Endret 11. september 2010 av Oysteinkn Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Kan det ha vært TurboBoost ? Lenke til kommentar
Hvem Skrevet 12. september 2010 Forfatter Del Skrevet 12. september 2010 Har ikke tenkt på det. Leste om det nå og det ser ut til at du har rett. Tusen takk! Lenke til kommentar
thomit Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 (endret) Turboboost på en i7 920 kan kjøre max 22 på multiplier, altså 2,94 GHz Ikke rare greiene i forhold til i5'ene eller de mobile prosessorene - til gjengjeld kan boost'et komme på alle kjernene samtidig, om nødvendig - bare temperaturer og strømforbruk holder seg innenfor visse grenser. Endret 12. september 2010 av thomit Lenke til kommentar
doink Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Dette er garantert turbo ja Akkurat det samme hos meg. Turbo stod på som default i bios. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå